2011-10-27, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Efter att ha läst många kommentarer här får man intrycket att Malmö är Sveriges rövhål, finns det hopp eller är det helt kört?

Allt är fint här nere. Bry dej inte om de jävla idioter till pessimister som snackar skit om Malmö. De har inte mycket innanför pannbenet, eller så vet de inte annat om stan än de sett på nyheterna och det har ju ingen blivit klokare av direkt..
Citera
2011-10-27, 05:15
Medlem
malmo1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
Inte en chans. Eller... jo: om man direkt deporterar varenda muslim, varenda arab och varenda jugoslav & liknande.

Chanserna att det kommer att ske är dock 0 eller lite mindre än det, tom.

Åk ner till Malmö någon dag. Innan du ens lämnar stationen kommer du att upptäcka att du befinner dig i arabien.

Känner många araber och juggar som är bra, Så dra själv ditt svin. Du har säkert aldrig ens varit i Malmö.

Arabien?? Trodde också det fanns ett land som hete så, när jag gick i lågstadiet
Citera
2011-10-27, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malmo1910
Känner många araber och juggar som är bra, Så dra själv ditt svin. Du har säkert aldrig ens varit i Malmö.

Arabien?? Trodde också det fanns ett land som hete så, när jag gick i lågstadiet

Japp! Så här håller de på. Dagarna i ända. Jävla idioter.

Men skit i dom. Det är synd om de stackars små liven.. Antagligen bara fått en massa stryk som små, eller inte fått tillgång till mammas bröst eller nåt i den stilen.
Citera
2011-10-27, 05:46
Medlem
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1564992/Maklare-Omojligt-jobba-pa-Seved.html
Sedan en vecka har Malmö*polisens citypatrull spanat i Seved. Under den tiden har en mäklare fått ägg kastade på sin bil och en fotograf hotats och förhörts av ungdomar. Mannen som vill flytta är rädd att ingen vågar komma på visningen.
Citera
2011-10-27, 06:25
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerbJon
Allt är fint här nere. Bry dej inte om de jävla idioter till pessimister som snackar skit om Malmö. De har inte mycket innanför pannbenet, eller så vet de inte annat om stan än de sett på nyheterna och det har ju ingen blivit klokare av direkt..

Från den ena ytterligheten till den andra i denna tråden.
NEJ, allt är inte fint här nere. Om du tror det så stoppar du definitivt huvudet i sanden och vägrar se sanningen i ögat.

Rasmusgatan är inte fint och okay.
Citera
2011-10-27, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Från den ena ytterligheten till den andra i denna tråden.
NEJ, allt är inte fint här nere. Om du tror det så stoppar du definitivt huvudet i sanden och vägrar se sanningen i ögat.

Rasmusgatan är inte fint och okay.

Ok. Så en gata i Malmö är INTE ok? Nä visst, men det kan man nog säga om många områden i många städer. Bara för det är staden inte ett rövhål.

Jag är den av oss två som faktiskt vågar se sanningen i vitögat verkar det som.

Btw, vilka ytterligheter snackar du om?
Citera
2011-10-27, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerbJon
Ok. Så en gata i Malmö är INTE ok? Nä visst, men det kan man nog säga om många områden i många städer. Bara för det är staden inte ett rövhål.

Jag är den av oss två som faktiskt vågar se sanningen i vitögat verkar det som.

Btw, vilka ytterligheter snackar du om?

Det har inte med saken att göra hur det ser ut på andra håll. Utan vad som är relevant är att det är en obeboelig plats på flera sätt och vis, såvida man inte är en knarkare själv och gillar får sina söner söndersparkade av negroidgäng och sina döttrar antastade av araber. Men du trivs väl kanske med detta.
Citera
2011-10-28, 11:26
Medlem
charkovs avatar
Gängproblem svåra att renovera bort

Finns tydligen ingen ände på problematiken i Malmö utan det är bara till att "gilla läget".

Citat:
"Man skjuten på Ramels väg på Herrgården."
Klockan är 19.19 en lördagskväll i oktober.
Runt om i Malmö förfasas folk när nyheten kablas ut.
Eller rycker på axlarna.
Skottlossningar har blivit vardagshändelser de senaste åren.
Inte ens på tidningsredaktioner hajar man till.
Man brukar säga att media bara har tid att sätta strålkastarljuset på en global konflikt åt gången.
Det gäller även på det lokala planet.
Och den senaste tiden har ett annat utskällt område, Sevedsplan, varit i fokus.
Samtidigt förefaller gängproblematiken vara lika närvarande som någonsin i Herrgården.

Länk: Skånska Dagbladet.
Citera
2011-10-28, 11:26
Medlem
tryffs avatar
Nån som kallar sig "HerbJon" tycker att malmö är ett spännande expriment. Varför ens diskutera med nån som uppskattar knarkförsäljningen på seved?
Citera
2011-10-28, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolovraty
Det har inte med saken att göra hur det ser ut på andra håll. Utan vad som är relevant är att det är en obeboelig plats på flera sätt och vis, såvida man inte är en knarkare själv och gillar får sina söner söndersparkade av negroidgäng och sina döttrar antastade av araber. Men du trivs väl kanske med detta.
Jag är född och uppvuxen i Malmö, och varken jag eller någon i min familj har råkat ut för något. Det innebär iofs inte att det inte händer något här. Men att totalsåga Malmö är helt fel. Ingen som tvingat hit er.
Citera
2011-10-28, 11:53
Medlem
Part0uzes avatar
Vad fan sätter man niggers i STHLM/MALMÖ/GBG och andra större städer där man vill ha bostad ?? Varför sätter de inte i andra mindre kommuner ? Typ HAPARANDA och skit där typ ingen bor..
Citera
2011-10-28, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Gängproblem svåra att renovera bort

Finns tydligen ingen ände på problematiken i Malmö utan det är bara till att "gilla läget".

Länk: Skånska Dagbladet.

Intressant artikel! Stämmer i övrigt med hur man i Sverige brukar lösa sådan problem; bråk och vandalism, då måste vi renovera husen och fritisgårdarna. Dessa slås sedan ner igen; lösningen, ännu mer renoveringar. Det går dåligt i skolan för blattarna; lösningen, nyare böcker och nyrenoverade lokaler. Det skiter sig ännu mer med skolan; lösningen vi bygger en staty med lampor föreställande att vi alla är lika mycket värda och skall ta varandra i händerna och dansa.

Det bäst ur artikeln är detta dock; Vi måste bygga ut lägenheterna så de blir större till de allt större familjerna. Vänta tills somalierna får höra detta, då blir det ännu mer knullande och fler barn.

Citat:
Ursprungligen postat av ninna24
Jag är född och uppvuxen i Malmö, och varken jag eller någon i min familj har råkat ut för något. Det innebär iofs inte att det inte händer något här. Men att totalsåga Malmö är helt fel. Ingen som tvingat hit er.

Ingen som bor där heller som lyckas med livet. Vem fan vill bo i Malmö? Jag vet att Malmös västra delar lär vara bättre då jag känner folk där och varit där. Det beror på att det är vita människor som bor där och mest svenskar. Att du inte råkar ut för något, so what? Är du emaptilös psykopat som inte begriper hur andra människor har det? Jag blir inte heller attackerad som vuxen man, men det hindrar mig inte från att sätta mig in hur andra faktiskt har det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in