Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Det är lugnt, det är ingen som har påstått något annat...
Har en avlägsen kvinnlig släkting som tydligen trivs jättebra i Malmö och är väldigt nöjd med sin fina hyresrätt. Hon jobbar inom sjukvården så hon har garanterat fått träffa sin beskärda del av berikarpatienter.
Man undrar ju lite vad det är för en människa...
Citat:
Ursprungligen postat av aktieproffset
Tyckte om Malmö förut, dvs i början av 90-talet när det fortfarande var en fin stad. Jag vågar påstå att alla malmöbor som trivs och tycker det är bra måste leva i någon slags självförnekelse, eller är de helt enkelt så korkade att de inte ser vad som händer!?
Malmö är Sveriges mest kriminella stad och har dubbelt så mycket polisresurser som Sthlm. Staden är bara en 1/4 av Stockholm. Det kanske säger en del?
Malmö är förlorat. Sorry, bara att lägga ner allt positivt snack om att det inte är "så farligt".
Stämmer det verkligen det där?
Man tycker ju att den massiva polisnärvaron borde fått ner brottsligheten lite men lite är å andra sidan inte mycket när man har en enorm brottslighet till att börja med.
I höst ska jag flytta till Skåne, ska åka på exkursion till Malmö då, blir första gången i mitt liv jag besöker staden.