2012-05-12, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Jimmie Åkesson (SD) har tydligen varit i Malmö idag, skönt att veta att han fick stå ute i regnet.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/jimmie-akessons-turne-i-malmo

Och jag som trodde att ni vänster/liberaler var empatiska även med meningsmotståndare.
Citera
2012-05-13, 20:55
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Det gör inget för SD blir bara större och större i Malmö.
Så länge SD inte har något inflytande så spelar det ingen roll hur stora de är.
Citat:
Ursprungligen postat av MalmoeMan1979
Och jag som trodde att ni vänster/liberaler var empatiska även med meningsmotståndare.
Ingen tvingade Jimmie Åkesson (SD) att stå ute i regnet, det var helt och hållet hans eget val.
Citera
2012-05-14, 09:45
Bannlyst
Citat:
Så länge SD inte har något inflytande så spelar det ingen roll hur stora de är.

Ingen tvingade Jimmie Åkesson (SD) att stå ute i regnet, det var helt och hållet hans eget val.

Jodå, så att...

"skönt att veta att han fick stå ute i regnet."

Empati för oliktänkande är alltså inte din starka sida. Tack, då vet jag. Samt alla som följer tråden.

Ironiskt värre med tankte på ditt alias.
Citera
2012-05-14, 13:54
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Jodå, så att...

Empati för oliktänkande är alltså inte din starka sida. Tack, då vet jag. Samt alla som följer tråden.

Du måste förstå att Toleransen™ bara kan gälla individer som har en certifierad Värdegrund™ och Människosyn™. Att uttrycka tvivel över den framgångsrika svenska integrationspolitiken och bilden av Malmös låga kriminalitet, goda skolresultat, schweiziskt solida finanser och status som framstående Kunskapsstad™ är liktydigt med hat och odemokratiska tendenser. Det finns inga problem i Malmö för det har jag läst i Sydsvenskan.

Just nu har vi litet problem med bilden av Malmö. Det beror mest på allt läskigt hat som drev in med en kallfront från Utøya i fjol. Jag känner mig dock trygg med att vi koncenterar oss på de relevanta och intressanta sakfrågorna rörande situationen i Malmö- nämligen huruvida det regnade på Åkesson och om han hade ett paraply med sig eller inte.
Senast redigerad av NSO 2012-05-14 kl. 14:06.
Citera
2012-05-14, 17:19
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Du måste förstå att Toleransen™ bara kan gälla individer som har en certifierad Värdegrund™ och Människosyn™. Att uttrycka tvivel över den framgångsrika svenska integrationspolitiken och bilden av Malmös låga kriminalitet, goda skolresultat, schweiziskt solida finanser och status som framstående Kunskapsstad™ är liktydigt med hat och odemokratiska tendenser. Det finns inga problem i Malmö för det har jag läst i Sydsvenskan.

Just nu har vi litet problem med bilden av Malmö. Det beror mest på allt läskigt hat som drev in med en kallfront från Utøya i fjol. Jag känner mig dock trygg med att vi koncenterar oss på de relevanta och intressanta sakfrågorna rörande situationen i Malmö- nämligen huruvida det regnade på Åkesson och om han hade ett paraply med sig eller inte.
+1

"certifierad Värdegrund".. mm Skrattade så jag sprutlackerade skärmen med kaffe
Håller dessutom med i sak, det finns inga problem i Malmö, möjligen vädret.
Citera
2012-05-14, 17:55
Medlem
13-årig flicka rånad

http://www.sydsvenskan.se/malmo/13-arig-flicka-ranad
Citera
2012-05-14, 18:04
Medlem
Citat:
Jodå, så att...

Empati för oliktänkande är väl snarare min starka sida, jag har varit tydlig med att markera alla människors lika värde och det blev ett jävla liv efter att jag behövde säga att Anders Breivik är lika mycket värd (som människa) som alla oss andra. Så jag tycker att jag gott kan få njuta när Jimmie Åkesson står ute i regnet.
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
13-årig flicka rånad

http://www.sydsvenskan.se/malmo/13-arig-flicka-ranad
Jag har aldrig riktigt förståt varför tidningarna jag skriver notiser, eller till och med artiklar, om små saker. Att man blir rånad, misshandlad eller får utstå annan kriminalitet inträffar någon gång under ens livs tid. Själv har jag fått ta lite skit men inte har det blivit några tidnings artiklar av det. Det enda effekt som artiklarna ger är att bilden av Malmö försämras.
Citera
2012-05-14, 18:20
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Jag har aldrig riktigt förståt varför tidningarna jag skriver notiser, eller till och med artiklar, om små saker. Att man blir rånad, misshandlad eller får utstå annan kriminalitet inträffar någon gång under ens livs tid.

Man skulle kunna tro, att du är ironisk. Men - med kännedom om din motbjudande människosyn, så vet jag, att du tyvärr verkligen anser, att rån, misshandel eller "annan kriminalitet" är något som svenskarna "får utstå".

Så, jag är mest nyfiken på, vad du inkluderar i sådan "annan kriminalitet", som (enl. dig) "inträffar någon gång under ens livs tid".

Ingår t.ex. överfallsvåldtäkter i "annan kriminalitet" som svenskarna (enl. dig) "får utstå" i ditt sköna, nya Sverige?
Citera
2012-05-14, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Man skulle kunna tro, att du är ironisk. Men - med kännedom om din motbjudande människosyn, så vet jag, att du tyvärr verkligen anser, att rån, misshandel eller "annan kriminalitet" är något som svenskarna "får utstå".

Så, jag är mest nyfiken på, vad du inkluderar i sådan "annan kriminalitet", som (enl. dig) "inträffar någon gång under ens livs tid".

Ingår t.ex. överfallsvåldtäkter i "annan kriminalitet" som svenskarna (enl. dig) "får utstå" i ditt sköna, nya Sverige?
Du missförstår mig! Jag tycker inte att man ska behöva utstå kriminalitet, men verkligheten är sådan att oavsett vilket samhälle man lever i så finns det personer som inte sköter sig, och förr eller senare så hamnar man i konflikt med dessa personer.
Citera
2012-05-14, 18:32
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Jag har aldrig riktigt förståt varför tidningarna jag skriver notiser, eller till och med artiklar, om små saker. Att man blir rånad, misshandlad eller får utstå annan kriminalitet inträffar någon gång under ens livs tid. Själv har jag fått ta lite skit men inte har det blivit några tidnings artiklar av det. Det enda effekt som artiklarna ger är att bilden av Malmö försämras.

Det är skönt att se att någon lever efter Värdegrunden i den här hemska tiden när hatet och intoleransen sveper över hela Europa. Det handlar faktiskt om barn! Var tog kärleken och solidariteten vägen?

Sedan har du helt rätt om pressen! Det är upprörande att uppgifter om personrån och misshandel av 13-åriga flickor tillåts smutsa ner bilden av Malmö. Detta får inte komma ut till folket för det är helt enkelt inte tillräckligt viktigt. Vi måste vara rädda om bilden av vår kunskapsstad. Jag som trodde att Sydsvenskan tänkte på pressetiken, samhällsansvaret och sist men absolut inte minst- bilden av Malmö. Jag börjar nästan gråta när jag tänker på den där otäcka förtalsserien på SVT med alla poliserna i Malmö.

Fy bubblan så besviken jag är! Nu kan jag bara lita på Per Svensson och DN:s kulturbilaga.
Citera
2012-05-14, 18:39
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Du missförstår mig! Jag tycker inte att man ska behöva utstå kriminalitet, men verkligheten är sådan att oavsett vilket samhälle man lever i så finns det personer som inte sköter sig, och förr eller senare så hamnar man i konflikt med dessa personer.

Tror du att sannolikheten för att du "förr eller senare" hamnar "i konflikt" med "personer som inte sköter sig" är lika stor för dig i Tokyo som i Johannesburg?
Citera
2012-05-14, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Sedan har du helt rätt om pressen! Det är upprörande att uppgifter om personrån och misshandel av 13-åriga flickor tillåts smutsa ner bilden av Malmö. Detta får inte komma ut till folket för det är helt enkelt inte tillräckligt viktigt. Vi måste vara rädda om bilden av vår kunskapsstad. Jag som trodde att Sydsvenskan tänkte på pressetiken, samhällsansvaret och sist men absolut inte minst- bilden av Malmö. Jag börjar nästan gråta när jag tänker på den där otäcka förtalsserien på SVT med alla poliserna i Malmö.

Fy bubblan så besviken jag är! Nu kan jag bara lita på Per Svensson och DN:s kulturbilaga.
Som jag uppfattar det så försöker du framställa en bild av att man inte vill avslöja eller uppmärksamma problem som finns i Malmö, med det är inte det som det handlar om. Malmö är på många sätt en modern storstad, och det finns problem i alla storstäder. En stad är en plats där det bor ett större antal människor, och när du samlar människor på en viss plats så ökar risker för att personer som inte sköter sig ska finnas med.

Malmö är en segregerad stad, det är ingen hemlighet. Men när Malmös nya stadståg, kallat Malmöringen, invigs så kommer alla områden som vi idag uppfattar som problematiska att integreras i en större stad och då kommer människor att blandas och möten kommer att uppstå. Och när allt detta händer kommer områdena som vi tidigare har uppfattat som problematiska att förvandlas till nya innovativa och kreativa områden.

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Tror du att sannolikheten för att du "förr eller senare" hamnar "i konflikt" med "personer som inte sköter sig" är lika stor för dig i Tokyo som i Johannesburg?
Hur skulle jag kunna veta det?
Senast redigerad av AllaOlikaAllaLika 2012-05-14 kl. 18:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in