Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-18, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
10L räcker för en månad under lampa inne med ljus 24h.
ok då kör jag på det, tackar
3.veckor kört, inte ett endaste gult/gulnande blad, nu 50.cm och stammen är 8.mm tjock.
Kör inte med tält, fukten 60%, Ingen kolfilter. Mycket CO2, Kollar PH och vatten temp

så en vecka till innan 12/12, spännande,
det blir 600w hps till blom.
Citera
2015-05-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Smoke
En riktigt trevlig sativa. Något krånglig att hålla styr på, Lång blomtid. Men den som väntar på nått gott...

På vilket styr sätt är hon krånglig?
sticker grenarna iväg eller något annat
Citera
2015-05-18, 23:24
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Yoka
ok då kör jag på det, tackar
3.veckor kört, inte ett endaste gult/gulnande blad, nu 50.cm och stammen är 8.mm tjock.
Kör inte med tält, fukten 60%, Ingen kolfilter. Mycket CO2, Kollar PH och vatten temp

så en vecka till innan 12/12, spännande,
det blir 600w hps till blom.
Jag trodde du skulle ut med dom. Det är en utpräglad uteplanta. Det vetifan hur den funkar inne.
Kan bli hermie/överdrive stor osv osv. En planta som ej visar de egenskaperna ute kan visa dom inne.
Jag hade satt ut dom och kört inne genetik under din HPS. Är det en acklimatiserad ej ljusstyrd pheno utan "auto" genetik så vill de bli lätt väldigt stora och du kan inte styra det med ljuset. Den här utegenetiken är lurigare än mycket annat och hur/varför allt funkar är inte 100% klart.

Mitt råd skulle vara att härda dom med lite sol och sätta ut dom när du får en skitprognos med regn och moln ett par dagar.
Citera
2015-05-18, 23:56
Medlem
Citat:
Funkar är inte samma sak som bra.
PLL är helt enkelt kallare tar mindre plats och har bättre L/w= bättre 110w kostar 200kr-ish. Googla PLL guide swecan.
Ja jag körde hydro (DWC).
Nätkorgar till garderober är bra att anv som scrognät. Jag hade dock kört mer som ett spaljerat päronträd istället för klassisk scrog (googla). Alltså binda och forma plantan mot nätet istället för att låta skit växa igenom (anv buntband ).
Med PLL och vert så går du från en yta på 0.09m2 till 0.36m2.

Det finns ju för vegg och blom. Betyder det att jag måste köpa en för vegg och en för blomm?
Citera
2015-05-19, 00:48
Medlem
Citat:
Jag trodde du skulle ut med dom. Det är en utpräglad uteplanta. Det vetifan hur den funkar inne.
Kan bli hermie/överdrive stor osv osv. En planta som ej visar de egenskaperna ute kan visa dom inne.
Jag hade satt ut dom och kört inne genetik under din HPS. Är det en acklimatiserad ej ljusstyrd pheno utan "auto" genetik så vill de bli lätt väldigt stora och du kan inte styra det med ljuset. Den här utegenetiken är lurigare än mycket annat och hur/varför allt funkar är inte 100% klart.

Mitt råd skulle vara att härda dom med lite sol och sätta ut dom när du får en skitprognos med regn och moln ett par dagar.

Jepp, ok
Jag har haft dom ute när det var riktigt varmt/sol. Hittade något lä plats så dom inte gick av eller fick stryk av vinden. Härdar för vegg var tanken. Jag hade tänkt mig till juni om möjligt. Så att dom når bra höjd. Har 28.L krukor med handtag.
Citera
2015-05-19, 05:50
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av booooooooom
Det finns ju för vegg och blom. Betyder det att jag måste köpa en för vegg och en för blomm?
Köp Hesi blom hydro och börja på 0.5ml/L och jobba dig sakta upp. Den funkar bra från frö till skörd. Du behöver inte mäta ph eller ec (googla).
Citera
2015-05-19, 12:09
Medlem
Mr_Smokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Yoka
På vilket styr sätt är hon krånglig?
sticker grenarna iväg eller något annat

Blev över 2 meter med tunna långa grenar, som lätt knäcks (i slutskeded av blom) om man inte stöttat upp henne ordentligt. blompinnar räcker knappt, utan ett hönsnäts liknande konstruktion är att rekomendera.
Men med rätt gröna fingrar så väntar en väldigt fin skörd av en mycket god sativa. helt klart en favorit...
Citera
2015-05-19, 12:32
Medlem
Citat:
Köp Hesi blom hydro och börja på 0.5ml/L och jobba dig sakta upp. Den funkar bra från frö till skörd. Du behöver inte mäta ph eller ec (googla).

Detta med hydro dwc låter lite krångligt. Jag har ju inte så mycket plats, endast en höjd på 60 cm i tältet. ifall jag då rent teoretiskt skulle använda detta :http://www.hydrogarden.se/hydrosystem/dwcdeep-water-culture-systems/plantt-diy-oxypot-20l/plantt-diy-dwc-20l.html med scrog. Behöver jag då fortfarande pll lysrören på 55 w. Allt kommer ju kosta och jag är rädd att det inte blir värt hela kostnaden, alltså jag förlorar pengar. Du har inte svarat på vilken typ av lysrör som jag ska köpa 2700k eller 6500k
Citera
2015-05-19, 13:10
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Detta med hydro dwc låter lite krångligt. Jag har ju inte så mycket plats, endast en höjd på 60 cm i tältet. ifall jag då rent teoretiskt skulle använda detta :http://www.hydrogarden.se/hydrosystem/dwcdeep-water-culture-systems/plantt-diy-oxypot-20l/plantt-diy-dwc-20l.html med scrog. Behöver jag då fortfarande pll lysrören på 55 w. Allt kommer ju kosta och jag är rädd att det inte blir värt hela kostnaden, alltså jag förlorar pengar. Du har inte svarat på vilken typ av lysrör som jag ska köpa 2700k eller 6500k

En dwc är bara en plastbytta med lock och en akvarieluftpump för 100kr.
I det lilla tältet hade jag nog kört 6500k från frö till skörd för att få tighta noder.
Du kan köra med vilka lampor du vill men alla ger givet olika resultat.
Leta själv efter något som passar bra om du inte gillar PLL.
Citera
2015-05-19, 13:14
Medlem
Citat:
En dwc är bara en plastbytta med lock och en akvarieluftpump för 100kr.
I det lilla tältet hade jag nog kört 6500k från frö till skörd för att få tighta noder.
Du kan köra med vilka lampor du vill men alla ger givet olika resultat.
Leta själv efter något som passar bra om du inte gillar PLL.

Okej, kan jag då köpa vilken som helst plastbytta eller måste det vara en viss storek?
Funkar en sådan pump:http://www.wbyfiske.se/syrepump-haller-morten-vid-liv-p-51.html
Senast redigerad av booooooooom 2015-05-19 kl. 13:20.
Citera
2015-05-19, 13:35
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Okej, kan jag då köpa vilken som helst plastbytta eller måste det vara en viss storek?
Tja det är ju dumt att köpa en som inte får plats eller en som inte lämnar mycket utrymme för växter höjdmässigt.
En lagom (tänk hårt) är nog bäst. Titta på mina bilder och leta något liknande 27x27cm.
Citera
2015-05-19, 14:11
Medlem
DirtyNorths avatar
Tror ni att det kan synas att det är cannabis nu på torsdag?

http://www.ladda-upp.se/bilder/ooynfrnwjfoxsq

http://www.ladda-upp.se/bilder/spozwkfyhmuphp
Senast redigerad av DirtyNorth 2015-05-19 kl. 14:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in