2007-09-22, 14:39
Medlem
HFisBacks avatar
Fan, trots att jag ändrat i inställningarna, så driver msn mig till vansinne!

VARJE gång jag startar outlook express så startar även msn och loggar in på min dotters konto. Och helt plötsligt fylls min välstädade adressbok i outlook express av 78st kontakter som alla heter: *pwnd*, ^'^¨baby)(&9, hihi*lisa¨¨^^^, osv...

Trots att jag i outlook valt att INTE starta msn messenger när jag öppnar outlook så gör den likt förbannat det!

Och jag kan inte hitta msn messenger i "lägg till eller ta bort program".
Dock ser jag det i "lägg till/ta bort windowskomponenter". Om jag då vill ta bort messenger, skall bara rutan vid messenger vara ikryssad?

Undviker helst att avinstallera på detta sättet. Sist jag skulle avinstallera något den vägen så försvann outlook express, media player m.m.

Hur kan jag stoppa msn (jävulens påfund!)?
Citera
2007-09-22, 14:46
Medlem
manetenetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HFisBack

VARJE gång jag startar outlook express så startar även msn och loggar in på min dotters konto. Och helt plötsligt fylls min välstädade adressbok i outlook express av 78st kontakter som alla heter: *pwnd*, ^'^¨baby)(&9, hihi*lisa¨¨^^^, osv...

Trots att jag i outlook valt att INTE starta msn messenger när jag öppnar outlook så gör den likt förbannat det!

Dock ser jag det i "lägg till/ta bort windowskomponenter". Om jag då vill ta bort messenger, skall bara rutan vid messenger vara ikryssad?

Undviker helst att avinstallera på detta sättet. Sist jag skulle avinstallera något den vägen så försvann outlook express, media player m.m.

säker på att det inte är windows messenger?

testa att ta bort automatisk inloggning så slipper du iaf att din dotter loggas in (verktyg,alternativ,allmänt..eller logga ut ur din dotters konto och avmarkera inlloggningsalternativen)
Citera
2007-09-22, 14:50
Medlem
Alfaslangs avatar
Ett förslag, som kanske inte är till någon hjälp just nu, men ändå värt att begrunda; lägg upp separata windowskonto för dig och din dotter.
Citera
2007-09-22, 15:13
Medlem
Nakenchocks avatar
Gör följande:

Välj Verktyg -> Alternativ -> Avmarkera kryssrutan Automatisk inloggning på MSN Service. Klicka OK.
Citera
2007-09-22, 15:21
Medlem
HFisBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakenchock
Gör följande:

Välj Verktyg -> Alternativ -> Avmarkera kryssrutan Automatisk inloggning på MSN Service. Klicka OK.

Japp, precis så gjorde jag i Outlook express, men det hjälpte inte.
Men nu sist när jag öppnade Outlook så slapp jag faktiskt msn messenger-inloggningen!
Citera
2007-09-22, 16:20
Medlem
Sheiks avatar
Citat:
Japp, precis så gjorde jag i Outlook express, men det hjälpte inte.
Men nu sist när jag öppnade Outlook så slapp jag faktiskt msn messenger-inloggningen!

Testa start - kör - skriv msconfig - klicka av
Citera
2007-09-23, 02:10
Medlem
Citat:

Om du ska ta bort den i "lägg till/ta bort windowskomponenter" så ska du kryssa av den sedan trycka på nästa
Citera
2007-09-23, 12:31
Medlem
Avinstallera genom att skriva:
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
i kör.

Använd sedan Windows Live Messenger i fortsättningen (eller något annat chattprogram typ Trillian eller Miranda)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in