2007-09-23, 14:04
Medlem
KarlPs avatar
Varför är det alltid så tyst i media och myndigheter när det gäller hur stor del av invadringen till Sverige som är flyktingar?

Det är ju tydligen bara 3,4 % av den totala invandringen som är flyktingar. Resten är anhöriginvandring, dvs de som fått asyl i Sverige tar hit alla sina anhöriga och sedan får vi skattebetalare tillsammans betala för deras uppehälle.
Vorde det inte riktigt att den som fått asyl i Sverige och vill ta hit sina anhöriga själv måste försörja de anhöriga när dom kommer hit?
Citera
2007-09-23, 14:11
Medlem
Shalas avatar
Tycker utan tvekan att man ska kunna ställa krav på både de som tar hit folk från utlandet samt de som kommer från utlandet. Konkret kan jag väl säga att den som tar hit någon bör ha en fast inkomst, d.v.s. sysselsatt. Den som kommer hit bör dessutom ha någon sorts utvecklingsplan där antingen studier eller sysselsättning läggs fram som slutmål.

Ser inget problem i att någon tar hit, säg sin fru (vilket väldigt många etniska svenskar gör, från Thailand t.ex.). Men då ska man tamejfan kunna förvänta sig att människan kommer tillföra samhället något inom några år.

På tok för många som idag t.ex. är långtidsarbetslösa, drar hit någon anhörig som likaså dras med i den "onda cirkeln"..
Citera
2007-09-23, 14:41
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlP
Varför är det alltid så tyst i media och myndigheter när det gäller hur stor del av invadringen till Sverige som är flyktingar?

Det är ju tydligen bara 3,4 % av den totala invandringen som är flyktingar. Resten är anhöriginvandring, dvs de som fått asyl i Sverige tar hit alla sina anhöriga och sedan får vi skattebetalare tillsammans betala för deras uppehälle.
Vorde det inte riktigt att den som fått asyl i Sverige och vill ta hit sina anhöriga själv måste försörja de anhöriga när dom kommer hit?
Media hör till stora delar hemma till vänster på den politiska skalan. Vänstern har en agenda, som inte är speciellt dold längre, att utrota allt typiskt svenskt. Alla som opponerar sig är rasister.
Citera
2007-09-23, 15:15
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Så 96,6 procent av invandrarna skulle vara anhöriginvandrare? Du är skapligt felinformerad. Migrationsverket har lite statisktik du kan läsa. Jag får det till att 4,4 procent av den totala invandringen är anhöriga till dem som fått asyl.

http://www.migrationsverket.se/swedish/statistik/siffror.html
Citera
2007-09-23, 15:43
Medlem
Tim Hibbinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Så 96,6 procent av invandrarna skulle vara anhöriginvandrare? Du är skapligt felinformerad. Migrationsverket har lite statisktik du kan läsa. Jag får det till att 4,4 procent av den totala invandringen är anhöriga till dem som fått asyl.

http://www.migrationsverket.se/swedish/statistik/siffror.html
KarlP rör till det lite för sig. Sant är att (enl. denna statistik) 31% av uppehållstillstånden delas ut pga. familjeanknytning. Invällning? You tell me.
Citera
2007-09-23, 16:01
Medlem
Shalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tim Hibbins
KarlP rör till det lite för sig. Sant är att (enl. denna statistik) 31% av uppehållstillstånden delas ut pga. familjeanknytning. Invällning? You tell me.

Återigen, låt oss reda ut att det inte enbart handlar om invandrare som tar hit andra invandrare. Jag vet inte HUR många svenska män jag sett med thailändskor, östeuropeiskor etc. i Stockholm och runtom i Sverige.

Dessa räknas också som inflyttande pga familjeanknytning.
Citera
2007-09-23, 17:00
Medlem
KarlPs avatar
Ok, jag var lite för snabb där.

Men i den statistiken ser man ju tydligt att vi har tagit in åtminstone 71% på tveksamma skäl.

Det är ju FLYKTINGAR vi vill hjälpa och jag tror de flesta svenskar har samma attityd där. Ta in de FLYKTINGAR som verkligen behöver en fristad och skicka tillbaka dom andra.
Citera
2007-09-23, 19:02
Medlem
Jazzils avatar
Det är ju bara läsa, svart på vitt:

http://www.migrationsverket.se/pdffiler/statistik/tabs1.pdf

Anhöriga till flyktingar räknas separat som ni ser.
ca 14% år 2006 av dom invandrare som räknas in i familje och anhöriginvandring är till redan registrerade flyktingar. Restrerande 86% bör då vara till partners här i Sverige (+ deras eventuella barn).
Citera
2007-09-23, 19:17
Medlem
Leif Ds avatar
Migrationsverkat har inte med all invandring på långa vägar. Merparten av invandrarna finns inte i deras system eftersom dom inte behöver något upphållstillstånd, visum eller motsvarande.
Kolla SCB istället.

Man ska också hålla i minnet att folk flyttar ut. Ju nu så är utflyttningen större än på mycket länge (typ 1800 kallt) både vad gäller %-andel av den redan lilla befolkningen, och i absoluta tal. Utvandringen sker till länder med högra levnadsstandard (no shit!) som Norge, Danmark och USA.

Rent allmänt tycker jag folk byter land för lite. En positiv trend är ju att många unga pluggar någon termin eller två på annat håll. Nyttigt att folk får komma ut och se sig om, att sverige inte är värdlens bästa land och inte det sämsta heller.
Citera
2007-09-23, 21:04
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Migrationsverkat har inte med all invandring på långa vägar. Merparten av invandrarna finns inte i deras system eftersom dom inte behöver något upphållstillstånd, visum eller motsvarande.
Kolla SCB istället.

Vilka är dessa människor du tänker på som inte behöver någon UT, visom eller liknande för att vara i Sverige? Det enda jag kan tänka på är människor som är medlem i EU eller ha UT i annat land inom EU, merparten borde hur som helst vara "heleuropéer" men kan självklart ha fel.
Citera
2007-09-23, 21:41
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Vilka är dessa människor du tänker på som inte behöver någon UT, visom eller liknande för att vara i Sverige? Det enda jag kan tänka på är människor som är medlem i EU eller ha UT i annat land inom EU, merparten borde hur som helst vara "heleuropéer" men kan självklart ha fel.

En stor del av invandringen (enligt SCB) kommer från EU + Norge. I stort sett bara att flytta in. Migrationsverket behöver inte ha med dom att göra alls.
Citera
2008-04-09, 10:46
Medlem
Citat:
Det finns en mänsklig aspekt som talar för obegränsad anhöriginvandring oavsett kostnader enligt Röda Korset...
Citat:
Om familjeåterföreningen begränsas betyder det att personer som kommit till Sverige och erhållit skydd ska leva åtskilda från resten av sin familj.
http://www.redcross.se/rksf/sfdesign.nsf/main?openagent&layout=nyheter&docid=F2027C9E66A8B6 CEC12574250047E315

.
Senast redigerad av Spengler 2008-04-09 kl. 11:07.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in