2006-04-19, 22:25
Medlem
Hejsan! Jag och en kompis hade tänkt att testa lite grönt och jag är intresserad av att odla, även om jag kanske inte har så gott om plats.
Anledningen till att jag vill börja odla (väldigt småskaligt) är att jag vet ingen langare där jag bor känner ingen som odlar osv, plus att vad jag har läst så är kvaliteten på svenskt grönt (på gatan) allmänt kass.

Någon som kan rekommendera en bra nybörjar strain (sativa hade jag tänkt iaf) som växer ganska snabbt. Detta är inomhus då..
Skulle också vara tacksam över att veta vad för övrigt jag behöver krukor etc. Sen skulle jag vilja veta om budsen, alltså honorna, ger av sig nya frön så man kan plantera om, elller om man måste köpa nytt igen? Skulle bli lite dyrt då..

MVH Crille
(passar även på att tacka er alla för att den underbara nybörjartråden finns )

edit: Ett tips om en bra nätbutik som är PÅLITLIG skulle sitta prima fint.
Citera
2006-04-19, 23:35
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyXor
Hejsan! Jag och en kompis hade tänkt att testa lite grönt och jag är intresserad av att odla, även om jag kanske inte har så gott om plats.
Anledningen till att jag vill börja odla (väldigt småskaligt) är att jag vet ingen langare där jag bor känner ingen som odlar osv, plus att vad jag har läst så är kvaliteten på svenskt grönt (på gatan) allmänt kass.

Någon som kan rekommendera en bra nybörjar strain (sativa hade jag tänkt iaf) som växer ganska snabbt. Detta är inomhus då..
Skulle också vara tacksam över att veta vad för övrigt jag behöver krukor etc. Sen skulle jag vilja veta om budsen, alltså honorna, ger av sig nya frön så man kan plantera om, elller om man måste köpa nytt igen? Skulle bli lite dyrt då..

MVH Crille
(passar även på att tacka er alla för att den underbara nybörjartråden finns )

edit: Ett tips om en bra nätbutik som är PÅLITLIG skulle sitta prima fint.

Det finns otroligt bra svensk gräs skall jag säga till dig, till de stockholmare som fått äran av att prova den sällsynta star warz som kommit till stan vet vad jag pratar om.
Om du ska ha en odling som ska ge rätt bra gräs måste du lägga ner en bra slant, du måste inhandla lamor (HPS, LE & MH m.m.) JORD (helst hasselfors men det går nog bra och blanda eget) Näring (finns massor och välja mellan, bäst är nog Hesi) och Diverse utrustning (Fläkt m.m.)
Citera
2006-04-19, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Det finns otroligt bra svensk gräs skall jag säga till dig, till de stockholmare som fått äran av att prova den sällsynta star warz som kommit till stan vet vad jag pratar om.
Om du ska ha en odling som ska ge rätt bra gräs måste du lägga ner en bra slant, du måste inhandla lamor (HPS, LE & MH m.m.) JORD (helst hasselfors men det går nog bra och blanda eget) Näring (finns massor och välja mellan, bäst är nog Hesi) och Diverse utrustning (Fläkt m.m.)

Tack så mycket för infot, dock är det ju så att jag bor i Växjö
Okej, skulle en lampa, en kruka med näring och jord funka till en planta tror du?
Som sagt, newbie, satsar på gräs med lite över gatustandard dvs inga grenar o skit, och THC värde runt, kanske 10%? Vet inte vad som klassas som decent..
Citera
2006-04-20, 04:16
Medlem
Tänkte ta och testa på utomhusodling men har några frågor.

1. Är det bara köpa fröna,gå ut i skogen,leta upp en glänta/gräsmatta/åker som det är mycket sol i och gräva några hål stoppa ner fröna gå hem och vänta ca 2 månader gå dit och hämta dom färdigväxta plantorna?

2. Vilka är dom bästa fröna om man vill testa att plantera i lite större mängd, låt oss säga 20-80st plantor, kanske flera beroende på hur lätta dom är att sköta?

3. Finns det några svenska webbshoppar som säljer fröna billigt och skickar dom diskret?
Citera
2006-04-20, 18:54
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _R3_
Tänkte ta och testa på utomhusodling men har några frågor.

1. Är det bara köpa fröna,gå ut i skogen,leta upp en glänta/gräsmatta/åker som det är mycket sol i och gräva några hål stoppa ner fröna gå hem och vänta ca 2 månader gå dit och hämta dom färdigväxta plantorna?

2. Vilka är dom bästa fröna om man vill testa att plantera i lite större mängd, låt oss säga 20-80st plantor, kanske flera beroende på hur lätta dom är att sköta?

3. Finns det några svenska webbshoppar som säljer fröna billigt och skickar dom diskret?

1. Ja, för det första måste du hitta nån strain som hinner blomma klart här i sverige, autoblommande är passande till sveriges skogar & ängar då dom hinner blomma klart, man vill ju ha buds och inte bushweed.
2 månader räcker nog knappast, dock kanske hos en lowryder som kan ge upp till 2 skörd på 1 sommar/säsong.

2. Jag skulle nog säga nån Early Misty eller Lowryder, väldigt lättodlade som hinner blomma klart. tänk på att inte köra en odling bara, du vill väl inte att om polisen fiskar en fisk så ska dom ta hela nätet. odla lite överallt.

3. Nej, inte vad jag vet men jag är nog säker att det inte finns några svenska webshoppar pga av sveriges dålia drogpolitik, dock finns det danska sidor och dom är väldgt billiga.
Citera
2006-04-21, 10:05
Medlem
Pingalocas avatar
Vilka sorter för odling ute?

Har läst igenom hela tråden å insett att Lowryder är den som rekomenderas mest för odling ute.
MEN... jag har tänkt odla ute och har nå små funderingar.

Jag skulle gärna vilja ha åsikt om det finns andra sorter (förutom lr) som lämpar sej för utomhusodling här i vårt land och isådana fall vilka.

Jag bor... ja man kan väl säga på gränsen till norra delen av landet. Sollefteå för er som vet.
Citera
2006-04-22, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baons
Hejsan allihopa, jag har sökt efter feminiserade Lowryder frön men inte hittat något. Är jag uppe i det blå eller ska det inte finnas femisar till LR?

Mig veterligen så finns det inte feminiserade lowryders.
Citera
2006-04-22, 22:00
Medlem
lovllas avatar
Vad riskerar jag om jag upplåter utrymme för cannabisodling? Typ: mitt hus, rum på vinden/källaren som jag hyr ut som förråd?
Citera
2006-04-23, 14:31
Medlem
embiass avatar
Korrigerat och fläktar tillfälligt installerade

http://rapidshare.de/files/18723217/fan.avi.html

Se låst tråd för mera info
Citera
2006-04-23, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lovlla
Vad riskerar jag om jag upplåter utrymme för cannabisodling? Typ: mitt hus, rum på vinden/källaren som jag hyr ut som förråd?
Du kan nog begära minst hälften om du ska sköta vattning, kurering mm. Tänk på att det är du som riskerar straff om ordningsmakten kommer på dig..
Citera
2006-04-23, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gimpen
Mig veterligen så finns det inte feminiserade lowryders.

jasså? kanske därför jag inte hittade det trots mitt sökande...
Citera
2006-04-23, 19:21
Medlem
Sonic2k5s avatar
Hur levereras fröna? Kommer de i typ dvd-fodral som vissa andra saker, elelr ligger de i en redline påse?

Hur är det med tullen? Det är ju lagligt med frön eftersom de inte innehåller ngt thc, men man kan tydligen torska för "förberdelse till narkotikabrott". Hur stor risk är det, har det ngnsin hänt. Har tänkt att beställa från DrChronic.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in