2017-07-08, 12:25
Medlem
40 skjutningar mot personer i Malmö på ett halvår

Från årsskiftet fram till siste juni har sex personer skjutits ihjäl i Malmö. Under samma tid har det inträffat totalt 40 skjutningar som riktats mot personer och där 16 blivit skadade.
Enligt polisen är det i flera fall bråk om narkotikahandel som ligger bakom.

Läs mer....................

http://www.skd.se/2017/07/07/40-skjutningar-mot-personer-i-malmo-hittills-i-ar/
Senast redigerad av ascheberg 2017-07-08 kl. 12:27.
Citera
2017-07-08, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Det bästa Sverige kunde göra i dagsläget vore att erbjuda Danmark att ta över Skåne igen (pga katastrofstaden Malmö). Dessvärre tror jag inte någon dansk vore lika urbota korkad som svensken, så Sverige får glatt stå sitt kast och driva landet vidare mot misär.

Danskarna vill inte ha något som ingen annan vill ha. Alla lever på bidrag, fiffel med skatt och kriminalitet. Det är som att säga att Putin vill invadera Sverige. Vem vill invadera ett land där en muslimsk pedofil bjuder in alla muslimer och där alla pengar och lån går till kroknäsade så att de kan fiffla mer och begå än mer kriminalitet?
Citera
2017-07-08, 19:27
Medlem
Allt fler kriminella skjuter sig själva av misstag i Malmö

22 personer har blivit skjutna i Malmö i år. I minst tre av fallen misstänker polis och läkare att det rör sig om vådaskott, att männen skjutit sig själva av misstag.
– Men sen skäms personen och hävdar istället att han blivit beskjuten, säger biträdande polischef Mats Karlsson.
Läs mer..........

https://www.sydsvenskan.se/2017-07-07/allt-fler-kriminella-skjuter-sig-sjalva-av-misstag-i-malmo

Citera
2017-07-08, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Allt fler kriminella skjuter sig själva av misstag i Malmö

22 personer har blivit skjutna i Malmö i år. I minst tre av fallen misstänker polis och läkare att det rör sig om vådaskott, att männen skjutit sig själva av misstag.
– Men sen skäms personen och hävdar istället att han blivit beskjuten, säger biträdande polischef Mats Karlsson.
Läs mer..........

Tycker man ska ta reda på vilka det är och öägga ut namnen här så man slipper ens stöta på dem.

"Holma - an Europan city"
Citera
2017-07-08, 22:42
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Färre behöver försörjningsstöd i Malmö

Citat:
Antalet hushåll i Malmö som får försörjningsstöd har minskat för första gången sedan 2008, rapporterar Sveriges Radio Ekot.

Under 2016 var antalet hushåll som fick försörjningsstöd två procent lägre än året före, och hittills under 2017 har antalet fortsatt sjunka. Siffran är fortfarande hög, nästan en tiondel av hushållen i Malmö behöver försörjningsstöd. En annan anledning till minskningen är att arbetsmarknaden har förbättrats.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/farre-behover-forsorjningsstod-i-malmo-1
Citera
2017-07-09, 20:36
Medlem
En matbutik i Malmö har under söndagskvällen utsatts för ett väpnat rån, det skriver polisen på sin hemsida.

Händelsen ska ha ägt rum strax över åtta på söndagen på Västra Rönneholmsvägen. Polisen skriver att två gärningsmän gått in i butiken och hotat personalen med ett pistolliknande föremål.

24 Malmö
Citera
2017-07-10, 00:20
Medlem
Hege Storhaug - Landsplågan islam (2015):

Citat:
Hon fortsatte: "Som min iranske vän sa till mig, 'ni är så naiva, så naiva. Det som hände i Iran 1979 kan hända här också. Ni svenskar förstår inte det'".
Det var på den här sista promenaden på Malmös söndagstomma gator som jag träffade kvinnan i niqab. Runt klockan halv tolv på högra trottoaren längst ner på Munkhättegatan rörde sig den ensamma skepnaden genom vinden. Det blåste från nordost och det fladdrade i den svarta, långa kaftanen och den tillhörande maskeringen för ansiktet. Som bekant det tydligaste uttrycket för en veritabel revolution i vårt Skandinavien och det som förtar varje känsla av samhörighet mellan henne och mig i ursprungsbefolkningen. Med all tydlighet demonstrerade klädedräkten att det är islam som vandrar på trottoaren framför mig, en islam som är daterad till den arabiska öknen för 1400 år sedan. En oförsonlig islam som är i krig med vår civilisation.
Som det dåvarande statsrådet Mona Sahlin konstaterade redan 2001: "Svenskarna måste integreras i det nya Sverige. Det gamla Sverige kommer inte tillbaka". Det senare kan knappast förnekas. Det förra vittnar om en avsiktlig kulturell kapitulation.
Citera
2017-07-10, 16:25
Medlem
Dronningens avatar
" Totalt har 28 lägenheter i Malmö förmedlats till personer som inte stod näst på tur. Händelsen polisanmäldes under måndagen.

Personen vill inte medverka i utredningen."

https://www.sydsvenskan.se/2017-07-10/boplats-syds-bostadsko-manipulerad
Citera
2017-07-10, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dronningen
" Totalt har 28 lägenheter i Malmö förmedlats till personer som inte stod näst på tur. Händelsen polisanmäldes under måndagen.

Personen vill inte medverka i utredningen."

https://www.sydsvenskan.se/2017-07-10/boplats-syds-bostadsko-manipulerad

Luktar korruption. Jag vet själv när jag skulle hyra ut min lägenhet som jag hade för några år sen i andrahand. Araber och andra kriminella ringde på natten och erbjöd 100.000 för förstahandskontraktet.

Vem är personen som är misstänkt för oegentligheter?
Citera
2017-07-10, 18:15
Medlem
Flera vapenbeslag i Malmö – här har polisen slagit till

Under helgen gjorde polisen flera vapenbeslag: "Färre vapen på Malmös gator"

Det första beslaget gjordes under fredagen strax innan klockan 12.30 på en parkeringsplats i Svågertorp.

– Det är en patrull som gör en kontroll av en personbil, man upptäcker att det finns en pistol i bilen. Mannen i bilen säger att han har licens i sitt land men kan inte visa upp bevis för att han får föra det in till Sverige, säger Nils Norling.

Vapnet var inte skarpladdat men det ska ha funnits tillhörande magasin i bilen. Mannen är 38-år och misstänks för brott mot vapenlagen.

Under natten mot söndagen hittade polisen en skarpladdad pistol utomhus, i de södra delandan av centrala Malmö.

– Vapnet ska ha legat tämligen öppet. Vi ska nu undersöka om det kan ha någon koppling med andra bott, säger Nils Norling, som inte vill gå vidare in på omständigheter kring fyndet.

Ytterligare ett beslag gjordes under fredagen vid 23.45-tiden på Sörbäcksgatan på Kroksbäck.

– Det som hände var att en av våra fokusgrupper kände doft av cannabis i ett trapphus och kollar därefter igenom trappuppgången, säger Nils Norling.

Patrullen hittade en pistol som var delvis gömd under taket i trappuppgången. Men innehavaren av vapnet, som misstänks för grovt vapenbrott, är ännu okänd för polisen.

– Vi kunde inte härleda till någon av lägenheterna, säger Nils Norling.

http://24malmo.se/2017/07/10/extra-flera-vapenbeslag-i-malmo-har-har-polisen-slagit-till/
Senast redigerad av ascheberg 2017-07-10 kl. 18:18.
Citera
2017-07-10, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Antalet hushåll i Malmö som får försörjningsstöd har minskat för första gången sedan 2008

Under 2016 var antalet hushåll som fick försörjningsstöd två procent lägre än året före, och hittills under 2017 har antalet fortsatt sjunka. Siffran är fortfarande hög, nästan en tiondel av hushållen i Malmö behöver försörjningsstöd.

https://www.svt.se/nyheter/farre-behover-forsorjningsstod-i-malmo

Det fetade !

Trodde jag läste fel, nä det gjorde jag inte. Tänkte att du SKRIVIT fel så kollade länken....tyvärr hade du inte skrivit fel heller. Malmö är illa ute när 10% av hushållen går på socialbidrag !
Citera
2017-07-10, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Det fetade !

Trodde jag läste fel, nä det gjorde jag inte. Tänkte att du SKRIVIT fel så kollade länken....tyvärr hade du inte skrivit fel heller. Malmö är illa ute när 10% av hushållen går på socialbidrag !

De på svt har inte fått sina jobb dör för att de kan tänka till. Min gissning är att 90% i Malmö behöver försörjningsstöd. Man kan kolla hur många lägenheter socialen förmedlar så vet man vad det handlar om för siffror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in