2013-03-02, 03:51
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Men vad ska jag tro, ni råkar ut för sådana konstiga saker hela tiden i Malmö.

Ja, jag är jude men visar inte det öppet, men min judiska identitet är också det enda som oroar mig när det gäller Malmö.

Givetvis råkar vi inte ut för det hela tiden. I och med att jag varken går på bio eller på krogen i Malmö numera så är det sparsamt. Men du måste väl för fan ha ögon att se med, läsa tidningar exempelvis? Ha vänner som råkat illa ut. Jag känner en som blivit rånad 2 ggr på det sista halvåret i Malmö. Att förneka saker och ting är kontraproduktivt - ut med skiten bara! Att sitta och försvara ett system eller en stad som totalhavererat ger ingen förbättring, snarare mer förfall. Säg ifrån, bit emot, det är det enda som hjälper. Politikerna har snöat in fullständigt, säger vi inte ifrån så kör de på som vanligt...
Citera
2013-03-02, 07:34
Medlem
Citat:
Ja, jag är jude men visar inte det öppet, men min judiska identitet är också det enda som oroar mig när det gäller Malmö.

Egoistiskt, jag vi och och ingen annan.Det är tragiskt och det har ni som grupp gemensamt med era antagonister.
Senast redigerad av ascheberg 2013-03-02 kl. 07:52.
Citera
2013-03-02, 07:38
Medlem
Unga rånare jagas

http://www.skanskan.se/article/20130302/MALMO/130309976/1004/-/unga-ranare-jagas
Citera
2013-03-02, 07:44
Medlem
Nlesjems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Unga rånare jagas

http://www.skanskan.se/article/20130302/MALMO/130309976/1004/-/unga-ranare-jagas

Högutbildade flyr malmö först,nu drar de "vanliga" svenssons som fått nog med överraskningssex & våld.
Citera
2013-03-02, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Malmökommissionen har kommit till vägs ände.

http://www.skanskan.se/article/20130301/MALMO/130309987/1004/-/experter-vill-oka-bidragen

Mera pengar till arbetslösa nysvenskar och nya fritidsgårdar till deras barn. Vem ska betala?

Mer i bidrag är inte lösningen, ställ krav sätt gränser det är lösningen.Kommissionen talar fortfarande om barnfattigdom i Malmö det är häpnadsväckande.
Citera
2013-03-02, 09:53
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Givetvis råkar vi inte ut för det hela tiden. I och med att jag varken går på bio eller på krogen i Malmö numera så är det sparsamt. Men du måste väl för fan ha ögon att se med, läsa tidningar exempelvis? Ha vänner som råkat illa ut. Jag känner en som blivit rånad 2 ggr på det sista halvåret i Malmö. Att förneka saker och ting är kontraproduktivt - ut med skiten bara! Att sitta och försvara ett system eller en stad som totalhavererat ger ingen förbättring, snarare mer förfall. Säg ifrån, bit emot, det är det enda som hjälper. Politikerna har snöat in fullständigt, säger vi inte ifrån så kör de på som vanligt...

Är detta som jag har markerat någonting som du gör i tid och otid mot allt och alla som kommer i din väg, det förklarar i så fall en hel del.
Citera
2013-03-02, 11:23
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Är detta som jag har markerat någonting som du gör i tid och otid mot allt och alla som kommer i din väg, det förklarar i så fall en hel del.

Som jag tolkar hans text handlar det om att protestera mot och ifragasatta den forda politiken. Inte om att soka brak med invandrare pa gatorna. Jag har hemskt svart att tro att brottsoffren i Malmo gar runt och provocerar fram personran och valdtakter.
Citera
2013-03-02, 18:51
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Som jag tolkar hans text handlar det om att protestera mot och ifragasatta den forda politiken. Inte om att soka brak med invandrare pa gatorna. Jag har hemskt svart att tro att brottsoffren i Malmo gar runt och provocerar fram personran och valdtakter.

Det är precis detta jag menar, och givetvis skulle det stå: "säg emot och bit ifrån".
Citera
2013-03-03, 02:55
Medlem
PatrickB8mans avatar
Problemet med MENA Neandertalarna är att det enda språk de förstår är våldets språk.

I går blev jag för femtioelfte gången kränkt av en blatte (Läs arab) helt oprovocerat !
Gårdagens metod är mycket vanlig och innebär att de går om dig och snävt in framför dig så att du tvingas stanna så att du inte går på dom.

Givetvis fann jag mig blixtsnabbt i situationen och trampade extra hårt på blattens (Som faktiskt gick helt solo) skor som nästan gick av.

Blatten verkade inte reagera överhuvudtaget på det för denne säkerligen ovanliga reaktion från en etnisk Svensk. Han bara ökade farten och jag hängde på till nästa övergångsställe där jag gick om honom igen.

När jag hade gått över övergångsstället stegade han upp jämsides och frågade helt fräckt om han fick ringa med min telefon ( Som om jag helt självklart skulle haft en ) jag fattade mig kort och sade "Absolut inte" medan jag tänkte (Javisst om jag får krossa din äckliga svarta fula skalle så att hjärnsubstansen sprutar ur öronen på dig ditt lilla äckliga svin). Han såg ut som om han sålt smöret och tappat alla pengarna. Jag fortsatte dit jag skulle utan att vända mig om. Efter 50-100 meter vände jag mig om och ingenting syntes av blatten.

Hade det bara varit lite mörkare så hade jag bjudit på en Skånsk fetsmäll så att blatten stannat i växten för gott!

Ett gott tips till alla flata, fega Svenskar är att det känns dödsskönt varje gång man agerar och ger svar på tal istället för att som de flesta bara viker undan !

I stället för att ha svårt för att sova efter att ha blivit kränkt av blattar sover man jättegott om man agerar.

Så nästa gång du blir kränkt av blattar är mitt råd att agera !
Senast redigerad av PatrickB8man 2013-03-03 kl. 02:57.
Citera
2013-03-03, 19:55
Medlem
spoilers avatar
"Ett bråk om vilken bil som fick stå på en hyrd p-plats urartade och slutade med att lägenhetsinnehavaren hotade att våldta sin bostadsrättsordförande.

Hovrätten sänker straffet för den 31-årige Malmöbo som döms till dagsböter för ofredande.

–  Han var ursinnig och gjorde juckande rörelser, säger vice bostadsrättsordförande som iakttog hela händelseförloppet och spelade in allt med mobilen.

Utöver att dra ner byxorna och hota med både anal och oral våldtäkt tog lägenhetsinnehavaren också av sig sin ena sko som han hotade att misshandla ordförande med. 31-åringen dömdes för både olaga hot och ofredande i tingsrätten, men hovrätten menar att hoten som framfördes inte är tillräckliga för att bedömas som olaga hot i lagens mening."

http://www.metro.se/skane/hotades-med-valdtakt-vid-p-platsbrak/EVHmcc!fgzXfAXTHHN0E/
Citera
2013-03-04, 01:53
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Malmö stad har köpt orange, gröna och lila karameller för 300 000 kronor.
Karamellerna är märkta med stadens värdeord: Kreativitet, respekt och engagemang.

"Kreativitet" smakar hallon och lakrits. "Respekt" smakar päron. "Engagemang" smakar choklad och mint.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/vardeord-blir-godis-for-300-000/

5 spänn per karamell. Närmsta godisbutik har ett hekto för samma pris...
Citera
2013-03-04, 07:26
Medlem
spoilers avatar
"På vägen hem från sitt arbete som rektor på en religiös skola stannade mannen till vid Pildammsparken – och blottade sig för en 23-årig kvinna.

Nu åtalas den 36-årige mannen för sexuellt ofredande.
Han förnekar brott och säger sig var utsatt för en komplott. Som kan ha med hans trosbekännelse att göra."

http://www.skanskan.se/article/20130304/MALMO/703039955/-/religios-rektor-atalas-for-sexuellt-ofredande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in