2017-07-02, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shirkhani
Det existerar ingen "high-tech" i Malmö. Man får sina jobb genom att knulla till sig dem i Malmö speciellt inom offentlig sektor. Många gånger måste man själv tala om vad de ska göra och vad som gäller för att de har inte den blekaste aning om någonting.

Offentlig sektor i Malmö består mestadels av släktingar och vänner till politiker i kommunen; svenskar från Vellinge, araber, chilenare, juggar och annat pack.
Korruption, nepotism, inkompetens, fiffel med fakturor och offentliga upphandlingar till överpriser via "vänners" bolag, är kutym.
Citera
2017-07-02, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Offentlig sektor i Malmö består mestadels av släktingar och vänner till politiker i kommunen; svenskar från Vellinge, araber, chilenare, juggar och annat pack.
Korruption, nepotism, inkompetens, fiffel med fakturor och offentliga upphandlingar till överpriser via "vänners" bolag, är kutym.

det var därför det där juggeaset i tekniska nämnden försvann. Att ha en uppsjö med firmor som är inblandade i korrupt blev för uppenbart. jag känner många som jobbar på AF och Malmö stad som knullat till sig jobb. Jag har via vänner bättre koll på vilka möjligheter en arbetslösperson har än de som jobbat där i en massa år. När jag tvingar in dem i ett hörn så kommer de alltid med ursäkten att de minsann jobbat där x antal år. Men efter sex månader borde man ha koll på det elementära regelverket men det har de inte ens.

En annan vanlig grej i Malmö är att när man blir tagen för korruption så flyttas man runt till en annan tjänst. När det lugnat ner sig så roteras man bara runt på en annan tjänst.
Citera
2017-07-02, 22:51
Medlem
Skottlossning i Malmö – tre skadade

(Uppdaterad 22.21) Tre män fördes till sjukhus efter en skottlossning i Malmö på söndagskvällen.

Polisen larmades på söndagen till Hyacintgatan i Holma, Malmö, med anledning av en misstänkt skottlossning. Larmen om skottlossning inkom till polisen strax efter klockan 20 på söndagen. Flera personer hade då hört av sig till polisen.

– Vi åker dit med flera patruller och finner tre personer som är skadade. Vi säkrar området, beställer ambulanser och spärrar av området där vi tror brottet har ägt rum, säger Fredrik Bratt på polisens ledningscentral region Syd.

Polisen arbetar nu med att försöka få fram så mycket uppgifter om händelsen som möjligt. Förhör med vittnen på plats har påbörjats och polisen har även skickat personal till sjukhuset.

De skadade personerna är män i 20 till 30-årsåldern. När personerna anlände till sjukhuset bedömdes två av dem som allvarligt skadade och en lindrigt skadad.

24 Malmö
Senast redigerad av ascheberg 2017-07-02 kl. 22:53.
Citera
2017-07-02, 22:58
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Väktare attackerad vid kulturförening

En väktare på rondering attackerades av ett större gäng på Industrigatan i höjd med Järnvägsviadukten. Flertalet polispatruller kallades till platsen. I lokalerna hölls någon form av sammankomst. Det gäng som attackerat väktaren hade hunnit att fly från platsen innan polisen han fram.

http://www.pppress.se/index.php?option=com_content&view=article&id=16328 :PPBRAK1-20170701&catid=77ppress&Itemid=435
Citera
2017-07-03, 06:32
Medlem
Uppgift: Skadad dömd för att ha dödshotat sköterska

Poliser med förstärkningsvapen bevakar en entré till sjukhuset i Malmö dit de tre män som skottskadats i kväll har förts för vård, skriver Aftonbladet.
Männen är i 20–30-årsåldern och för två av dem är skadeläget allvarligt.

Enligt Sydsvenskans uppgifter bar minst en av de skadade skyddsväst vid attacken vilket kan ha räddat honom från att dö på platsen.

Tidningen skriver att en av de skadade tidigare har dömts för att ha dödshotat sköterskor i Lund, samt även hotat att våldta en sköterska när han inte fick morfin efter att ha skjutits i en lunga.
Larmet om skottlossning på Hyacintgatan på Holma kom vid 20.07 på kvällen. Polisen söker efter en moped som enligt vittnen försvunnit hastigt från platsen, skriver SVT Nyheter.

http://omni.se/uppgift-skadad-domd-for-att-ha-dodshotat-skoterska/a/k5mxv
Citera
2017-07-03, 12:39
Medlem
spoilers avatar
"Natten till söndag utsattes en kvinna i 40-årsåldern för ett försök till människorov i centrala Malmö. Kvinnans om var på väg hem promenerade längs Bergsgatan i höjd med Södervärn när ett svart SUV plötsligt saktade in bredvid henne.
– I bilen satt fem personer som enligt kvinnan försökte dra in henne i bilen, berättar Lars Förstell, presstalesman för Malmöpolisen.
Kvinnan lyckades dock slå sig loss och larma polis..."

http://www.lokaltidningen.se/kidnappningsforsok-kvinna-holl-pa-att-dras-in-i-svart-suv-/20170703/artikler/170709975/1465
Citera
2017-07-03, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Natten till söndag utsattes en kvinna i 40-årsåldern för ett försök till människorov i centrala Malmö. Kvinnans om var på väg hem promenerade längs Bergsgatan i höjd med Södervärn när ett svart SUV plötsligt saktade in bredvid henne.
– I bilen satt fem personer som enligt kvinnan försökte dra in henne i bilen, berättar Lars Förstell, presstalesman för Malmöpolisen.
Kvinnan lyckades dock slå sig loss och larma polis..."

http://www.lokaltidningen.se/kidnappningsforsok-kvinna-holl-pa-att-dras-in-i-svart-suv-/20170703/artikler/170709975/1465

De brukade åka förbi i sina bidragsMercedesar och andra snabba bilar. Tuta, vissla och köra fram och tillbaka ett par gånger och spela hög muslimsk musik för att få uppmärksamhet men jag antar att de blir modigare ju fler de är i bilen. Något jag funderat över. Hur kommer det sig att inga muslimska kvinnor blir våldtagna, indragna i bilar mot sin vilja, kidnappade och tafsade på....
Citera
2017-07-03, 17:54
Medlem
Något annat som jag funderat kring och som jag stött på i Malmö är alla dessa bidragsfifflare, typ latinamerikansk och franska och annat patrask som upphåller sig i landet. Man ägnar sig åt all möjligt fiffel och kriminalitet. man är alltid på jakt efter stora pengar men alla dessa "chanser" undgår en och det enda man har är bidragsfiffel. det är det bästa man klarar av och anser att man är smart för att man blåser någon inom offentlig sektor som knullat till sig sitt jobb.
Citera
2017-07-03, 17:58
Medlem
Citat:
De brukade åka förbi i sina bidragsMercedesar och andra snabba bilar. Tuta, vissla och köra fram och tillbaka ett par gånger och spela hög muslimsk musik för att få uppmärksamhet men jag antar att de blir modigare ju fler de är i bilen. Något jag funderat över. Hur kommer det sig att inga muslimska kvinnor blir våldtagna, indragna i bilar mot sin vilja, kidnappade och tafsade på....

Väldigt vanligt i Malmö. Alla araber och muslimer lever på bidrag svart pengar, knarkförsäljning och utpressning. Vanligt som sagt att de sitter många i dyra bilar och stör småtjejer och kvinnor som de försöker plocka upp eller bara störa.
Citera
2017-07-03, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Väldigt vanligt i Malmö. Alla araber och muslimer lever på bidrag svart pengar, knarkförsäljning och utpressning. Vanligt som sagt att de sitter många i dyra bilar och stör småtjejer och kvinnor som de försöker plocka upp eller bara störa.

jag tyckte att det var jävligt påträngande och lite otäckt att sitta där och vänta på bussen när han svärmade som en psyksjuk med sin bidragsmerca och sin höga retardmusik. det kändes som han närsom skulle kasta sig ur bidragsbilen och kidnappa en tonårstjej. angående tonårstjejer. såg en muslimsk sådan vars "man" förmodligen var i 30års åldern. de hade barnvagn. man märker att han hatade vita. muslimer äcklar mig något sanslöst.
Citera
2017-07-03, 18:08
Medlem
Citat:
Något jag funderat över. Hur kommer det sig att inga muslimska kvinnor blir våldtagna, indragna i bilar mot sin vilja, kidnappade och tafsade på....

För att muslimkvinnorna sitter hemma under sina skynken.
Citera
2017-07-03, 20:27
Medlem
StayupsBehinds avatar
"Förtroendet för rättssamhället raseras, kriminaliteten och den svarta marknaden växer....Malmös kommunalråd Katrin Stjernfeldt Jammeh (S) ser stora risker när allt fler som får avslag på sin asylansökan lever gömda för att slippa utvisas."

https://www.sydsvenskan.se/2017-07-03/stjernfeldt-jammeh-gomda-asylsokande-en-vaxande-rattslos-underklass
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in