Citat:
Jag vet att detta kan va svårt att tro men min vänskapskrets är 50% / 50% svenskar och blattar, och jag känner faktiskt bara en(!) som råkat ut för brott.. och det låter säkert jättelägligt men han är svensk va aspackad och försökte stöta på en svensk(!) killes brud och blev misshandlad(avenannansvensk!)
Haha, den här typen av argument gillar jag från multikultivurmarna. Det är inte bara kebabargumentet de har att komma med. Multikultivurmarna kommer ofta med någon personlig anekdot där araber, negrer och annat inte alls är bråkigare eller våldsammare än svenskar. Sedan kommer allt som oftast den där lilla extra knorren på slutet. Nämligen att
om de eller någon de känner trots allt blivit utsatt för något brott så är det givetvis en elak svensk som utfört brottet
Vad bra, sådana anekdoter "bevisar" ju för oss fördomsfulla att
gruppen "araber och negrer" beter sig generellt sett lika bra, eller kanske till och med bättre, än
gruppen svenskar. Jag som i min enfald trodde att araberna och negrerna generellt sett var allmänt stökigare och mer våldsbenägna än oss svenskar. Men det är väl bara fördomarna som spelar mig ett spratt?
Citat:
Ursprungligen postat av Errouneous
Att man måste faktorisera in variabler som arbetslöshet, ekonomi, sociala strukturer, utanförskap osv..
Haha, ja, överallt där negrer, araber, kurder osv samlas i en tillräckligt stor mängd, där dyker den upp som gubben i lådan, den "socioekonomiska förklaringsmodellen". Om dessa svartmuskiga folkslag har "för få fritidsgårdar", "för hög arbetslöshet" eller annat så ska det naturligtvis rendera i en grotesk överrepresentation i grov brottslighet och kaos med nedskräpning, skadegörelse, anlagda bränder osv
Att en massa vita svenskar uppe i de norrländska byarna är lika fattiga och har hög grad av arbetslöshet, det leder dock inte till totalt kaos av någon anledning. Jag struntar i varför dessa svartmuskingar är som de är. Jag kan bara konstatera att inget land i Europa verkar kunna klara av att hantera dessa folkslag när de väller in i stora horder. Överallt där det bildas arab- och negerghetton så blir det problem
Det spelar ingen roll vilket land det gäller: Sverige, Norge, Frankrike, Storbrittanien, Tyskland, Holland, Belgien. Det spelar heller ingen roll om det är "höger" eller "vänster" som för tillfället har makten i dessa länder. En lösning återstår, som dessa länder ännu inte har provat - stoppa arab- och negerimporten (och stoppa annan import av problematiska grupper)
Citat:
Jag har tragiskt nog endast besökt ströget och chris i köpenhamn och vet inte om de handhar områden motsvarande rosengård där de packar alla invandrare men det är också en variabel att tänka på.
Det är ingen som "packar alla invandrare". De "packar" sig där själva. Det finns ingen lag som säger att alla blattar måste packa ihop sig i dessa ghetton. Araberna vill bo bland andra arbaber, negrerna vill bo bland andra negrer osv. Och svenskarna (de allra flesta) vill bo bland, håll i dig nu! - andra svenskar!
Citat:
och som variabel menar jag då just utanförskapet, och vare sig man vill erkänna det eller inte så är det precis det en sådan segregering skapar
De svartmuskiga kaosfolken är för många. En och annan neger som adopteras, det är den nivån samhället klarar av. Men frångår man detta, och låter varje år araber, afghaner, somalier och annat välla in i landet i flera tiotusentals, då får man oundvikligen dagens situation
Citat:
och lets face it, om ditt liv är piss i ett land du kommit till, dvs du är arbetslös och folk i stort sett skiter i dig och ser dig ändå som en brottsling även om du inte är det, är det lättare att skita i landet du egentligen inte har en koppling till än om det var ditt eget.. (och snälla jag rättfärdigar det inte, ser jag det bara logiskt)
Då bör dessa araber och negrer försöka bete sig artigt, flitigt och visa för omgivningen att man minsann inte är en kaosblatte. Men minsta lilla motgång för dessa folk manifesterar sig alltid i samma sak: våld, brottslighet, skadegörelse, allmänt dräggigt beteende gentemot värdfolket. Var är den tacksamhet som de rimligtvis bör visa upp gentemot oss svenskar?
Citat:
Jag håller med och tror på att missnöjet är stort i Malmö idag speciellt bland unga.. det är jävligt hög ungdomsarbetslöshet idag här och alternativen för de arbetslösa är fan inte många och lägg till många invandrarungdomar, redan utanför och sysslolösa.. dålig soppa bara.
Har du något förslag till lösning på detta problem? Mitt förslag är att stoppa massinvandringen från Afrika och mellanöstern till Sverige. Har du något bättre förslag så presentera det gärna
Citat:
Tycker det säger säg självt att roten till den största kriminaliteten bland invandrare är segregeringen..
En hel del svenskar bor också segregerat, eftersom de bara bor bland andra svenskar. I de svenska bostadsområdena kanske man bör kvotera in negrer och araber, annars riskerar de etniskt svenska områdena att bli lika kaosartade som Rosengård, Tensta, Gottsunda och andra avfallsområden
Haha, nej, så är givetvis inte fallet. Kaos utbryter aldrig pga att andelen svenskar är för stor, däremot utbryter kaos så gott som alltid när andelen araber, negrer, kurder etc är för stor. Detta problem avhjälpes definitivt inte av massinvandring, problemet bara växer
Citat:
Du kommer hit och blir satt i rosengård, när du e 10 år gammal, dina föräldrar bryr sig inte om att du ska lära dig så bra svenska som möjligt, du går på rosengårdsskolan där alla dina vänner är från antingen samma land eller iaf ett annat land och du har i stort sett inga svenska lärare heller just på grund av språkbarriären så det slutar med att du har lite till noll anknytning till själva sverige, och säkert lika mycket respekt för landet. du är ju trots allt inte alls en del av det.
Här är det upp till dig och andra "gillar olika"-typer att lösa denna segregering. Det är ju ni som vill ha hit alla dessa spännande folk i regnbågens alla kulörer. Ni som påstår er "gilla olika" bör flytta in bland nybyggarna i Rosengård, Fittja, Vivalla osv. Varför gör ni inte detta i särskilt stor utsträckning? Varför är det så få av er som väljer att frivilligt bo bland alla spännande araber och negrer?
Ni vill hellre bo bland svenskar och låta "någon annan" se till att integreringen blir bra. Men vem är då denna "någon annan"? Hade ni verkligen tänkt att "någon annan" finns att finna bland oss invandringskritiker, etnopluralister, islamofober, kulturrasister, rasister, populister, identitärer osv