Citat:
Ursprungligen postat av
jerran777
La ut min sambos 1:a u Malmö på blocket till uthyrning. 155 intressenter på 2 dagar. Priset är inte schysst för den delen heller. Man tycker synd om vissa som skriver. Någon ville flytta in 5 pers i lgh. En etta? Kom igen... Liiite bostadsbrist... "Soss betalar" skriver en tredjedel.
Nä, det är som någon annan skrivit. Svenskarna flyr Malmö till närliggande orter och pendlar. Inte ofta för sin egen skull men för sina barn och framtida barns skull.
Finns det någon mer kostsam stad i Sverige än Malmö? Nej. Alla andra kommuner i Skåne chippar in pengar till Malmöstad. Det är ett krav från regeringen om jag tolkat det rätt men på något sätt fungerar det så.
Jag trivs dock ganska bra här. Mycket färg i stan men det har gått till överdrift så jag & company kommer till att flytta snart.
Ja, just mannen med att det var positivt med månfald för att man kunde äta kebab billigt som muslimer sålde för att de fifflar med skatt, bidrag och en massa annat. Du borde stanna i Malmö. Malmö behöver raketforskare som dig. Med dina expetionella förmåga att resonera logiskt höjer du medlet i Malmö.