2014-04-06, 11:26
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
punkt 2 och 3, redan fattade beslut. Angela Merkel via europeiska centralbanken ECB kommer driva på Malmö o Sveriges politiker att genomdriva åtgärderna med hårda nypor. Annars inget krislån!

OK, då är det bara sätta sig ned och vänta. Kan svenska politikerna gömma sig bakom Merkels långbyxor, kan dom ju faktiskt komma undan. Blir roligt följa.
Citera
2014-04-06, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hungaro
Du får mer än gärna beskriva mig ett så kallat "öststats" utseende mer noggrant för det du pratar om existerar inte din obildade jävel.

Det räcker med att man bor i Malmö för att veta vad det är för personer du talar om och det är zigenare med indiska gener. Det finns stora zigenska klaner i Oxie.

http://www.youtube.com/watch?v=dfvRpCbiXbE

Tack för ett vänligt svar. "Öststat" var mitt egna ord, bildad eller ej, men ok, han såg ut som en rumän/polack nåt åt det hållet.

Att det finns zig.klaner i Oxie vet jag, om inte annat för att det går att läsa om på FB
Det säger väldigt lite om vad jag efterfrågade.
Citera
2014-04-06, 11:48
Medlem
Hungaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebountyhunter
Tack för ett vänligt svar. "Öststat" var mitt egna ord, bildad eller ej, men ok, han såg ut som en rumän/polack nåt åt det hållet.

Att det finns zig.klaner i Oxie vet jag, om inte annat för att det går att läsa om på FB
Det säger väldigt lite om vad jag efterfrågade.
Var tvungen att sätta dig på plats så du lär dig att det inte existerar något etnografiskt ord såsom "östat".

Det är en oerhört stor skillnad mellan en polack och en rumän både kulturellt/genetiskt/lingvistiskt. Det är lika klockrent påstående som att du skrivit en spanjor eller en engelsman.
Citera
2014-04-06, 11:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Du får mer än gärna beskriva mig ett så kallat "öststats" utseende mer noggrant för det du pratar om existerar inte din obildade jävel.

Det räcker med att man bor i Malmö för att veta vad det är för personer du talar om och det är zigenare med indiska gener. Det finns stora zigenska klaner i Oxie.

http://www.youtube.com/watch?v=dfvRpCbiXbE
Till "thebountyhunter's" försvar så får man väl säga: Att skilja på alla dessa olika samhällsskadliga grupper av blattar är inte helt enkelt nuförtiden.
Citera
2014-04-06, 11:51
Medlem
Citat:
Var tvungen att sätta dig på plats så du lär dig att det inte existerar något etnografiskt ord såsom "östat".

Det är en oerhört stor skillnad mellan en polack och en rumän både kulturellt/genetiskt/lingvistiskt. Det är lika klockrent påstående som att du skrivit en spanjor eller en engelsman.

Men du kanske ska hålla dig till min fråga istället för att försöka sätta en främling på plats?
Citera
2014-04-06, 11:54
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Till "thebountyhunter's" försvar så får man väl säga: Att skilja på alla dessa olika samhällsskadliga grupper av blattar är inte helt enkelt nuförtiden.
Ja, jag funderade precis på det samma. En mupp är en mupp.
Citera
2014-04-06, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Tack men jag var inte ute efter att "hitta rätt" utan bara göra det enkelt för mig, jag hann ju inte direkt iaktta mannen någon längre stund. Men det hade blivit ett jävla liv om jag istället skrivit "han såg ut som en typiskt rom"....vilket han såg mer ut som än en latino, kines, svensk eller afrikan.
Citera
2014-04-06, 12:01
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Men du kanske ska hålla dig till min fråga istället för att försöka sätta en främling på plats?
Det bor väldigt många vänstersympasitörer och mångkulturkramare i området.
Vänsteralliansen för iranska arbetare
Box 7510
200 42 MALMÖ
040-92 03 40

Samt släkterna som samlats där är ganska stora och drar till sig "sina egna" vilket pågått en längre tid. Oxie är ett nytt projektområde som förr var villa-svenskt men som nu är ett nytt Rosengård även om Oxie har en förhållandevis låg invandrarbasis. Vilket förklarar varför polismyndigheterna är på besök där titt som tätt. Är det inte raketskjutning av "baaaaarn" som saknar lekplatser så är det hot och våld på vårdinrättningar.

Edit: Läsvärd? http://wpmu.mah.se/lumist/files/2011/07/Oxie-ombrytning040109.pdf
Senast redigerad av JAM 2014-04-06 kl. 12:05.
Citera
2014-04-06, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JAM

Edit: Läsvärd? http://wpmu.mah.se/lumist/files/2011/07/Oxie-ombrytning040109.pdf

Tack. Den ska jag absolut läsa igenom. Jag känner till problemen i Oxie, jag är där ofta i mitt jobb. Men just detta boende sticker ut och jag har aldrig tidigare varit där.
Jag har sett ställen jag inte trodde existerade i Sverige så misär, fattigdom, udda boende osv är jag van vid, men detta var något hel annat.
Jag kan inte sätta fingret på vad det är och vill ogärna dra iväg med konstiga funderingar kring vad som "kan pågå".
Har jag tur dyker det upp någon här som känner till husen jag pratar om
Citera
2014-04-06, 12:16
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Tack. Den ska jag absolut läsa igenom. Jag känner till problemen i Oxie, jag är där ofta i mitt jobb. Men just detta boende sticker ut och jag har aldrig tidigare varit där.
Jag har sett ställen jag inte trodde existerade i Sverige så misär, fattigdom, udda boende osv är jag van vid, men detta var något hel annat.
Jag kan inte sätta fingret på vad det är och vill ogärna dra iväg med konstiga funderingar kring vad som "kan pågå".
Har jag tur dyker det upp någon här som känner till husen jag pratar om
Lite googling ger: http://www.möblerade-lägenheter.se/ som äger de nämnda husen.
Vågar vi gissa på att det är "flyktingboende" eller liknande?

Citat:
SIR AB
Kristinebergsvägen 55
238 37 Oxie

e-mail: info@astoriahotell.se
www.astoriahotel.se
Citera
2014-04-06, 12:55
Medlem
Citat:
Lite googling ger: http://www.möblerade-lägenheter.se/ som äger de nämnda husen.
Vågar vi gissa på att det är "flyktingboende" eller liknande?

kul att jag googlar mig blå utan att trilla över detta. Jag är fan sämst på google känner jag nu.

Men jo, något åt "flyktingboende" eller någon annan tillfällig lösning är det nog.
De som bor där (de jag känner till) betalar inte sitt boende själv och har ingen (vit)inkomst utöver socialbidrag.
Hm, jag får väl se min fråga som besvarad eftersom det förklarar en del.
Tack igen
Citera
2014-04-06, 14:59
Medlem
Citat:
Det bor väldigt många vänstersympasitörer och mångkulturkramare i området.
Vänsteralliansen för iranska arbetare
Box 7510
200 42 MALMÖ
040-92 03 40

Samt släkterna som samlats där är ganska stora och drar till sig "sina egna" vilket pågått en längre tid. Oxie är ett nytt projektområde som förr var villa-svenskt men som nu är ett nytt Rosengård även om Oxie har en förhållandevis låg invandrarbasis. Vilket förklarar varför polismyndigheterna är på besök där titt som tätt. Är det inte raketskjutning av "baaaaarn" som saknar lekplatser så är det hot och våld på vårdinrättningar.

Det här landet behöver inte fler Kebab uppskärare, närbutiker,80 kr frisörer, thaimassage och taxichaufförer vi behöver högutbildad arbetskraft.
Senast redigerad av ascheberg 2014-04-06 kl. 15:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in