2017-10-29, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RebelWithACause
Det är ju bra att dom får hyfsade barnvagnar och en liten dator att pyssla med. Har du tänkt dig att dom skall bära omkring barnen i famnen?

För inte så länge sedan gjorde polisen ett tillslag vid loppmarknaden på Södervärn där zigenare sålde stulna datorer. Zigenarna brukar ju också vara duktiga på att stjäla cyklar, barnvagnar och annat.

I Köpenhamn var det en zigenare som var på gång att stjäla både barnet i barnvagnen och barnvagnen. Både barn och barnvagn inbringar ett värde.

Tycker att du ska släppa in ett par zigenare eller muslimer i ditt boende. Så länge du inte gör det så har du ingenting att komma med. De som anseratt det ska vara öppna gränser brukar vara de som låser om sig och hetsar hem innan det blir mörkt.
Citera
2017-10-29, 07:04
Medlem
Igår runt 20 tiden var det en 30tal afganer som satt under taket vid Malmö C och surfade på sina telefoner. alla hade nya telefoner och märkeskläder. De brukar dra runt kring Malmö C och begå brott. I värsta fall stjäl de cyklar.

På Hyllie har Malmö stad installerat ett "konstverk". Betong som värms upp via el och som omvandlar vatten till vattenånga. "Konstverket" finns i parken mellan tågspåren och isstadion. Man har kommit på att man ska göra av med att ha igång ett "konstverk" som förbrukar enormt mycket el och vatten dynget runt på ett område som ingen besöker. Man undrar om inte de pengarna kunde gått något vettigare, om det vatten och den elen, resurser som man gör av med skulle ha kunnat göra bättre nytta men jag antar att när man får pengar av skattebetalarna så gäller det att göra av med så mycket som man bara kan på så kort tid som det bara går. Då är man smart och listig men jag antar att när jag kollat upp dem så finns det en anledning till varför man får sina jobb på annat än meriter inom Malmö stad.
Citera
2017-10-29, 13:40
Medlem
Dömd för sprängdåd hotade två åklagare

MALMÖ Den 22-årige mannen dömdes i juli 2015 för sprängningarna mot fastighetsbolaget Victoria Parks kontor i Rosengård.
Men redan i april samma år ska mannen via brev från häktet flera gånger ha riktat allvarliga hot mot två åklagare.

Nu döms han av Malmö tingsrätt till fängelse i två månader.
Det rör sig om hot vid två tillfällen och fyra fall där rubriceringen istället är förgripelse.

http://www.skd.se/2017/10/26/domd-for-sprangdad-hotade-tva-aklagare/

2 sketna månader Sanslöst
Senast redigerad av ascheberg 2017-10-29 kl. 13:43.
Citera
2017-10-30, 18:09
Medlem
Narkotikaförsäljningen i Möllevången har inte upphört trots insatser med övervakningskameror i ”knarkrondellen” och på Möllevångstorget.
Det hävdar en boende i området i ett brev till polisen och ber dem ta ett samlat grepp så att Möllan ”inte blir ett nytt Seved.”

Den politiska ledningen med Jamme och Skönström skulle göra så mycket åt det här Men det var bara tomma ord.23 års sosse stryre i staden och dom rodnar inte ens.
Senast redigerad av ascheberg 2017-10-30 kl. 18:15.
Citera
2017-10-30, 18:35
Medlem
SeverianTheLames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Narkotikaförsäljningen i Möllevången har inte upphört trots insatser med övervakningskameror i ”knarkrondellen” och på Möllevångstorget.
Det hävdar en boende i området i ett brev till polisen och ber dem ta ett samlat grepp så att Möllan ”inte blir ett nytt Seved.”

Den politiska ledningen med Jamme och Skönström skulle göra så mycket åt det här Men det var bara tomma ord.23 års sosse stryre i staden och dom rodnar inte ens.

Kamerorna är meningslösa då den skenande kriminaliteten ligger bortom polisens utredningsförmåga. Sen befinner sig en betydlig mängd av säljarna illegalt i landet och saknar folkbokförningsadress och annat. Utvisningsbeslut ges för sällan och är meningslösa då de inte sätts i förvar och skickas tillbaka utan bara ignorerar beslutet.

Nej, låt bohem-bolsjevikerna få smaka på mångkulturen. Dessa fega psykopatiska opportunister kommer inte bry sig en sekund förräns det är de själva som drabbas.
Citera
2017-10-30, 18:51
Medlem
rondellhundens avatar
Citat:

Jo den öppna främst cannabisförsäljningen har minskat avsevärt runt knarkrondellen och längs parkgatan sen de satte upp kamerorna.
Citera
2017-10-30, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rondellhunden
Jo den öppna främst cannabisförsäljningen har minskat avsevärt runt knarkrondellen och längs parkgatan sen de satte upp kamerorna.

Full ruljans i Jesusparken dock
Citera
2017-11-01, 17:29
Medlem
Tullen hittade sprängmedel

Tullen har med hjälp av sina hundar sniffat upp två paket innehållande pyroteknik på en postcentral i Malmö. Det rapporterar polisen på tisdagen.

– Det är okänt exakt hur mycket material det gäller men bland annat misstänks att paketen innehållit så kallade Bangers av märket Cobra 8 som ofta använts vid sprängningar i Malmö, säger Nils Norling, presskommunikatör på Malmöpolisen.
Denna typ av kraftiga smällare har ofta använts vid detonationer av bilar och entréer i Malmö. Polisen hyllar tullens insats.

http://24malmo.se/2017/11/01/tullen-slog-till-mot-postcentral-hindrade-brott/
Senast redigerad av ascheberg 2017-11-01 kl. 17:33.
Citera
2017-11-01, 21:16
Medlem
spoilers avatar
"Familjen Purrone tröttnade på skottlossningar, explosioner och droghandel och har nu lämnat Malmö för en villa på landet.

/.../

– Det är så mycket som har hänt. Vi kunde sitta hemma i Kirseberg och lyssna på skottlossningar och explosioner. Det var otäckt.

För en månad sedan gick till sist flyttlasset. Familjen stod inte ut längre och lämnade Malmö för en villa på landet i Kävlinge kommun."

http://24malmo.se/2017/11/01/flyr-skotten-i-malmo-till-tryggheten-pa-landet/
Citera
2017-11-02, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Familjen Purrone tröttnade på skottlossningar, explosioner och droghandel och har nu lämnat Malmö för en villa på landet.

/.../

– Det är så mycket som har hänt. Vi kunde sitta hemma i Kirseberg och lyssna på skottlossningar och explosioner. Det var otäckt.

För en månad sedan gick till sist flyttlasset. Familjen stod inte ut längre och lämnade Malmö för en villa på landet i Kävlinge kommun."

http://24malmo.se/2017/11/01/flyr-skotten-i-malmo-till-tryggheten-pa-landet/

Allt fler svenskar lämnar nu Oxie Dom flesta hus köps upp av utlänningar.
Citera
2017-11-02, 17:31
Medlem
Den skattefinansierade och omhuldade araben

Flera vänsterprofiler anklagar Behrang Miri för att ha ”mindfuckat kvinnor” under flera år.

Behrang Miri är kulturprofilen som bildade Rörelsen Gatans Röst och Ansikte (RGRA) i Malmö, som under flera år har tagit emot skattemedel av Malmö stad för att genomföra olika projekt och driva sin egen verksamhet.

Miri själv har lämnat RGRA bakom sig och har gått vidare till andra projekt. Bland annat har han jobbat för SVT och deltog även i Melodifestivalen två gånger. Behrang Miri är känd för sina vänsterorienterade åsikter och sina kopplingar till vänsterorienterade partier som Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och Feministiskt Initiativ. Miri är även en Bris-ambassadör. Behrang Miri har flera gånger fått uppdrag av Malmö stad.

Den 29 augusti så skrev journalisten Hanin Shakrah, som tidigare jobbade för SVT, följande på Facebook:

”VARNING Behrang Miri!

I flera år har jag hört ryktesvägen att Behrang Miri haft ett osoft förhållningssätt till kvinnor. Att han blandat ihop vad som är privat, vad som är jobb och vad som är aktivism och att han utnyttjat det faktum att kvinnor i rörelsesammanhang eller jobbsammanhang trott sig vara i sällskap med en upplyst, progressiv man. Jag hörde liknande historier upprepas från tjejer som inte känt varandra eller mig särskilt noga och jag lyssnade med ett halvt öra. Är jag helt ärlig med mig själv så försökte jag också rättfärdiga för mig själv varför jag skulle hålla mig utanför folks privata affärer. Livet är kletigt nog som det är. Men för ett tag sen så började detaljer droppas om sådant som var för udda/specifikt för att kunna bortses ifrån.

Jag började lyssna och har nu pratat med ett flertal kvinnor och är nu säker på min sak. Behrang Miri har utnyttjat, trakasserat, tjatat sönder och sänkt självförtroende på ett flertal tjejer som han lärt känna i namn av rörelse, självutnämnd ortentalesman och antirasistisk aktivist. Han har mindfuckat kvinnor, fått dem att känna självförakt, fått dem att tvivla och att acceptera saker som de i efterhand känt skam över. Att de tillåtit en man, en pajas, att utöva sådan makt över dem.”

Läs mer.....................

http://www.situationmalmo.nu/vansterprofiler-anklagar-behrang-miri/

Hans lön bygger bara på skattemedel och har alltid gjort.Tillochmed kepsen han alltid har på har vi betalt.
Senast redigerad av ascheberg 2017-11-02 kl. 17:38.
Citera
2017-11-02, 18:33
Medlem
Citat:
Dömd för sprängdåd hotade två åklagare

MALMÖ Den 22-årige mannen dömdes i juli 2015 för sprängningarna mot fastighetsbolaget Victoria Parks kontor i Rosengård.
Men redan i april samma år ska mannen via brev från häktet flera gånger ha riktat allvarliga hot mot två åklagare.

Nu döms han av Malmö tingsrätt till fängelse i två månader.
Det rör sig om hot vid två tillfällen och fyra fall där rubriceringen istället är förgripelse.

http://www.skd.se/2017/10/26/domd-for-sprangdad-hotade-tva-aklagare/

2 sketna månader Sanslöst

Borde vara 2 decennier minst. Kan det vara en del av anledningen att så många väljer Sverige? Livstidsförsörjning, nästan noll chans att åka dit vid sexbrott och därtill otroligt låga straff?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in