2013-05-02, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"När en Malmöbo i 70-årsåldern ansökte om bostadstillägg noterades det att han delade bostad med sin dotter. När sedan en svärson flyttade in och två barnbarn föddes redovisades det aldrig.
Nu krävs mannen på drygt 38 000 kronor som han fått för mycket i bidrag.

Den summan vill mannen slippa betala. Av ett överklagande till förvaltningsrätten framgår att han varken kan läsa eller skriva och därför inte tagit del av någon information."

http://www.sydsvenskan.se/malmo/analfabet-slipper-inte-krav/
Okunnighet om lagen ska inte vara någon ursäkt vad jag vet. En viktig princip är att man är skyldig att ha koll på lagen.
Citera
2013-05-02, 23:56
Medlem
om man ska sammanfatta Malmö i 5 punkter

1)det är inte rent på gatorna
2)det är hög brottslighet
3)50% invandrare i staden (majoriteten från Mena länder och Afrika)
4)utelivet är katastrofalt och staden är trist och grå
5)många svenskarna har flytt till andra orter
Citera
2013-05-03, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Haha, kan tänka mig att du stod tyst som en mus och tog emot all skit han kastade på dig för att sen avreagera dig på Flashback. Klassiker!

ont: ni som ogillar Malmö, vad exakt ogillar ni mest? Kriminaliteten? Utelivet? Befolkningen? Arkitekturen?

allt men befolkningen och utelivet är nog värst tycker jag. tristare storstad får man leta efter
Citera
2013-05-03, 01:31
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falafel111
om man ska sammanfatta Malmö i 5 punkter

1)det är inte rent på gatorna
2)det är hög brottslighet
3)50% invandrare i staden (majoriteten från Mena länder och Afrika)
4)utelivet är katastrofalt och staden är trist och grå
5)många svenskarna har flytt till andra orter

Men så är det ju inte. Jag bor förvisso inte i Malmö men är där ganska ofta, ja då i city förstås men ändå. Har du personlig erfarenhet av dina påståenden eller är det vad du har hört?
Citera
2013-05-03, 01:33
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Brukar åka till Malmö rätt ofta då jag har flickvänner där, fantastisk stad, snygga kvinnor, närhet till havet, mysigt, fina shoppingcenter, fina områden och bo i.

Det är bara fattiglappar och whitetrash som tvingas bo i pissområden som klagar.
Citera
2013-05-03, 01:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Haha, kan tänka mig att du stod tyst som en mus och tog emot all skit han kastade på dig för att sen avreagera dig på Flashback. Klassiker!

ont: ni som ogillar Malmö, vad exakt ogillar ni mest? Kriminaliteten? Utelivet? Befolkningen? Arkitekturen?
Så du menar alltså att svenskar förtjänar att behandlas som skit för att de är ''fega'' enligt dig? Du tycker alltså på allvar att det är märkligt att svenskar tycker det är olustigt att aggressiva invandrare som varken bidrar med något positivt utan enbart lever på bidrag och är allmänt värdelösa på allt och som ständigt ger sig på oskyldiga människor för att råna eller bara misshandla de för skojs skull?

Du måste väl för fan inse själv att det är helt sjukt hur invandrarna beter sig i Sverige och deras totala brist på respekt för Sverige och svenskarna.

Om nu dessa invandrare hatar Sverige och oss ''Svennar'' så jävla mycket som ni ständigt säger att ni gör, kan ni inte bara flytta hem igen och sluta förstöra vårt land? Vi har aldrig gjort något mot er, vi misshandlar er aldrig, vi rånar er aldrig, vi våldtar er aldrig och vi mördar er aldrig. Tvärtom jobbar svenskarna hårt för att betala skatter som sedan går till invandrare, trots detta ökar bara invandrarnas hat mot Sverige som land.

Politikerna öser pengar över invandrarna och gör allt för dem och ändå hatar bara invandrarna svenskarna mer och mer, det är helt sjukt vilket våldtaget land det här är. Varje jävla dag våldtas ännu en svensk tjej och ännu en svensk kille blir misshandlad av invandrargäng, det blir bara värre och värre för varje år som går.

Svenskarna kommer i allt högre takt fly Sverige för det är inget land man längre kan bo tryggt och säkert i, ska själv flytta med familjen till ett land som saknar dessa enorma sociala problem och aggressiva killar från tredje världen som enbart vill jävlas med oskyldiga människor.
Citera
2013-05-03, 01:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Brukar åka till Malmö rätt ofta då jag har flickvänner där, fantastisk stad, snygga kvinnor, närhet till havet, mysigt, fina shoppingcenter, fina områden och bo i.

Det är bara fattiglappar och whitetrash som tvingas bo i pissområden som klagar.
Snygga kvinnor? Över 50 % av kvinnorna i staden är blattar. Hur fan menar du att de fula jävlarna är snygga? .

Åk till random svensk småstad utan blattar så ser du bara snyggare kvinnor än i Malmö där man mestadels ser fula negresser, araber och zigenare överallt.
Citera
2013-05-03, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abagaster
Snygga kvinnor? Över 50 % av kvinnorna i staden är blattar. Hur fan menar du att de fula jävlarna är snygga? .

Åk till random svensk småstad utan blattar så ser du bara snyggare kvinnor än i Malmö där man mestadels ser fula negresser, araber och zigenare överallt.

helt rätt, dessutom är många av tjejerna i Malmö muslimer med slöja eller svenska tjejer som är tillsammans med negrer eller araber. äckligare stad får man leta efter i sverige
Citera
2013-05-03, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falafel111
helt rätt, dessutom är många av tjejerna i Malmö muslimer med slöja eller svenska tjejer som är tillsammans med negrer eller araber. äckligare stad får man leta efter i sverige

På vilket sätt är Malmö äckligt om man jämför med betydligt mer kriminella städer som Göteborg och Stockholm?
Citera
2013-05-03, 02:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av notatur
På vilket sätt är Malmö äckligt om man jämför med betydligt mer kriminella städer som Göteborg och Stockholm?
Stockholm och Göteborg är också städer överfyllda med negrer och blattar. Alla städer där blattar och negrer är majoriteten av de man ser ute är äckliga och förlorade. Jag håller mig till städer där jag inte sticker ut som blond svensk i mitt eget land.
Citera
2013-05-03, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notatur

vill du se fula negrer och araber som stirar på en med en sur blick varje dag?. samt tjejer med slöja som är helt förtryckta och förslavade av deras män/föräldrar. känns som man lika bra kan bo i afrika eller saudi arabien. vad fan är skillnaden? är detta vad svenska politiker vill ? ärligt talat mång kultur eller snarare mena kulturen som politikerna har påtvingat oss är inget annat än tragiskt
Senast redigerad av falafel111 2013-05-03 kl. 02:30.
Citera
2013-05-03, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abagaster
Så du menar alltså att svenskar förtjänar att behandlas som skit för att de är ''fega'' enligt dig? Du tycker alltså på allvar att det är märkligt att svenskar tycker det är olustigt att aggressiva invandrare som varken bidrar med något positivt utan enbart lever på bidrag och är allmänt värdelösa på allt och som ständigt ger sig på oskyldiga människor för att råna eller bara misshandla de för skojs skull?

Du måste väl för fan inse själv att det är helt sjukt hur invandrarna beter sig i Sverige och deras totala brist på respekt för Sverige och svenskarna.

Om nu dessa invandrare hatar Sverige och oss ''Svennar'' så jävla mycket som ni ständigt säger att ni gör, kan ni inte bara flytta hem igen och sluta förstöra vårt land? Vi har aldrig gjort något mot er, vi misshandlar er aldrig, vi rånar er aldrig, vi våldtar er aldrig och vi mördar er aldrig. Tvärtom jobbar svenskarna hårt för att betala skatter som sedan går till invandrare, trots detta ökar bara invandrarnas hat mot Sverige som land.

Politikerna öser pengar över invandrarna och gör allt för dem och ändå hatar bara invandrarna svenskarna mer och mer, det är helt sjukt vilket våldtaget land det här är. Varje jävla dag våldtas ännu en svensk tjej och ännu en svensk kille blir misshandlad av invandrargäng, det blir bara värre och värre för varje år som går.

Svenskarna kommer i allt högre takt fly Sverige för det är inget land man längre kan bo tryggt och säkert i, ska själv flytta med familjen till ett land som saknar dessa enorma sociala problem och aggressiva killar från tredje världen som enbart vill jävlas med oskyldiga människor.

Lololol, okej. Fick du ur dig allting nu?

Är född i Sverige och morsan är svensk så jag är nog inte en av invandrarna du pratar om, flitigt användande av ordet "ni" dock. Sen menade jag inte att han skulle slå blatten som klagade på att han pratade med hans fru, det är väl fan självklart att en svensk inte kan slå till någon, men det är lustigt hur arg han blev men inte vågade säga emot utan avreagerade sig på Flashback istället. Om du inte ser det patetiska i det så vet jag inte vad det är för fel på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in