2007-09-22, 11:03
Medlem
AgonyBoys avatar
Har på senare tid börjat funderat på likheterna mellan varningstecken hos djur och människor. Alltså, vissa djur har ju t ex illröda färger som säger "Halt! Jag är giftig/farlig!"
Jag ser likadant på människor.
När jag ser en kille med kamouflagemönstrad bombarjacka och piercing i ögonbrynet, ja då ser jag en direkt varning som säger: "Varning! Jag är dum i hövvet och löser saker med våld!"

Hur ser ni på folk? Är det alltid den stereotypiska MC-knutten med kätting i näven som utgör fara eller finns det speciella beteende/kläder/stilar som ni tolkar som varningssignaler?
Citera
2007-09-23, 12:43
Medlem
Tjohildas avatar
Hm, eftersom jag blev halvt ihjälslagen av ett tjejgäng med kraftig ludersminkning funkar detta som varningssignal för mig. Svart kajal innanför nedre ögonfransarna = wtsubba som inte drar sig för att dra ut hårrötterna på dig utan anledning...
Citera
2007-09-23, 13:04
Medlem
CrackCrickets avatar
Främlingsfientliga tatueringar, biffiga biceps, skinnjacka och kalla ögon. Då ringer nog varningsklockorna hos mig.
Annars har jag som regel att inte underskatta någon angående något.
Citera
2007-09-23, 14:55
Medlem
Ruskigbusss avatar
*Ö>Natur*
/Mod
Citera
2007-09-24, 01:19
Medlem
wellermans avatar
Vissa tecken är vi medfött vaksamma på. Om en person blir farligt arg och vill skada en så brukar det för det mesta synas (även om vissa personer kan dölja det). Ansiktsfärg, andning m.m ändras. Det är en del av vårat medfödda sociala spel.

Vi är dock inte präglade på att reagera vaksamt mot folk med kamouflage och peircing. Det är en social konstruktion. Du associerar stilen med någonting farligt för du vet att farliga typer ser ut så.
Citera
2007-09-24, 02:27
Medlem
Skumma människor när jag är ute och nattkissar hunden.. eller magkännslan när man går förbi någon ute även på dagen.. Typ som "jag klär mig normalt men jag tar första bästa chans att våldta dig" .. Särskillt vissa joggare är jag riktigt på min vakt för.. Jag råkade ut för ett våldtäcksförsök när jag var ute med hunden (amstaff/korsning) han brydde sig inte ett skit om hunden och han var dessutom joggare och typ 2 meter långt och vältränad.. jag är mer ellerm indre skitskrajj ute nu för tiden.. särkillt kvällar osv eller då det är mindre folk..
Citera
2007-09-24, 04:34
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Skumma människor när jag är ute och nattkissar hunden.. eller magkännslan när man går förbi någon ute även på dagen.. Typ som "jag klär mig normalt men jag tar första bästa chans att våldta dig" .. Särskillt vissa joggare är jag riktigt på min vakt för.. Jag råkade ut för ett våldtäcksförsök när jag var ute med hunden (amstaff/korsning) han brydde sig inte ett skit om hunden och han var dessutom joggare och typ 2 meter långt och vältränad.. jag är mer ellerm indre skitskrajj ute nu för tiden.. särkillt kvällar osv eller då det är mindre folk..
Köp ett ninjasvärd av typ Hattori Hanso och bli helt cp om någon gör nåt. Fatta om det är respekt att gå runt med ett svärd på ryggen som hon i Kill Bill!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in