Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Jag är Stockholmare och förvisso uppväxt i ett multikultiområde med dess problem osv.
Ändå ser jag på fasa med det som händer i Malmö med omnejd. Såvitt jag förstår så äger blatteriet rum överallt, både i förorter och i innerstan där de tydligen är etablerade i till skillnad från Stockholms innerstad som fortfarande är hyffsat homogen.
Hur fan står man ut i Malmö? Jag tänker på att vistas i stan, när man går ut på helger, ens nära och kära som går i skolan, arbetsplatser etc etc.
Halva staden är numera kulturberikad varav hälften av dessa är från MENA-områdena. Gängkrig pågår ständigt med brutala mord mitt inne i stan på ljusan dagen, beskjutningar, osv
Jag är nyfiken om det är så illa som man föreställt sig?
Lite kul att läsa i tråden. Visst händer det en hel del, dödskjutningar realtivt ofta, många rån etc. etc... jag är helsvensk och har bott i Malmö hela mitt liv (20 år) och har aldrig känt mig otrygg i staden. Det sägs att det bor fler invandrare än svenskar i staden vilket är felaktigt då 1/3 av stadens invånare har någon form av utländsk bakgrund - därav räknas alla invandrare in och lite till. Nu under sommaren har jag cyklat igenom Rosengård flera gånger utan några problem, jag skulle dock aldrig gjort det på kväll/natten.
Men ja det finns många problem i denna stad. Framförallt alla bilbränder, rån och organsierad brottslighet (black cobra) sätter många keppar i hjulet. Rosengård är väldigt signifikativt för Malmö men faktum är att det finns flera stadsdelar som är exakt likadana om inte värre. Krocksbäck tex. eller Lindängen... Möllan blev utsedd till Sveriges farligaste stadsdel - det är fan ingen dålig bedrift!
Med allt sagt, man behöver inte känna sig otrygg i Malmö men ja det är mycket skit som händer här och invandringen är alledes för stor (som i övriga Sverige, om inte mer) och därför tänker jag som förstagångsväljare nu i år rösta på SD.