Resultat: Vilken är din favorit?
South Park
52,55%
350 röster
Simpsons
19,67%
131 röster
Family guy
27,78%
185 röster
2015-09-12, 12:48
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Dessutom, när de skämtar om känsliga ämnen slår de nästan utan undantag neråt. Exempel; när man skämtar om t ex mobbning, rasism eller sexuella övergrepp, vilket alla tre program gjort, driver man då med förövaren, samhällets syn på fenomenet, eller offret? SP och FG verkar ha en förkärlek för att attackera offret, vilket jag tycker är väldigt osympatiskt

Samtidigt får South Park Cartman frekvent att framstå som ett kräk när han ger sig på olika individer eller grupper och man skrattar åt just vad störd och vidrig han är.

Senast redigerad av GusFring 2015-09-12 kl. 12:54.
Citera
2019-06-21, 03:30
Medlem
Concubines avatar
South Park utan tvekan. Den skiten är ju fan genial.
Citera
2019-06-21, 05:53
Medlem
Monkeyspanks avatar
Jag anser att varken Simpsons eller F.G. lirar i samma division som South Park.
Även om S.P. tappat jävligt mycket senaste säsongerna är de fortfarande mycket bättre och innovativare än både Simpsons och F.G.
Citera
2020-01-04, 01:28
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Family guy är på sina höjdpunkter överlägset mycket bättre än South Park. SP fokuserar för mycket på storyn, har jobbiga röster, ful design, oreleterbara karaktärer och skämten är sällan roliga. (Baserat på de 4 avsnitt jag sett). Visst FG håller å andra sidan en ojämn nivå (de senaste säsongerna är bedrövliga) och man skulle vilja skippa vissa cutaways.
Citera
2020-01-04, 01:40
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
1. South Park
2. Simpsons
3. Family Guy

South Park var dock som bäst mellan säsong 4 och 13. Därefter tycker jag att det har blivit sämre. Men handlingarna i de flesta avsnitten i den nämnda eran är så genialiska. Det är en utmärkt satirserie.

Family Guy har enligt mig ingen riktig handling, utan de flesta avsnitten kretsar i stort sett kring utdragna skämt som slutar vara roliga efter några sekunder.
Skämten är helt enkelt roligare i både Simpsons och FG än SP, som efter vad jag sett mest försöker få absurditeter och kontroverser att framstå som roliga, utan några egentliga twists.

Motbevisa mig gärna med att lämna förslag på sevärda SP-avsnitt.
Citera
2020-05-28, 12:41
Medlem
South park är helt klart den bästa, även om den senaste säsongen är ett tapp jämfört med innan, men det är fortfarande still going strong i mångt och mycket. Family Guy är bara skämt staplade på varandra och en massa referenser åt en massa olika håll utan att något binder samman dessa, blir väldigt platt. Simpsons har jag ingen större åsikt om.

Som sagt, när South park är bra är det verkligen bäst. Skönare karaktär än Cartman är svår att hitta.

"Nya nya nya nya nya nya, I made you eat your parents"

"There are too many minorities in my waterpark"
Senast redigerad av Nopplisglob 2020-05-28 kl. 12:45.
Citera
2020-05-28, 20:59
Medlem
Skullknights avatar
Överlag är South Park bäst, men de senaste 5 säsongerna sisådär kanske Family Guy ändå vinner. Tycker SP har gått ner sig klart mest.
Citera
2020-05-28, 21:31
Medlem
Samtliga serier är ju långt ifrån sina glansdagar men Simpsonsdyngan är ju värst nu för tiden. Skämten är billiga och förutsägbara och karaktärerna som en gång var så älskvärda har tappat alla sina personligheter och blivit reducerade till dåliga parodier på sig själva. Samtidigt är The Simpsons bland det absolut bästa som skapats i TV-historien, fram till säsong 11-12 eller något sånt.

Family Guy lider väl lite av samma sak som The Simpsons men inte alls lika mycket. Gamla Family Guy kunde såklart få mig att brista ut i rejäla skratt men fastnade ändå aldrig riktigt. Det är något fruktansvärt störande med serien. Har generellt väldigt svårt för Seth MacFarlanes grejor, förutom FG och American Dad, resten av de han gjort(som jag sett) placerar jag mellan mediokert och ren skit.

South Park älskar jag och är emellanåt fortfarande fruktansvärt roligt.
Citera
2020-05-28, 21:34
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Inget slår de tidigare Simpsons säsongerna.

Family guy blir bara bättre och bättre.

SP blandar.
Citera
2020-05-29, 14:00
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Samtidigt får South Park Cartman frekvent att framstå som ett kräk när han ger sig på olika individer eller grupper och man skrattar åt just vad störd och vidrig han är.

Haha den där sekvensen är en av oändligt många som visar hur jävla bra South Park är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in