Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Gängproblem svåra att renovera bort
Finns tydligen ingen ände på problematiken i Malmö utan det är bara till att "gilla läget".
Länk: Skånska Dagbladet.
Intressant artikel! Stämmer i övrigt med hur man i Sverige brukar lösa sådan problem; bråk och vandalism, då måste vi renovera husen och fritisgårdarna. Dessa slås sedan ner igen; lösningen, ännu mer renoveringar. Det går dåligt i skolan för blattarna; lösningen, nyare böcker och nyrenoverade lokaler. Det skiter sig ännu mer med skolan; lösningen vi bygger en staty med lampor föreställande att vi alla är lika mycket värda och skall ta varandra i händerna och dansa.
Det bäst ur artikeln är detta dock; Vi måste bygga ut lägenheterna så de blir större till de allt större familjerna.

Vänta tills somalierna får höra detta, då blir det ännu mer knullande och fler barn.
Citat:
Ursprungligen postat av ninna24
Jag är född och uppvuxen i Malmö, och varken jag eller någon i min familj har råkat ut för något. Det innebär iofs inte att det inte händer något här. Men att totalsåga Malmö är helt fel. Ingen som tvingat hit er.
Ingen som bor där heller som lyckas med livet. Vem fan vill bo i Malmö? Jag vet att Malmös västra delar lär vara bättre då jag känner folk där och varit där. Det beror på att det är vita människor som bor där och mest svenskar. Att du inte råkar ut för något, so what? Är du emaptilös psykopat som inte begriper hur andra människor har det? Jag blir inte heller attackerad som vuxen man, men det hindrar mig inte från att sätta mig in hur andra faktiskt har det.