Citat:
Ursprungligen postat av
General__Lee
Jävligt bra att det sätts dåliga vilkor på telefonförsäljaryrke så det skickar ut signaler till desperata ungdomar att man faktiskt bara bli utnyttjad. telefonförsäljaryrket är enligt min mening typexemplaret av hur kapitalism ser ut. Är ingen motståndare av kapitalism, men eftersom inte desperata tonåringar förstår detta så får man väl iaf påpeka det.
Låg lön med ev. provision såsmåning om säger väl allt eller? ffa när topparna i företaget tjänar miljoner. Det är ju annat i ett företag där topparna tjänar storkovan men där även nyanställda ges goda förutsättningar.
Nja fast det skiljer sig nog ganska mycket åt.
Jag har 25.000 KR i garantilön som telefonförsäljare. Och under mina första 5-6 månader så gick företaget absolut med förlust på mig.
De har dock lagt mycket tid på att låta mig utvecklas och nu börjar jag ge resultat.
Att jag har en garantilön får mig att låta som en trygg person som gör en "undersökning" istället för en desperat säljare som jagar provision.
Min samlade ringtid per dag är ungefär 90 minuter i telefon på en normal arbetsdag, med betalda raster.
Jobbar iofs inom B2B och ringer inte till privatpersoner. Antar att det spelar in. Betydligt lägre löner på privat.