• 1
  • 2
2007-09-23, 22:24
Medlem
Mountain Dews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirat
Nikotinfritt snus känns ju helt meningslöst!
ungefär som att dricka sprit utan alkohol eller
röka gräs utan thc!
Ja, men det fungerar för vissa personer då en liten del av snusningen sitter i skallen.
Citera
2007-09-23, 23:08
Medlem
groovyjaxxs avatar
Här i stan är det ålderskrav 18 på nikotinfritt snus, varför kan man fråga sig.
jag har provat det 2 gånger. första gången så var det de torraste material man kan tänka sig och sedan stoppa det under läppen, vidrigt.

andra gången fick jag av min lillebror, det smakade som jenka men så in i helvete starkt. trodde läppen skulle ramla av och ligga o kvida på marken. jag snusar själv "vanligt" snus och har gjort i snart 10 år. Jag vet inte vad dom hade bakat in i dom prillorna, men fan alltså. det var som första prillan man tog för många år sedan fast x10 i svidgrad. vet inte vad det var med det.
Citera
2007-09-23, 23:23
Moderator
Falukropps avatar
Tja, även om det är en rekommenderad åldersgräns på det så lär det inte vara svårt att argumentera ner den blonderade tonårsmorsan som står i kassan på lokala pressbyrån.

För övrigt, är det nån som lyckats lista ut varför de inte kan göra nikotinfritt snus som är som riktigt snus till konsistens och smak? Det borde ju gå att genmanipulera bort nikotinproduktionen i tobak tycker man. De nikotinfria alternativ som finns nu smakar kryddhylla.
Eller är nikotinet viktigt för snusets smak? Har svårt att tro det med tanke på de låga koncentrationerna, det handlar ju bara om milligram.

Hade definitivt försökt sluta med hjälp av ett nikotinfritt snus om det fanns nåt som var mer som den äkta varan.
Citera
2007-09-24, 16:36
Bannlyst
Nikotinfritt snus är de 18år på då de är vanebildande, De smakar absolut inte ett skit och luktar curry(ironiskt nog luktar de faktiskt curry ) Detta är de perfekta alternativet för den som vill sluta snusa eller är almänt korkad och tycker det är coolt att snusa
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in