2017-12-11, 03:07
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerking
Jag bor i en stad i norra Sverige, och även om inflödet ökat betydligt sista åren så låter det fridfullt jämfört med den bild man får om man läser denna tråd.

Jag undrar hur sittuationen på ett mer vardagligt plan ser ut i Malmö generellt undantaget "utsatta områden", typ hur det ser ut när man tar bussen till jobbet, besöker vanliga affärer/köpcentrum. Vad är ration MENA/Svenskar?
På eftermiddagarna är MENA i stor majoritet överallt i Malmö utom kanske i centrum. Var och en av de tio stadsdelarna har större invandring än rikets genomsnitt. Dessutom har Malmö inga naturliga barriärer, stadsdelarna har närmare kontakt med varandra än i särskilt Stockholm. Det är dessutom så blandat att lugnaste området ligger 100 meter från en särskilt utsatt no-go zon, och ett förfallet gammalt ödehus med hål i väggarna står intill en helt nybyggd villa i ett av de konstiga villaområden som är insprängda ganska centralt i stan, bredvid halvt nedlagda gamla industriområden. Märklig stadsplanering.

10 år gammal statistik jag hittade nu, så MENA lär vara i majoritet redan idag (Malmö har bara 330 000 invånare):
70 590 eller 26% av hela kommunens befolkning var 2006 födda utomlands. Samma år hade 99 236 personer eller 35,9% utländsk bakgrund, det vill säga var själva födda utomlands eller hade utomlands födda föräldrar, bland barn upp till 17 år var andelen 42,8 %.[11] År 2007 hade 48 % av Malmös förskolebarn under fem års ålder ett annat modersmål än svensk

Malmö kommun säger i år att 32% är födda utomlands och 12% födda här av utländska föräldrar. Så 44% officiellt kommunalt 2017. Jag tror att östeuropéer är överrepresenterade i Malmö av geografiska skäl.
Senast redigerad av Fri 2017-12-11 kl. 03:12.
Citera
2017-12-13, 16:39
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Shirley flydde från Malmö till Israel: ”Det går inte längre att leva som jude i Sverige”

Det började i skolan där Shirley blev kallad för ”jävla jude” av de betydligt fler muslimska invandrareleverna. Familjen fick sin bil vandaliserad med sprejmålade hatbudskap som ”judesvin”. Gymnasietiden beskriver Shirley som präglad av hot och hat från muslimska skolelever.
https://samnytt.se/shirley-flydde-fran-malmo-till-israel-det-gar-inte-langre-att-leva-som-jude-i-sverige/
Citera
2017-12-13, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerking
Jag bor i en stad i norra Sverige, och även om inflödet ökat betydligt sista åren så låter det fridfullt jämfört med den bild man får om man läser denna tråd.

Jag undrar hur sittuationen på ett mer vardagligt plan ser ut i Malmö generellt undantaget "utsatta områden", typ hur det ser ut när man tar bussen till jobbet, besöker vanliga affärer/köpcentrum. Vad är ration MENA/Svenskar?

Om man går in på köpcentrum så ser man att det är blandat. Det är också en del s.k. WT på ställen som Jägersro och Mobilia. I de typiska lunchrestaurangerna där de har husmanskost är det mest bara svenskar. Åker man förbi Rosengård, Lindängen etc så ser man kanske en eller två elljusstakar så här års i ett stort, brett höghus, hus efter hus. Igår såg jag en kvinna i niqab men det är inte så vanligt. Hon hade tre småbarn med sig.

Kommer man närmare centrum till Möllan så är där också väldigt mångkulturellt fast de vita man ser är ofta studenter. De besöker ofta krogarna i området och enligt den gängse uppfattningen umgås de sällan med invandrare, är inflyttade, veganer och läser ämnen som genusvetenskap. Längre västerut hittar man de dyrare områdena med villor och bostadsrätter, Malmös svar på Gärdet i Stockholm eller Bromma. Det märks direkt att det skiljer sig från övriga stan, men numerärt sett är det egentligen inte så många som bor i de områdena.
Citera
2017-12-14, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Pojke misstänks för mordbrand

HERMODSDAL. En 15-årig pojke har gripits och anhållits misstänkt för mordbrand efter nyårsaftonens brand på Hermodsdalsskolan.

http://www.skanskan.se/article/20140103/MALMO/140109799/1004/-/pojke-misstanks-for-mordbrand

Finns det någon fungerande länk för denna händelsen? Gärna en med rejält med information.
Citera
2017-12-15, 23:14
Medlem
Kloaksajtarens avatar
Citat:
Aftonbladet kan i dag berätta om en annan förklaring till att paket försvinner.

En Postnordkälla hävdar att personal stjäl innehållet i paket. Källan har själv tagit bilder som ska visa spår efter det. Bilderna är tagna vid en av Postnords anläggningar i Malmö.

– Jag upptäckte det i somras men vet inte hur länge det varit så, säger källan och berättar att det ligger 1000-tals öppnade och länsade paket vid den aktuella anläggningen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G1aXG4/postnordkalla-paket-lansas-av-anstallda-sands-inte-till-kina
Citera
2017-12-15, 23:27
Medlem
maxorrs avatar
Det är kört för dom alla mena länder jag känner EU , lettland, estaln, polen,ukraina romainen mm normalt folk kommer hit å slakta dom från mena för dom vill ha sitt sommar jobb. jag skulle dra fort som fan om om jag våre invandrare ni ha ha knapast en chans nöe EU dominera va en relgion ni inte tillhör, stcick o brinn islam
Senast redigerad av maxorr 2017-12-15 kl. 23:30.
Citera
2017-12-16, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Det är kört för dom alla mena länder jag känner EU , lettland, estaln, polen,ukraina romainen mm normalt folk kommer hit å slakta dom från mena för dom vill ha sitt sommar jobb. jag skulle dra fort som fan om om jag våre invandrare ni ha ha knapast en chans nöe EU dominera va en relgion ni inte tillhör, stcick o brinn islam
Fullt med vapen hos mena i Sverige och många andra västländer i EU, granater och alla möjliga vapen, men för idioter som dig skulle polackslödder, rövmäner, baltskit komma och kriga mot dom. Verklighetsfrånvända dåre.
Citera
2017-12-16, 01:10
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RebelWithACause
Fullt med vapen hos mena i Sverige och många andra västländer i EU, granater och alla möjliga vapen, men för idioter som dig skulle polackslödder, rövmäner, baltskit komma och kriga mot dom. Verklighetsfrånvända dåre.

Fullt med vapen här med, lets go, och dom skulle verkligen kriga mot mellanöstern tro mig
Citera
2017-12-16, 01:26
Medlem
maxorrs avatar
Citat:

För din vetskap skull skullle jag bli inkallad pga av pionjär och plutonchef men det va länge sen ... jag hatar krig, man kan ju dö? 'Men är diciplinerad så jag iaf drar tillbaka om mitt fylle snakc innan . Var helt enkelt jävligt dumt sagt av mig det du citerade innan, är full spm fan så moderratorn får väkl göra sin åtgärd
Senast redigerad av maxorr 2017-12-16 kl. 01:33.
Citera
2017-12-16, 01:27
Medlem
Citat:
Fullt med vapen här med, lets go, och dom skulle verkligen kriga mot mellanöstern tro mig
Idiot ni skulle dessutom få mot er militär och polis. Kom gärna och bli massmördade. Katolicism är pedofilism.
Citera
2017-12-16, 01:34
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
För din vetskap skull skullle jag bli inkallad pga av pionjär och plutonchef men det va länge sen ... jag hatar krig, man kan ju dö? 'Men är diciplinerad så jag iaf drar tillbaka om mitt fylle snakc innan . Var helt enkelt jävligt dumt sagt av mig det du citerade innan, är full spm fan så moderratorn får väkl göra sin åtgärd

Citat:
Idiot ni skulle dessutom få mot er militär och polis. Kom gärna och bli massmördade. Katolicism är pedofilism.

Mä knappast troligt, vi står för demokrati och monarki
Citera
2017-12-18, 17:58
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filthyfrank
Massor med råttor i Malmö = skräpigt, massor med råttor = massor med sjukdomar som sprids. Möllevångstorget och kring Stadsbibliteket stöter man alltid på råttor, både tvåbenta och fyrbenta.

Igår runt 1910 tiden såg jag en taxibil med plåtarna MFG561 på Östra Förstandsgatan som görde om flera bilar, han måste missat att man inte ska passera flera obevakade övergångsställen på fel sida och köra om i en korsning men jag antar att när man inte har riktigt körkort och bidragsfifflar, svart jobbar så kan man köra hur man vill.

Det finns tusentals bilar i Malmö som är immuna mot parkeringsböter, bilarna är skrivna på bilmålvakter och de kan parkera som de vill i centrum. Inom ett år kan man byta in irakiskt eller syriskt körkort mot ett svenskt,
Det att de kör bil som om det vore en tävlingsbana eller tv-spel beror inte på att de inte vet om hastighetsbegränsningarna, ett svenskt körkort skyddar inte mot galenskap, under uppkörningen så körde de i 40km/h och stannade för gående, etc. men när de väl fått körkortet då kör de 140 i stan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in