2016-08-09, 18:02
Medlem
Nya krissiffror: Bostadskön går baklänges

"Också från Malmö rapporteras längre kötider än i fjol. I genomsnitt tar det tre år att få ett kontrakt i Malmö-Lund.

– Nu ligger vi på 65 000 köande, säger Krister Hjelm, vd vid Boplats Syd där antalet låg kring 50 000 för ett år sedan.
"

http://www.svd.se/nya-krissiffor-bostadskon-gar-baklanges/om/naringsliv
Citera
2016-08-09, 21:05
Medlem
jerran777s avatar
La ut min sambos 1:a u Malmö på blocket till uthyrning. 155 intressenter på 2 dagar. Priset är inte schysst för den delen heller. Man tycker synd om vissa som skriver. Någon ville flytta in 5 pers i lgh. En etta? Kom igen... Liiite bostadsbrist... "Soss betalar" skriver en tredjedel.

Nä, det är som någon annan skrivit. Svenskarna flyr Malmö till närliggande orter och pendlar. Inte ofta för sin egen skull men för sina barn och framtida barns skull.

Finns det någon mer kostsam stad i Sverige än Malmö? Nej. Alla andra kommuner i Skåne chippar in pengar till Malmöstad. Det är ett krav från regeringen om jag tolkat det rätt men på något sätt fungerar det så.

Jag trivs dock ganska bra här. Mycket färg i stan men det har gått till överdrift så jag & company kommer till att flytta snart.
Citera
2016-08-09, 22:18
Medlem
"Han har gjort mycket ”dumheter”, bland annat bränt bilar. Nu jobbar Mohammad som klientcoach på Fryshuset för att hjälpa andra att komma bort från kriminaliteten.

bränt bilar i brist på annat att göra. För att det var kul, tänkte de då. För att de ville bli sedda, tänker de idag.

Polisen kommer och rör om i grytan,.......De kommer ju inte alltid med den bästa attityden.

Det hade varit bättre om folk som känner oss och behandlar oss med respekt och vänlighet patrullerar i våra områden, säger Mohammad."

http://www.sydsvenskan.se/2016-08-10/det-brinner-av-samma-anledning-idag-som-for-tio-ar-sedan
Senast redigerad av SkanskaFlaggan 2016-08-09 kl. 22:48.
Citera
2016-08-09, 22:33
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
http://www.svd.se/anmalan-tog-lasplatta-fran-femaring/i/senaste

Stal läsplatta från femåring

Tråkigt men jag kan lova ungen spelade pokemon go, såg massor med kids gå med mobiler idag, det är skrämmande hur föräldrar vågar släppa sina barn med dyra mobiler eller plattor även mitt på dagen med tanke på hur mycket skit som dräller på våra gator.. det funkar tyvärr inte och vi lär nog se mer av detta framöver.
Citera
2016-08-09, 22:44
Medlem
Iliums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkanskaFlaggan

Det hade varit bättre om folk som känner oss och behandlar oss med respekt och vänlighet patrullerar i våra områden, säger Mohammad Elsaka."

Mohammad Elsaka kanske kan tänka sig att jobba som Sharia Polis i området.

Han har ju jaktlicens.

Ni läste det här först.
Citera
2016-08-09, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerran777
La ut min sambos 1:a u Malmö på blocket till uthyrning. 155 intressenter på 2 dagar. Priset är inte schysst för den delen heller. Man tycker synd om vissa som skriver. Någon ville flytta in 5 pers i lgh. En etta? Kom igen... Liiite bostadsbrist... "Soss betalar" skriver en tredjedel.

Nä, det är som någon annan skrivit. Svenskarna flyr Malmö till närliggande orter och pendlar. Inte ofta för sin egen skull men för sina barn och framtida barns skull.

Finns det någon mer kostsam stad i Sverige än Malmö? Nej. Alla andra kommuner i Skåne chippar in pengar till Malmöstad. Det är ett krav från regeringen om jag tolkat det rätt men på något sätt fungerar det så.

Jag trivs dock ganska bra här. Mycket färg i stan men det har gått till överdrift så jag & company kommer till att flytta snart.

Ja, just mannen med att det var positivt med månfald för att man kunde äta kebab billigt som muslimer sålde för att de fifflar med skatt, bidrag och en massa annat. Du borde stanna i Malmö. Malmö behöver raketforskare som dig. Med dina expetionella förmåga att resonera logiskt höjer du medlet i Malmö.
Citera
2016-08-09, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilium
Mohammad Elsaka kanske kan tänka sig att jobba som Sharia Polis i området.

Han har ju jaktlicens.

Ni läste det här först.

Respekt får man inte automatiskt för att man är muslim och anser sig själv vara slug, listig och smart. Respekt förtjänar man. Typiskt muslimer att lipa i tidningen för att de ska få som man vill. Hade han haft hjärna hade han jobbat på att integrera sig och anpassa sig.
Citera
2016-08-10, 06:18
Medlem
Fler nya bilbränder

Sju bilar brann under natten till onsdag i Malmö. Två unga personer som lämnade en av platserna på moped eftersöks nu av polisen.
För tredje natten på raken brann det bilar runtom i Malmö. Från 22.30 till klockan 03 natten till onsdag hade polisen fått in sju larm om brinnande fordon i staden.

Det första larmet kom 22.26 när polisen kallades till Delsjögatan där en bil brann. Branden var begränsad, men hade orsakat skador på närliggande bilar.
Läs mer.....

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/fler-nya-bilbrander-i-malmo
Citera
2016-08-10, 07:02
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
"Han har gjort mycket ”dumheter”, bland annat bränt bilar. Nu jobbar Mohammad som klientcoach på Fryshuset för att hjälpa andra att komma bort från kriminaliteten.

bränt bilar i brist på annat att göra. För att det var kul, tänkte de då. För att de ville bli sedda, tänker de idag.

Polisen kommer och rör om i grytan,.......De kommer ju inte alltid med den bästa attityden.

Det hade varit bättre om folk som känner oss och behandlar oss med respekt och vänlighet patrullerar i våra områden, säger Mohammad."

http://www.sydsvenskan.se/2016-08-10/det-brinner-av-samma-anledning-idag-som-for-tio-ar-sedan
Då kan ju puckot flytta till Afrika ..där blir han säkert respekterad...
Citera
2016-08-10, 08:39
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Väpnat rån mot hamburgerrestaurang
En hamburgerrestaurang på Ystadvägen utsattes under natten till onsdag för ett väpnat rån, då en ensam gärningsman ska ha hotat kassapersonal med ett pistolliknande föremål.
http://24malmo.se/2016/08/10/vapnat-ran-mot-hamburgerresaturang/
Citera
2016-08-10, 17:48
Medlem
Citat:

Kom för fan inte och tala om attityd och respekt Det är bara något man förtjänar.Skaffa ett riktigt jobb och inte ett skattefinansierat flum projekt sysselsättning .
Citera
2016-08-10, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jerran777

Låt mig gissa du har röstat för färg och nu flyr du som en liten råtta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in