2013-03-29, 15:51
Medlem
Kokainhandel och det kriminella nätverket M-falangen.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/kokainhandel-fortsatte-efter-gripande/
Citera
2013-03-29, 16:03
Medlem
pajjpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Jag är Stockholmare och förvisso uppväxt i ett multikultiområde med dess problem osv.

Ändå ser jag på fasa med det som händer i Malmö med omnejd. Såvitt jag förstår så äger blatteriet rum överallt, både i förorter och i innerstan där de tydligen är etablerade i till skillnad från Stockholms innerstad som fortfarande är hyffsat homogen.

Hur fan står man ut i Malmö? Jag tänker på att vistas i stan, när man går ut på helger, ens nära och kära som går i skolan, arbetsplatser etc etc.
Halva staden är numera kulturberikad varav hälften av dessa är från MENA-områdena. Gängkrig pågår ständigt med brutala mord mitt inne i stan på ljusan dagen, beskjutningar, osv

Jag är nyfiken om det är så illa som man föreställt sig?

Man går inte ut haha. Inte jag iaf, inte längre. Tyvärr har det gått så långt
Citera
2013-03-29, 16:15
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajjpen
Man går inte ut haha. Inte jag iaf, inte längre. Tyvärr har det gått så långt

Jorå, det går att gå ut, men det gäller att välja rätt ställe. Malmö har blivit rätt bizarrt på det viset, det är antingen en massa hipsters, lesbianer/ultrafeminister eller invandrare som huserar där.
Citera
2013-03-29, 16:43
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Jorå, det går att gå ut, men det gäller att välja rätt ställe. Malmö har blivit rätt bizarrt på det viset, det är antingen en massa hipsters, lesbianer/ultrafeminister eller invandrare som huserar där.
Jag har bara varit i Malmö en gång under de senaste åren. Då var jag i "fina" områden så att säga. När det sen blev kväll vart jag väldigt förvånad över att det enda man såg var invandrare som gapade i krogkön. Det var ändå mitt i centrala Malmö (5min från centralstation) och inte ute i någon förort.
Citera
2013-03-29, 17:38
Medlem
Var där ganska nyligen och det var för jävligt, bara araber så långt ögat når. Hur nån icke arab kan bo där frivilligt är bortom mitt förstånd. Nu ska vi visa upp gangsterstaden för resten av Europa i schlager-em, blir mycket pinsamt.
Citera
2013-03-29, 19:15
Medlem
Shittybags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Jag har bara varit i Malmö en gång under de senaste åren. Då var jag i "fina" områden så att säga. När det sen blev kväll vart jag väldigt förvånad över att det enda man såg var invandrare som gapade i krogkön. Det var ändå mitt i centrala Malmö (5min från centralstation) och inte ute i någon förort.

Var var du nånstans?

Vilket uteställe är det minst drägg på?
Citera
2013-03-29, 20:02
Medlem
iipods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shittybag
Var var du nånstans?

Vilket uteställe är det minst drägg på?
Låter som Etage.

Minst är det runt lillatorg och förvånandsvärt på möllanklubbarna.
Citera
2013-03-29, 20:18
Medlem
DrottningAfMalmos avatar
Alltså ni är helt otroliga. Oavsett hur bra det går för Malmö så envisas ni att vidhålla era dystopiska domedagsscenarion.

Malmö har en hög inflyttning, det öppnas nya gallerior, nya kontor och huvudkontor, infrastrukturen byggs ut och det startas fler och fler bostadsbyggen för varje år.

Malmöborna tycker om sin stad och visade nu senast i lördags då SDL var på besök i Malmö att man inte vill ge utrymme för rasism och främlingsfientlighet.
Citera
2013-03-29, 20:24
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrottningAfMalmo
Alltså ni är helt otroliga. Oavsett hur bra det går för Malmö så envisas ni att vidhålla era dystopiska domedagsscenarion.

Malmö har en hög inflyttning, det öppnas nya gallerior, nya kontor och huvudkontor, infrastrukturen byggs ut och det startas fler och fler bostadsbyggen för varje år.

Malmöborna tycker om sin stad och visade nu senast i lördags då SDL var på besök i Malmö att man inte vill ge utrymme för rasism och främlingsfientlighet.

Sålänge man har nordens enda ghetto har jag svårt att se att dessa ''framgångar'' leder till någon större helhet för staden.
Citera
2013-03-29, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Sålänge man har nordens enda ghetto har jag svårt att se att dessa ''framgångar'' leder till någon större helhet för staden.

Nordens enda ghetto??
Citera
2013-03-29, 20:32
Medlem
Avitalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrottningAfMalmo

Malmö har en hög inflyttning

Sant, men snacka om kvantitet före kvalitet.

Sedan har Malmö även en hög utflyttning men den kan vi tala tyst om...
Citera
2013-03-29, 20:33
Medlem
itworkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GibbY
Fan vad jag älskar pantade slynor som ska rätta andra. Sluta gör bort dig och LÄR DIG LÄSA FÖR FAN.

Bra skrivet, vet inte om jag ska gråta eller skratta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in