Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2012-11-02, 01:41
  #25
Medlem
klockan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klockan123
I see. Var låg den då? Tänker inte försöka ta mig in om det är igenbommat, undrar bara av ren nyfikenhet, skulle vara kul att se den.
Tror jag hittade luckan idag när jag var ute och promenerade. Bild kan jag fixa, men den här tråden verkar ju vara lika död som själva staden skyddsrummet ligger under.

Om det nu är rätt lucka, vilket jag tror, hoppas och antar så kan den ju inte vara svår alls att få upp. Med bara sina egna händer kunde man rubba den och med rätt verktyg, en kompis och tillräckligt med vilja så skulle den definitivt gå att få upp. Om det finns intresse så laddar jag upp bilderna här eller i PM, beroende på var ni skriver, om ni skriver. Vilket känns osannolikt.
Citera
2012-11-10, 15:47
  #26
Medlem
pilt77s avatar
Det finns en ingång inne i Gröna Kulle, bara gå ner i trapphuset och så är ni inne. Är väl fortfarande en offentlig byggnad? Sen så ska det väl inte vara så svårt att komma in på laglig väg heller, vill minnas att alla skolklasser fick gå en guidad rundtur därnere förr. jag har varit där 2ggr med skolan i mellanstadiet
Citera
2012-11-10, 15:48
  #27
Medlem
pilt77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klockan123
Tror jag hittade luckan idag när jag var ute och promenerade. Bild kan jag fixa, men den här tråden verkar ju vara lika död som själva staden skyddsrummet ligger under.

Om det nu är rätt lucka, vilket jag tror, hoppas och antar så kan den ju inte vara svår alls att få upp. Med bara sina egna händer kunde man rubba den och med rätt verktyg, en kompis och tillräckligt med vilja så skulle den definitivt gå att få upp. Om det finns intresse så laddar jag upp bilderna här eller i PM, beroende på var ni skriver, om ni skriver. Vilket känns osannolikt.

Är det luckan i busken vid parkeringsplatsen du menar?
Citera
2012-11-10, 17:41
  #28
Medlem
klockan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilt77
Är det luckan i busken vid parkeringsplatsen du menar?
Svar ja. Det verkar finnas två luckor, en som är ute på parkeringsplatsen och en i busken. Luckan i busken är den som gick att rubba.
Citat:
Ursprungligen postat av pilt77
Sen så ska det väl inte vara så svårt att komma in på laglig väg heller, vill minnas att alla skolklasser fick gå en guidad rundtur därnere förr. jag har varit där 2ggr med skolan i mellanstadiet
Men då är det ju inget roligt.

Kan man bara gå in i huset där hur man vill? Trodde man var tvungen att jobba/bli insläppt av någon där inne för att komma in. :O
Citera
2012-11-11, 16:48
  #29
Medlem
Running_mans avatar
Alla länkar i tråden verkar ha havererat totalt, lägger upp denna som kan vara av intresse:
sormlandsmuseum.se - Skyddsrummet Gröna Kulle

Snygg dörr!
Citera
2012-11-11, 18:28
  #30
Medlem
klockan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Alla länkar i tråden verkar ha havererat totalt, lägger upp denna som kan vara av intresse:
sormlandsmuseum.se - Skyddsrummet Gröna Kulle

Snygg dörr!
Antar att bilderna TS la upp inte finns i någons ägo?
Citera
2018-12-04, 21:40
  #31
Medlem
Jävla skit att man ska hitta denna tråden måånga år senare och bli nyfiken men inte kan se bilderna 😂
Citera
2018-12-05, 06:53
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaggeBiff
Jävla skit att man ska hitta denna tråden måånga år senare och bli nyfiken men inte kan se bilderna 😂

http://www.antus.org/GK.html
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback