2013-03-27, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dewey
Fast det är ju företag och andra som gör detta på frivillig basis. Som restaurangkillen sa, vi har möjlighet att hjälpa utsatta människor utan att det kostar oss särskilt mycket. Så varför skulle de inte gör det? Praktisk solidaritet är fan bland det finaste som finns.

Ditt jävla stolpskott, det handlar om kriminella blattar!

Varför inte hjälpa Malmös hemlösa? Nääää, inga PK-poäng där inte!
Citera
2013-03-29, 10:46
Medlem
meganegerdases avatar
Måste säga att efter mina besök i Malmö har jag kommit fram till att det är en fruktansvärt säregen stad. Bodde några dagar i Lomma, inte en tillstymmelse till blatte så långt ögat nådde.

Bodde på Scandic Burlöv, väldigt fint område och vi bestämde oss för att ta en löprunda. Många fina parker o.s.v. Sen, pang bom, rosengård med allt vad det innebär runt knuten. Småbarn ute och härjar kvällstid, skrik ta mig fan överallt etc.

Va inne i centrum och käka Jensen's, i centrum är det precis som i Stockholm eller annan större stad. Märkte inte ens skillnad.

Malmö är en väldigt segregerad stad, och sköter man invandringen på det sättet är det inte konstigt att det blir som det blir.
Citera
2013-03-29, 10:52
Medlem
Citat:
Den gravida kvinnan blev överfallen av en beväpnad man som misshandlade henne med ett bollträ – och han riktade flera slag mot hennes mage.
Mannen var maskerad, men kvinnan såg att det var pappan till barnet som tidigare försökt tvinga henne att begå abort.

http://www.skanskan.se/article/20130328/MALMO/703289985/1004/-/misshandlade-gravid-med-tillhygge

Kvinnofrid på Malmö vis.

Citat:
Båda de två före detta handläggarna på Migrationsverket i Malmö, som misstänks ha låtit sig mutas med uppemot 100 000 kronor för att bevilja uppehållsrätter till ett tiotal personer, är nu försatta på fri fot.

http://www.skanskan.se/article/20130328/MALMO/130329677/1004/-/haktad-50-aring-frigavs
Senast redigerad av ascheberg 2013-03-29 kl. 10:55.
Citera
2013-03-29, 11:48
Medlem
Jag kikade på lite lägenheter igår. I Stockholms norrort, ändå väldigt långt ifrån innerstan, kostar alltså en etta på 25kvm mer än vad brorsans tvåa på 40kvm gjorde i centrala Malmö (nästan centrala). Jag frågade mig själv och min far att, "Hur sjutton kan det vara dyrare att köpa en lägenhet i norrort än i centrala Malmö?"

Jag tror han tänkte samma sak som jag. Men ingen av oss sa något. Jag kan ju tillägga att denna förorten är tämligen homogen, och det är inte Danderyd som är nästintill helt homogen(eller?).

Vad tror ni? Är det mångkulturen som gör Malmö till en mindre attraktiv stad eller beror det på andra faktorer?

(Nu har jag inte varit i Malmö på ett tag, så jag vet inte riktigt hur illa det är. Sitter mer och spekulerar.)
Citera
2013-03-29, 12:35
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Jag kikade på lite lägenheter igår. I Stockholms norrort, ändå väldigt långt ifrån innerstan, kostar alltså en etta på 25kvm mer än vad brorsans tvåa på 40kvm gjorde i centrala Malmö (nästan centrala). Jag frågade mig själv och min far att, "Hur sjutton kan det vara dyrare att köpa en lägenhet i norrort än i centrala Malmö?"

Jag tror han tänkte samma sak som jag. Men ingen av oss sa något. Jag kan ju tillägga att denna förorten är tämligen homogen, och det är inte Danderyd som är nästintill helt homogen(eller?).

Vad tror ni? Är det mångkulturen som gör Malmö till en mindre attraktiv stad eller beror det på andra faktorer?

(Nu har jag inte varit i Malmö på ett tag, så jag vet inte riktigt hur illa det är. Sitter mer och spekulerar.)

Givetvis är det mångkulturen som gjort att välbeställda svenskar och invandrare flyttar ut till andra orter som växer så det knakar, i vissa orter har det byggts väldigt mycket villor och radhus och befolkningen växer med svenskar och skötsamma invandrare, bara att ta en MC runda i skåne i sommar och åk igenom varje håla som har ca 2-4mil till malmö så kommer ni se att det förändrats de senaste 5-7åren nåt enormt,

Ingen vill bo i malmö längre ingen ser en framtid i den staden den är körd den är ett framtida kosovo. visst det är segregerat men hur länge då ? det väller in smutsfolk på kvällar och nätter, vissa områden som man kunde gå igenom förr är avstängda med höga staket och grindar med kod.

visste ju det skulle bli såhär när jag var på en väns födelsedag för ett tag sedan så visade det sig att nästan samtliga av deras vänner som bott i malmö förr nu flyttat ut ur staden, Nej det har ingen att göra med att de har barn för det hade de redan när de bodde i malmöstad.
Citera
2013-03-29, 12:40
Medlem
itworkss avatar
Citat:

Varför en etta hyfsat centralt i Sthlm är billigare än en central 2a i Malmö..? Jadu
Citera
2013-03-29, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itworks
Varför en etta hyfsat centralt i Sthlm är billigare än en central 2a i Malmö..? Jadu

Fan vad jag älskar pantade slynor som ska rätta andra. Sluta gör bort dig och LÄR DIG LÄSA FÖR FAN.
Citera
2013-03-29, 13:17
Medlem
Jiiimboohs avatar
Jag bor i Lund. Vi har också många invandrare och staden ligger nära Malmö, men vi har inte samma problem här. Skillnaden är att Lund inte är lika segregerat. Till skillnad från Malmö så finns det ingen skola i Lund där alla utom en eller två är invandrare. Däremot finns det klasser där hälften har invandrarbakgrund.

I Malmö är problemen störst i vissa områden. Om man som svensk går en runda på stan i Malmö är man nog inte utsatt för särskilt mycket större risk än om man går en runda på stan i Stockholm. En judisk man med kippa är nog utsatt för högre risk i Malmö, men inte från svenskar.
Citera
2013-03-29, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itworks

Nåja, allt är ju relativt. Jag anser norrort vara LÅNGT ifrån centralt, men nåja jämför du med typ Norrtälje så är det väl hyfsat centralt.
Citera
2013-03-29, 14:20
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
Jag bor i Lund. Vi har också många invandrare och staden ligger nära Malmö, men vi har inte samma problem här. Skillnaden är att Lund inte är lika segregerat. Till skillnad från Malmö så finns det ingen skola i Lund där alla utom en eller två är invandrare. Däremot finns det klasser där hälften har invandrarbakgrund.

I Malmö är problemen störst i vissa områden. Om man som svensk går en runda på stan i Malmö är man nog inte utsatt för särskilt mycket större risk än om man går en runda på stan i Stockholm. En judisk man med kippa är nog utsatt för högre risk i Malmö, men inte från svenskar.

Anledningen till att problemen inte är lika stora i Lund beror på universitetet. Många gästforskare kommer med familjer där barnen sätts i lokala skolor. Dessa utländska barn är av ett helt annat material än de som du hittar i tex Rosengård eller Burlöv.

Jag har stor erfarenhet av Malmö då jag är född där och bott många år i staden. Det Malmö som jag växte upp i har ersatts av en närmast apokalyptiskt samhälle.
På dagarna är Malmö förvillande lik vilken annan större stad som helst. Visst det inte att undslippa att Malmö tagit emot massvis med invandrare, men på det stora hela fungerar det hyfsat över hela Malmö, tom i Rosengård, Seved och Burlöv.
När mörkret fall byter staden helt och hållet karatär; då vaknar Malmös alla bidragsberoende kritter upp, vilka är väldigt många, för att börja med sina 'alternativa' sysslor. Den kriminella verksamheten tillåts att florera fritt av de få dialogpoliser som blivit snörpta av en politisk korrekt ledning.
Om nätterna finns det få säkra ställen i Malmö. Men märkligt nog så normaliseras 'farorna' ganska snabbt och man lär sig att leva med dem. Det är därför man inte ser mer uppståndelse från den tynande ursprungsbefolkningen i Malmö.
Utflyttningsbeslut från Malmö sker oftast i samband med att folk får barn eller barnen skall börja skolan. Det är först då steget tas ut från Malmö.

Därför kostar en lägenhet mindre i Malmö än i Stockholm.

Jag är född i Slottstaden men har varit bosatt i flera olika stadsdelar i Malmö. Numera bor jag inte i Malmö. Jag vet med säkerhet att jag aldrig mer kommer bo i Malmö.
Det Malmö som jag växte upp existerar inte idag. Värre än så, Malmö är enligt min mening tyvärr bortom all räddning.
Citera
2013-03-29, 14:24
Medlem
Luftfrikadelles avatar
Citat:

Det är många faktorer det beror på. En faktor är det du och din bror tänkte på. En annan faktor är att "ALLA" vill bo i Stockholm och då får det kosta vad det kosta vill.
En annan faktor är att många skolor ligger i Stockholm och personer som går i skolan behöver lägenheter av den mindre sorten och då får det kosta. En annan faktor är att många invandrare som är anhöriga flyttar till sina närstående därför går priserna på bostäder upp.

Personen itworks tänker säkert att men inte konstigt Stockholm har högre priser... Det finns åååååååå mycket att göra i Stockhooolm lizzzxxxom.......... Festa på Sture PP festa på Deeeeebajser wooaaa götaskällarnnnnnnn etc.

Då borde Malmö ha större kultur utbud än Stockholm då personer från Malmö kan åka till Köpenhamn eller Lund snabbare än en person från Sollentuna kan åka in till stan på. I köpenhamn finns det ett överflöd av kultur.
Citera
2013-03-29, 15:18
Medlem
shutthefuckups avatar
enligt våra politiker är malmö sveriges framtidsscenarie. om några år kommer de flesta orter i sverige få dagens malmö att se ut som en etniskt vit stad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in