2017-11-03, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HitlersAnus
Borde vara 2 decennier minst. Kan det vara en del av anledningen att så många väljer Sverige? Livstidsförsörjning, nästan noll chans att åka dit vid sexbrott och därtill otroligt låga straff?

Brotten lönar sig straffen låga bidragen höga gränserna vid öppna Du går före dom som arbetar och försöker dig. Välkomen till landet mjölk och honung.
Senast redigerad av ascheberg 2017-11-03 kl. 04:28.
Citera
2017-11-03, 04:25
Medlem
Entrén till nattklubben Babel i Malmö har sprängts sönder. Det nationella bombskyddet kallades till platsen och nattklubben är fortfarande avspärrad.

Vittnet: ”Hela sängen började skaka”
Senast redigerad av ascheberg 2017-11-03 kl. 04:30.
Citera
2017-11-03, 08:59
Medlem
spoilers avatar
"Trots att hans barn har bott tre år i Sverige kan de fortfarande ingen svenska. De får inte det stöd som de behöver i skolan, menar S. Aoudi. Något som beror på att han är invandrare och skolan därför inte tar honom på allvar, menar han.

/.../

Anders Rubin (S), skolkommunalråd i Malmö, tycker att tre år låter som en lång tid, men medger att det inte är ett unikt fall."

http://www.lokaltidningen.se/hans-barn-kan-inte-svenska-efter-tre-ar-i-sverige-/20171103/artikler/311039997/1465
Citera
2017-11-03, 10:16
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Trots att hans barn har bott tre år i Sverige kan de fortfarande ingen svenska. De får inte det stöd som de behöver i skolan, menar S. Aoudi. Något som beror på att han är invandrare och skolan därför inte tar honom på allvar, menar han.

/.../

Anders Rubin (S), skolkommunalråd i Malmö, tycker att tre år låter som en lång tid, men medger att det inte är ett unikt fall."

http://www.lokaltidningen.se/hans-barn-kan-inte-svenska-efter-tre-ar-i-sverige-/20171103/artikler/311039997/1465
Jag läste artikeln och där dök upp ett par frågetecken.

Citat:
– Det handlar bara om en invandrarbakgrund. Jag har levt här i 34 år.

Citat:
För tre år sedan flyttade hans barn till Sverige.

Ok, ingen omöjlighet, han kan ha skaffat barn utomlands under tiden han bodde i Sverige. Men lite konstigt att de först växer upp utomlands för att sedan komma hit och börja i skolan. Nu står det inte vilka åldrar eller hur många barn, bara underförstått att det är mer än ett, det är frågan om. Men det är inte särskilt juste mot barnen att ta hit dem och sätta dem i skolan utan att de kan svenska överhuvudtaget.

Citat:
Jag har levt här i 34 år. Myndigheter och personer i ledande ställning skyller ofta på att man måste ha missförstått vad de har sagt för att ens svenska inte är tillräckligt bra. Därför spelar jag in alla sådana samtal nu.

Mannen har alltså levt här 34 år utan att lära sig förstå svenska i tillräcklig omfattning för att klara sig själv. Hans barn har varit här i tre år utan att lära sig svenska och han skyller på skolan. Nu till det personliga ansvaret, det är inte så att någon kan sitta och mata in ett språk i en utan det måste man jobba med själv. Det han kan göra är att prata svenska med barnen hemma i så stor omfattning som möjligt. Nu vet man inte åldern på dem men ta med dem till föreningsaktiviteter de gillar så att de får umgås med barn som pratar svenska.

Citat:
Anders Rubin understryker att han inte kan uttala sig om det här specifika fallet. Utländsk bakgrund i sig är ingen avgörande faktor, menar han, utan det är istället socioekonomiska faktorer som familjebakgrund, föräldrarnas utbildningsnivå och så vidare som påverkar.
För att lära sig svenska behöver man dessutom befinna sig i en miljö där det talas svenska.
– Om man inte gör det har man en större uppförsbacke. Vi jobbar ganska intensivt på att få igång att människor med utländsk bakgrund rör sig från sina områden och välja skolor i andra områden, men det är en utmaning, säger Anders Rubin.

Har svårt att se att man bara kan sätta sig med armarna i kors och skylla på att inte skolan lär ens barn svenska.
Citera
2017-11-03, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Narkotikaförsäljningen i Möllevången har inte upphört trots insatser med övervakningskameror i ”knarkrondellen” och på Möllevångstorget.
Det hävdar en boende i området i ett brev till polisen och ber dem ta ett samlat grepp så att Möllan ”inte blir ett nytt Seved.”

Den politiska ledningen med Jamme och Skönström skulle göra så mycket åt det här Men det var bara tomma ord.23 års sosse stryre i staden och dom rodnar inte ens.

Två negrar brukar gå mellan rondellen och COOP. Tittar man på dem så är det signal att man vill handla knark. Så länge Jonas med hatten bor där och han är storkund så kommer de att finnas där. Han sm skrev till polisen borde skicka runt ett upprop så att de får bort Jonas. Han och de runt honom hyr ut lägenheter och rum svart. Det är så med kommunister. Att fiffla är ok så länge någon annan betalar och ska stå ut med krimnaliteten som de skapar.
Citera
2017-11-03, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01
Jag läste artikeln och där dök upp ett par frågetecken.

Ok, ingen omöjlighet, han kan ha skaffat barn utomlands under tiden han bodde i Sverige. Men lite konstigt att de först växer upp utomlands för att sedan komma hit och börja i skolan. Nu står det inte vilka åldrar eller hur många barn, bara underförstått att det är mer än ett, det är frågan om. Men det är inte särskilt juste mot barnen att ta hit dem och sätta dem i skolan utan att de kan svenska överhuvudtaget.

Mannen har alltså levt här 34 år utan att lära sig förstå svenska i tillräcklig omfattning för att klara sig själv. Hans barn har varit här i tre år utan att lära sig svenska och han skyller på skolan. Nu till det personliga ansvaret, det är inte så att någon kan sitta och mata in ett språk i en utan det måste man jobba med själv. Det han kan göra är att prata svenska med barnen hemma i så stor omfattning som möjligt. Nu vet man inte åldern på dem men ta med dem till föreningsaktiviteter de gillar så att de får umgås med barn som pratar svenska.

Har svårt att se att man bara kan sätta sig med armarna i kors och skylla på att inte skolan lär ens barn svenska.

Kriminella och inavlade bidragspatrask brukar köra med den ursäkten. Det är alltid någon annans fel att man är ett avskum och bottenskrap. De anser också att man ska dela det alla andra slitit ihop medan de ägnat sig åt kriminalitet och att parasitera.
Citera
2017-11-03, 13:43
Medlem
Läste att tågvärdarna på Pågatågen kommer att börja med kroppskameror eftersom de blir attackerade. Hittills har de haft väktare med sig vart de än rör sig men jag antar att man måste spara in på det nu.

Jag känner flera i Malmö som sätter på kameran när de rör sig i fastigheten där de bor eftersom bidragsfifflare och kriminella håller på med alla slags trakasserier. Man har alldeles för höga tankar om sig själva. Man har inga jobb och får för sig att man ska skapa incidenter så att man har något att fylla sitt liv eller att ljuga ihop någon story. När jag har kollat upp dem så är det mestadels bidragsfifflare, bidragspatrask och kriminella. Svenskar sysslar inte med sådant och de med jobb eller annan sysselsättning har fullt upp med sina egna liv. Något jag kan tycka är underhållande är när dessa äckliga och vidriga bottenskrap och avskum kommer på att de ska ställa upp tvättstugedörren så att vemsomhelst kan tvätta nattetid och sedan ska de klaga över att det är skitigt och ostädat. Låg intelligens? det kanske finns en koppling mellan låg intelligens, vara utlänning som bidragsfifflar och aldrig haft ett jobb? Jag kanske har fel. Man kommer väl inte hit för att bidra när man kan leva på fiffel och leva med högre levnadsstandard?
Senast redigerad av assburger913 2017-11-03 kl. 14:02.
Citera
2017-11-03, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler

/.../

Låter som muslimens barn brås på sin pappa. Tycker de borde flytta till området där Anders Rubin bor.
Senast redigerad av assburger913 2017-11-03 kl. 13:51.
Citera
2017-11-03, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Flera vänsterprofiler anklagar Behrang Miri för att ha ”mindfuckat kvinnor” under flera år.

Behrang Miri är kulturprofilen som bildade Rörelsen Gatans Röst och Ansikte (RGRA) i Malmö, som under flera år har tagit emot skattemedel av Malmö stad för att genomföra olika projekt och driva sin egen verksamhet.

Miri själv har lämnat RGRA bakom sig och har gått vidare till andra projekt. Bland annat har han jobbat för SVT och deltog även i Melodifestivalen två gånger. Behrang Miri är känd för sina vänsterorienterade åsikter och sina kopplingar till vänsterorienterade partier som Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och Feministiskt Initiativ. Miri är även en Bris-ambassadör. Behrang Miri har flera gånger fått uppdrag av Malmö stad.

Den 29 augusti så skrev journalisten Hanin Shakrah, som tidigare jobbade för SVT, följande på Facebook:

”VARNING Behrang Miri!

I flera år har jag hört ryktesvägen att Behrang Miri haft ett osoft förhållningssätt till kvinnor. Att han blandat ihop vad som är privat, vad som är jobb och vad som är aktivism och att han utnyttjat det faktum att kvinnor i rörelsesammanhang eller jobbsammanhang trott sig vara i sällskap med en upplyst, progressiv man. Jag hörde liknande historier upprepas från tjejer som inte känt varandra eller mig särskilt noga och jag lyssnade med ett halvt öra. Är jag helt ärlig med mig själv så försökte jag också rättfärdiga för mig själv varför jag skulle hålla mig utanför folks privata affärer. Livet är kletigt nog som det är. Men för ett tag sen så började detaljer droppas om sådant som var för udda/specifikt för att kunna bortses ifrån.

Jag började lyssna och har nu pratat med ett flertal kvinnor och är nu säker på min sak. Behrang Miri har utnyttjat, trakasserat, tjatat sönder och sänkt självförtroende på ett flertal tjejer som han lärt känna i namn av rörelse, självutnämnd ortentalesman och antirasistisk aktivist. Han har mindfuckat kvinnor, fått dem att känna självförakt, fått dem att tvivla och att acceptera saker som de i efterhand känt skam över. Att de tillåtit en man, en pajas, att utöva sådan makt över dem.”

Läs mer.....................

http://www.situationmalmo.nu/vansterprofiler-anklagar-behrang-miri/

Hans lön bygger bara på skattemedel och har alltid gjort.Tillochmed kepsen han alltid har på har vi betalt.

hur ska annars en ful muslim med låg intelligens få napp på kvinnor...om han inte kladdar på dem. de borde gå ihop och begära skadestånd. att leka polis på sociala medier ger ingenting.
Citera
2017-11-03, 14:00
Medlem
Åkte med Pågatågen häromdagen i Malmö och såg att Ericsson gjorde reklam på någon skärm. att de ville ha billig arbetskraft. Vem vill jobba för ett skitföretag som Ericsson? Sist jag stötte på en i Malmö som jobbade på Ericsson avlyssnade han sina grannar, sin sambo och andra som hade oturen att stöta på honom. Han själv var ett bipolärt patrask. Tydligen är det så att deras chefer och en del andra har tillgång till en applikation där man kan avlyssna sina kollegor men den applikationen är inte låst till arbetstelefonerna utan om man har tillgång till den funktionen så kan man avlyssna fritt och det är helt riskfritt. Om man har ett mobilnummer kan man mata in det i applikationen och avlyssna utan att personen man avlyssnar upptäcker det. Det var meningen att det skulle användas i tjänstesyfte men det används mer utanför arbetet.
Citera
2017-11-03, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assburger913
Åkte med Pågatågen häromdagen i Malmö och såg att Ericsson gjorde reklam på någon skärm. att de ville ha billig arbetskraft. Vem vill jobba för ett skitföretag som Ericsson? Sist jag stötte på en i Malmö som jobbade på Ericsson avlyssnade han sina grannar, sin sambo och andra som hade oturen att stöta på honom. Han själv var ett bipolärt patrask. Tydligen är det så att deras chefer och en del andra har tillgång till en applikation där man kan avlyssna sina kollegor men den applikationen är inte låst till arbetstelefonerna utan om man har tillgång till den funktionen så kan man avlyssna fritt och det är helt riskfritt. Om man har ett mobilnummer kan man mata in det i applikationen och avlyssna utan att personen man avlyssnar upptäcker det. Det var meningen att det skulle användas i tjänstesyfte men det används mer utanför arbetet.

Vad jag förstår så är det fullt lagligt för arbetgivare att övervaka alla samtal och datatrafik på mobiler och datorer som är "tjänstegrejor". Bara en idiot tar frivilligt emot en tjänstemobil idag.

Det är vikigt att förstå att när det skjuts och sprängs i Malmö så sker det i CENTRALA Malmö. Inte i nån förort långt borta som i Stockholm. Stockholmare fattar ofta inte det. När de sprängde klubben Babel i natt så var det i CENTRALA Malmö.

Idag så skjuter araberna på varandra. Igår kastade de sten. Imorgon kommer de att börja avrätta och skjuta poliser. - Detta är resultatet av medier och makts vilja. Istället för att kasta ut packet på livstid så skall det velas och man bygger upp en polistat istället med kameror, betonggrisar, strålkastare och total övervakning av det gemensamma utrymmet.
Citera
2017-11-03, 17:47
Medlem
Malmös nota för väktare har växt med 63 procent

Citat:
Sveriges kommuner köpte förra året bevakning för 1 miljard kronor för att upprätthålla säkerhet och ordning. I Malmö ser man en av de största ökningarna, enligt statistik från Dagens Samhälle.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/malmos-nota-for-vaktare-har-vaxt-med-63-procent

Det handlar inte om någon tillfällig ökning om nu någon trodde det. Mångkulturen kostar - ständigt. Sen fördelas kostnaderna lite olika år från år men det är en annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in