2016-05-09, 14:24
Medlem
CrazyCopKillers avatar
Hur ser det ut på stränderna nu när det har varit så varmt? Måste kvinnorna täcka rumpa axlar för att undvika problem?
Citera
2016-05-10, 05:54
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyCopKiller
Hur ser det ut på stränderna nu när det har varit så varmt? Måste kvinnorna täcka rumpa axlar för att undvika problem?

Beror väl på om de har solat innan eller inte. Risken är ju annars att de blir brända.
Citera
2016-05-10, 09:06
Medlem
Bollregs avatar
Jag ser fler burkaklädda kvinnor i mitt närområde numera.
Innan såg jag några i veckan, nu ser jag några varje dag... Alltså de där med bara en skottglugg för ögonen, och ofta har de även nät för gluggen så inte ens ögonen syns.

Var kom alla dessa ifrån helt plötsligt?

Ser tragiskt ut när man ser en fet gubbe i shorts, linne och sandaler i värmen medans hans kärring måste täcka varenda millimeter av kroppen.
Citera
2016-05-12, 04:46
Avslutad
Systemkalops på riktigt:

Massflykt från krisdrabbad vårdcentral
Nästan alla läkare och sjuksköterskor har sagt upp sig på Fågelbackens vårdcentral. Nu blir det ännu svårare för de 13 000 patienterna att få vård.

http://www.sydsvenskan.se/2016-05-11/massflykt-fran-krisdrabbad-vardcentral
Citera
2016-05-12, 20:14
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Systemkalops på riktigt:

Massflykt från krisdrabbad vårdcentral
Nästan alla läkare och sjuksköterskor har sagt upp sig på Fågelbackens vårdcentral. Nu blir det ännu svårare för de 13 000 patienterna att få vård.

http://www.sydsvenskan.se/2016-05-11/massflykt-fran-krisdrabbad-vardcentral

Snart dags att anlita "läkare/sjuksköterskor utan gränser" för Malmös vårdbehov ?...Behöver dom inte åka så långt söderöver längre i alla fall..
Citera
2016-05-12, 21:38
Medlem
Tänk om det fanns receptfri medicin mot dumhet och naivitet, vad mycket bättre det skulle bli då
Citera
2016-05-13, 11:09
Medlem
Placeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
Jag ser fler burkaklädda kvinnor i mitt närområde numera.
Innan såg jag några i veckan, nu ser jag några varje dag... Alltså de där med bara en skottglugg för ögonen, och ofta har de även nät för gluggen så inte ens ögonen syns.
Ja innan blev man förvånad när man såg de här vandrande spökena, att man i sverige har så här extremt religösa muslimer. Men nu börjar de bli vardag, även i de "finare" områdena.
Citera
2016-05-14, 23:30
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tumbleeweed
Snart dags att anlita "läkare/sjuksköterskor utan gränser" för Malmös vårdbehov ?...Behöver dom inte åka så långt söderöver längre i alla fall..

Känns som det pågår ett lågintensivt krig i Malmö.

Blir tryggt och bra när Malmös problem fortplantar sig till övriga delar av landet.
Citera
2016-05-15, 16:10
Medlem
En butik i centrala Malmö eldhärjades på söndagseftermiddagen. Branden föregicks av flera explosioner.

Larmet kom i form av flera samtal till SOS klockan 13:41. En tobaksbutik på Baltzarsgatan stod i brand.

– Vittnen har hört flera explosioner, berättar Stephan Söderholm på polisens ledningscentral.
Läs mer......

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/explosioner-i-kiosk-i-centrala-malmo
Citera
2016-05-15, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
En butik i centrala Malmö eldhärjades på söndagseftermiddagen. Branden föregicks av flera explosioner.

Larmet kom i form av flera samtal till SOS klockan 13:41. En tobaksbutik på Baltzarsgatan stod i brand.

– Vittnen har hört flera explosioner, berättar Stephan Söderholm på polisens ledningscentral.
Läs mer......

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/explosioner-i-kiosk-i-centrala-malmo

Försäkringsbedrägeri? Det kan vara butiksägaren som satt eld.
Citera
2016-05-16, 16:00
Medlem
MandarinSallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat
Andelen Malmöbor med utländsk härkomst är nu så dominerande i gatubilden att jag skulle vilja veta om det finns någon sanningsenlig statistik över procenttalen med utländsk härkomst, samt antalet muslimer osv i Malmö? Tidigare har man visst räknat ut mängden muslimer på det konstiga sättet att kolla hur många som har namnet Muhammed som förnamn)? Det måste väl för fasiken finnas ett mer tillförlitligt sätt?
Andelen svenskar i Malmö verkar samtidigt minskande så det måste ligga White Flight bakom.
Finns någon statistik över hur många infödda svenska Malmöbor det är som lämnar staden?
Det skulle vara intressant men någon sanningsenlig siffra kommer vi nog inte få, Sverige för ju ingen statistik på etnicitet. Töntig statistik som utlandsfödda och "svensk"födda är ju inget att gå efter heller.

Fan man blir sinnessjuk, tredje största staden i Sverige och etniska svenskar är minoritet. Vi går en mörk framtid till mötes. Grattis svenskar, känns tryggt det här.
Citera
2016-05-16, 17:40
Medlem
Svinriks avatar
Oroa er inte! Problemen i Malmö är snart ett minne blott.

"Polisen arbetar för tillfället med att ta fram en nationell definition på vad som ska klassas som en skjutning."

http://www.sydsvenskan.se/2016-05-15/luftvapen-drar-upp-skjutningssiffror
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in