2014-07-24, 23:47
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Marta vill bli svensk
Citat:
Den brasilianska fotbollsstjärnan Marta har ansökt om ett svenskt pass, skriver Kvällsposten.

- Jag har spelat här under många år och känner att jag vill fortsätta här. Jag vill inte flytta härifrån. Min historia i Sverige är inte klar. Det handlar inte bara om fotbollen. Jag tycker om att vara i Sverige och gillar livet utanför fotbollsplanen, säger hon till Kvällsposten.
http://www.svd.se/sport/3774704.svd
Citera
2014-07-25, 02:02
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Marta vill bli svensk

Kul. Jag välkomnar Marta med öppen famn. Fotbollen är inte samma sak utan henne.
Citera
2014-07-25, 06:34
Medlem
Citat:
Marta vill bli svensk

Lite märkligt! Varför? Ska hon ha dubbla pass?

Varför vill hon bli svensk? Betyder väl med all sannolikhet att hon får betala en massa extra skatt på inkomsterna?

.
Citera
2014-07-25, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner

Varför vill hon bli svensk? Betyder väl med all sannolikhet att hon får betala en massa extra skatt på inkomsterna?

.

Skatten har inget med medborgarskap att göra, utan vart man bor huvuddelen av året
Citera
2014-07-25, 08:14
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner

.

Klart hon vill ha ett EU-pass. Gör det lättare att få kontrakt med bra klubbar. Hon skulle inte gå på icke-EU-kvoten. Det är väl också trevligt att kunna röra sig fritt inom EU och slippa söka visum till ett flertal länder.
Citera
2014-07-25, 10:08
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Klart hon vill ha ett EU-pass. Gör det lättare att få kontrakt med bra klubbar. Hon skulle inte gå på icke-EU-kvoten. Det är väl också trevligt att kunna röra sig fritt inom EU och slippa söka visum till ett flertal länder.
Isåfall är inte kärleken till Sverige orsaken till att hon vill bli "svensk"..
Citera
2014-07-25, 10:43
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Isåfall är inte kärleken till Sverige orsaken till att hon vill bli "svensk"..

Är det kärleken till någon kissemiss? Kan flator gifta sig i Brasilien?
Senast redigerad av Ratad 2014-07-25 kl. 11:36.
Citera
2014-07-25, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Tänkte inte så långt..

Men det är ju en rätt bra orsak till att vilja bli "svensk".

.
Citera
2014-07-25, 11:52
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Hon har ett rätt hetsigt humör. Varken hennes kändisskap eller fotbollstalang lär hjälpa om hon slår någon på käften alltför ordentligt och blir utvisad. Då är det bra med medborgarskap. Fast det viktiga skälet är förstås EU-medlemsskap, särskilt med tanke på karriären efter fotbollen.

Om hon har en förkärlek för blonda skönheter har hon hamnat på rätt plats. Annars är det inga problem med att vara lesbisk i Brasilien, särskilt inte i en stad som Rio, och antagligen lättare än i Sverige. Hon har förvaltat sin talang väl, och har jobbat hårt för att komma dit hon är idag. Att som en del insinuera att sex är den ena anledningen till att hon är här är faktiskt väldigt löjligt. Dessa kanske själva skulle ta sig en funderare på vad de själva kan åstadkomma för sig själva i livet.

Sverige ska vara tacksamma över att en sådan storspelare väljer att bo och spela i Sverige.
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2014-07-25 kl. 12:36.
Citera
2014-07-25, 12:04
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Är det kärleken till någon kissemiss? Kan flator gifta sig i Brasilen?
Säkert kärleken till svensk fitta - men även det som mishima skrev..
Citera
2014-07-25, 15:35
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Om hon har en förkärlek för blonda skönheter har hon hamnat på rätt plats.
Ja, och här syns hon med två av sina nya lagkamrater - klassisk blond nordisk piece of ass bägge två.. Man kan riktigt se hur kåtheten lyser i Martas lesbiska ansikte..

http://d2.dn-static.se/UploadedImage...5/original.jpg
Citera
2014-07-25, 15:59
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ja, och här syns hon med två av sina nya lagkamrater - klassisk blond nordisk piece of ass bägge två.. Man kan riktigt se hur kåtheten lyser i Martas lesbiska ansikte..

http://d2.dn-static.se/UploadedImage...5/original.jpg

Jag tycker hon tittar på bollen. Du kommer kanske ihåg att hennes jobb är att sparka boll? I övrigt verkar det som du bara är avundsjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in