2007-09-24, 21:40
Medlem
DiscoJoppes avatar
Tja.

När jag skriver i Word och sedan ångrar mig brukar jag markera hela texten och sen trycka på raderingsknappen (den över enter med en pil). Detta har fungerat fläckfritt ända till i somras. Nu raderas inte texten. Det går dock att radera text genom att bara klicka på raderknappen men inte att markera hela texter och radera.

Varför? Vad har jag ställt in?

Det funkar emellertid att trycka på delete när man markerat hela meningen man vill ha bort men det är alldeles för omständligt. Inte heller när man kopierar någonting över något man markerat försvinner det markerade. Det brukar det göra. Men inte nu. Förmodligen relaterat till det första.

Hjälp uppskattas.

Tack.

Johan "Joppe".
Citera
2007-09-24, 22:00
Medlem
DiscoJoppes avatar
Alltså, det är säkert något väldigt trivialt.
Citera
2007-09-24, 22:16
Medlem
Du tycker alltså det är för jobbigt att trycka på "Delete" istället för "Backspace"? jojo.

F.ö. kan jag inte hjälpa dig. ominstallation (av MS office) brukar dock alltid fungera!
Citera
2007-09-25, 01:30
Medlem
Von Drakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
Du tycker alltså det är för jobbigt att trycka på "Delete" istället för "Backspace"? jojo.

F.ö. kan jag inte hjälpa dig. ominstallation (av MS office) brukar dock alltid fungera!

Jag håller med dig. Detta låter inte som en inställning utan som en bugg. Ominstallation alltså.
Citera
2007-09-25, 15:23
Medlem
DiscoJoppes avatar
Har ej installations-CD:n. Finns det ingen enklare lösning?
Citera
2007-10-04, 10:51
Medlem
Katyas avatar
Jag har haft samma problem som du och det behövs inte alls en ominstallation för att rätta till felet. Du går in i Verktyg-menyn och klickar på "Alternativ" och väljer därefter fliken "Redigering". Där finns det en rubrik som heter "Alternativ för redigering", där bockar du i "Inmatning ersätter redigering" så är problemet löst
Citera
2007-10-08, 01:40
Medlem
DiscoJoppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katya
Jag har haft samma problem som du och det behövs inte alls en ominstallation för att rätta till felet. Du går in i Verktyg-menyn och klickar på "Alternativ" och väljer därefter fliken "Redigering". Där finns det en rubrik som heter "Alternativ för redigering", där bockar du i "Inmatning ersätter redigering" så är problemet löst
Tack så mycket! Det löste problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in