2013-02-27, 19:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Jag fattar inte hur ni bär er åt för att hela tiden hamna i bråk? Är ni inte gatusmarta?

Gatusmart? Är det att exempelvis vika ner blicken när någon försöker stirra ned dig? Gå över till andra sidan gatan när det kommer ett gäng? Inte säga emot när någon säger att de ska knulla din mamma? Inte käfta emot apor på biografen? Ge blatten din plånbok när han säger ge mig pengar?

Feghet kallar jag det, och det är direkt kontraproduktivt gentemot bestarna.
Citera
2013-02-27, 19:31
Medlem
som att inte malmö och skåne var illa nog, nu har de fullt av dessa berikare oxå, men det var väl iof inget nytt... hellre att de håller sig där nere än kommer uppåt, men man börjar fan undra när politikerna o andra makthavare ska få upp ögonen?
Citera
2013-02-27, 20:42
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Gatusmart? Är det att exempelvis vika ner blicken när någon försöker stirra ned dig? Gå över till andra sidan gatan när det kommer ett gäng? Inte säga emot när någon säger att de ska knulla din mamma? Inte käfta emot apor på biografen? Ge blatten din plånbok när han säger ge mig pengar?

Feghet kallar jag det, och det är direkt kontraproduktivt gentemot bestarna.

Jag viker aldrig ner blicken, vem är det som stirrar? Det är bara och gå rakt igenom gängen utan att göra en grej av det, du måste provocera själv om någon säger att denne ska knulla din mamma, jag går väldigt sällan på bio men sist jag var där så var det inget bråk (jag såg les miserables på filmstaden vid södra förstadsgatan), ingen blatte har försökt råna mig och då är jag ändå ute ofta på kvällarna i Malmö. Konklusion: du är INTE gatusmart utan utstrålar en bonnig dryghet.
Citera
2013-02-27, 22:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag viker aldrig ner blicken, vem är det som stirrar? Det är bara och gå rakt igenom gängen utan att göra en grej av det, du måste provocera själv om någon säger att denne ska knulla din mamma, jag går väldigt sällan på bio men sist jag var där så var det inget bråk (jag såg les miserables på filmstaden vid södra förstadsgatan), ingen blatte har försökt råna mig och då är jag ändå ute ofta på kvällarna i Malmö. Konklusion: du är INTE gatusmart utan utstrålar en bonnig dryghet.

Jag har noterat dina andra trådar och ditt sätt att avsluta med en översittarkänga. Min fru skulle inte hålla med dig om din slutsats.

Såg också att du är jude, är du öppen med att du är jude i Malmö? Det är väl inte heller helt ovanligt med angrepp mot judiska församlingen (där du är med enligt dig själv)?
Citera
2013-02-28, 07:09
Medlem
Citat:
Jag viker aldrig ner blicken, vem är det som stirrar? Det är bara och gå rakt igenom gängen utan att göra en grej av det, du måste provocera själv om någon säger att denne ska knulla din mamma.

Just detta: "Det är bara och gå rakt igenom gängen utan att göra en grej av det" är mer än tillräckligt för att provocera många. Du har nog bara haft tur.
Citera
2013-02-28, 17:13
Medlem
Citat:
Som helhet - JA, när det gäller vissa detaljer - NEJ.

Är det ett svar där du utgår från dig själv eller tänker du på väl och ve för andra medborgare och skattebetalare i Malmö?
Senast redigerad av ascheberg 2013-02-28 kl. 17:15.
Citera
2013-03-01, 17:10
Medlem
Man anhölls för mordförsök

Citat:
Enligt polisens uppgifter träffade den 35-årige mannen en bekant inne på loppmarknaden på Fricksgatan. Av någon anledning kom männen i bråk utanför huset. Mannen fick ta emot knivhugg och gav sig sedan till sjukhuset.

Häleri och tjuvgods centralen.Finns det några svenskar kvar på den loppmarknaden ?

http://www.sydsvenskan.se/malmo/man-anholls-for-mordforsok/
Citera
2013-03-01, 20:27
Moderator
Chantres avatar
Malmökommissionen har kommit till vägs ände.

Citat:
förslagen om att höja bidragen till barnfamiljer med långvarigt försörjningsstöd.

Citat:
Bland åtgärderna finns även ekonomiska tillägg för barns fritids- och kulturaktiviteter.
Liksom gratis lokaltrafik för alla barn.

Citat:
klausuler som tvingar företag att anställa arbetslösa.

http://www.skanskan.se/article/20130301/MALMO/130309987/1004/-/experter-vill-oka-bidragen

Mera pengar till arbetslösa nysvenskar och nya fritidsgårdar till deras barn. Vem ska betala?
Citera
2013-03-01, 22:23
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Malmökommissionen har kommit till vägs ände.

http://www.skanskan.se/article/20130301/MALMO/130309987/1004/-/experter-vill-oka-bidragen

Mera pengar till arbetslösa nysvenskar och nya fritidsgårdar till deras barn. Vem ska betala?

Det vet du val vilka som ska betala- Malmos hart provade skattebetalare sa klart och sa resten av rikets skattebetalare for den delen. Mangfalds- och bidragsfesten maste fortsatta!
Citera
2013-03-01, 22:32
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag har noterat dina andra trådar och ditt sätt att avsluta med en översittarkänga. Min fru skulle inte hålla med dig om din slutsats.

Såg också att du är jude, är du öppen med att du är jude i Malmö? Det är väl inte heller helt ovanligt med angrepp mot judiska församlingen (där du är med enligt dig själv)?

Men vad ska jag tro, ni råkar ut för sådana konstiga saker hela tiden i Malmö.

Ja, jag är jude men visar inte det öppet, men min judiska identitet är också det enda som oroar mig när det gäller Malmö.
Senast redigerad av thewellovedone 2013-03-01 kl. 22:38.
Citera
2013-03-01, 22:34
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Experience666
Just detta: "Det är bara och gå rakt igenom gängen utan att göra en grej av det" är mer än tillräckligt för att provocera många. Du har nog bara haft tur.

Jag går inte över till andra sidan gatan om det är ett gäng invandrare utan går bara dit jag ska, sedan så är det inte så mycket mer med det.
Citera
2013-03-01, 22:35
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Är det ett svar där du utgår från dig själv eller tänker du på väl och ve för andra medborgare och skattebetalare i Malmö?

Både och!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in