2009-01-14, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Det mest patetiska i denna så kallade diskussion är att ingen kan tillräckligt mycket fotboll för att fatta att Johanna Frisk är en tillräckligt bra fotbollsspelare för att spela i den Amerikanska ligen.

Inte tillräckligt bra för att ta upp en av tre utlänningsplatser i laget!
Det är nog där skon har klämt. LA ville inte "slösa" en tredjedel av kvoten på Frisk.

Man kanske redan har spelare av Frisks typ och vill köpa något bättre till en annan plats laget?

På samma sätt fungerar det med transatlanter i elitserien. Det finns bara två platser i laget. Man kickar en bra back för att man redan har tillräckligt med backar och köper en behövlig center istället.

.
Citera
2009-01-14, 11:38
Bannlyst
Citat:
Det mest patetiska i denna så kallade diskussion är att ingen kan tillräckligt mycket fotboll för att fatta att Johanna Frisk är en tillräckligt bra fotbollsspelare för att spela i den Amerikanska ligen.

Jag trodde Frisk spelade damfotboll. Var vänlig att inte beblanda det med vanlig fotboll är du bussig.
Det är en väldans skillnad förstår du inte minst i kvalitet. Man kan med fog påstå att det är två skilda sporter. Johanna Frisk hade inte platsat i ett division V-lag för herrar ens.
Citera
2009-01-14, 13:22
Medlem
Nu har det snackats länge nog om att Marta och Johanna är ett par.
Var är bevisen?
Den tidigare bilden på Ekwall är mer bevis på att den karln tar den i tvåan än något jag hittills hört eller sett i fallet Marta/Johanna. (Jo, hon stavar sitt namn "Marta", oavsett vad TS tror).

/En som saknar klarhet i frågan
Citera
2009-01-14, 13:34
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Jag trodde Frisk spelade damfotboll. Var vänlig att inte beblanda det med vanlig fotboll är du bussig.
Det är en väldans skillnad förstår du inte minst i kvalitet. Man kan med fog påstå att det är två skilda sporter. Johanna Frisk hade inte platsat i ett division V-lag för herrar ens.

Fotboll är fotboll oavsett vem som utövar den eller av vilken kvalité.
Den som påstår annat är fan ingen fotbollsvän!
Citera
2009-01-14, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Fotboll är fotboll oavsett vem som utövar den eller av vilken kvalité.
Den som påstår annat är fan ingen fotbollsvän!
Ett skraltigt herrkorplag vinner över damlandslaget helt enkelt för att damerna inte orkar flytta undan karln som har bollen för att ta den. Fotboll är en mycket fysisk idrott.
Citera
2009-01-14, 14:37
Medlem
Hirvis avatar
Tyvärr är dom nog inte lesbos. Marta krävde ju sällskap av en kamrat till umeå också, hon tycks vara ett retard som inte vågar låta fotbollen prata för sig själv. (Hon kanske inte är tillräckligt bra..)
Citera
2009-01-14, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Tyvärr är dom nog inte lesbos. Marta krävde ju sällskap av en kamrat till umeå också, hon tycks vara ett retard som inte vågar låta fotbollen prata för sig själv. (Hon kanske inte är tillräckligt bra..)

Vissa säger att Marina(hon som flyttade med till Umeå) och Marta var tillsammans. Hur det var med det har jag ingen aning om. Men kan förstå att det inte är så lätt att flytta till ett nytt land där det är -10 och man kan varken engelska eller svenska. Plus att hon var endast 18år.

Om det är som Frisk säger att de inte är ett par. Så kanske det beror på att Marta inte kan engelska och då är Frisk hennes "tolk" tills hon lärt sig språket...
Citera
2009-01-14, 17:13
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis

Stopp! Det heter damboll och inget annat.
Citera
2009-01-14, 18:39
Medlem
Citat:

Och hur många landskamper har hon?
Citera
2009-01-14, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Och hur många landskamper har hon?

Vad har landskamper med saken att göra? När Dennerby tar ut Larsson som mittback så vet jag inte om det är ett gott tecken på att bli uttagen till landslaget...
Citera
2009-01-15, 20:19
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Bara en tanke...

Citat:
Ursprungligen postat av Cykelställ
Bild på de tu kära: http://www.xaxa.net/oveneta/2007/07/...martasueca.jpg

Jag är inte lika säker på att hon Friskan verkligen är gay. Kan hon inte lika gärna ha trott att det var Timbuktu som rakat av sig muschen bara?

http://i44.tinypic.com/2ugdkqf.jpg
Citera
2009-01-15, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backatyou
Vissa säger att Marina(hon som flyttade med till Umeå) och Marta var tillsammans. Hur det var med det har jag ingen aning om. Men kan förstå att det inte är så lätt att flytta till ett nytt land där det är -10 och man kan varken engelska eller svenska. Plus att hon var endast 18år.

Om det är som Frisk säger att de inte är ett par. Så kanske det beror på att Marta inte kan engelska och då är Frisk hennes "tolk" tills hon lärt sig språket...
Stämmer med Marina hon spelade med Själevad första året och Marta var ner hit flera ggr i veckan det sades att dom var kusiner 'kusiner ' i Brasilien är slang för homo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in