2007-09-21, 22:00
Medlem
Linkzies avatar
Hej ,

Det är så att jag vill komma ut på internet från både min stationära och bärbara dator och detta samtidigt. Jag kommer ut från den stationära. Jag har dock ingen aning om hur jag ska bära mig åt för att komma ut från den bärbara (det är en HP Compaq 6710b). Ska också säga att den stationära har Windows XP SP2 installerat och den bärbara Windows Vista Business Edition. Sedan vet jag också att ZyXEL 660H Triple Play är ett modem, man kan dock göra om den till router och det gjorde jag med hjälp av en anv. här på FB och genom den här guiden…

Nu kan jag alltså gå ut på internet genom alla portar som ZyXEL 660h Triple Play har (de tre andra var tidigare reserverade för IP-digital-TV, IP-telefoni och den tredje för ngt annat) med min stationära dator (surfar just nu genom den andra porten) jag vet dock inte hur jag ska bära mig åt för att kunna göra detsamma från den bärbara... ):.

På den bärbara går jag alltså in på Anslut till > Skapa en anslutning eller ett nätverk >Anslut till en arbetsplats (skapa en modem- eller VPB anslutning till din arbetsplats) [jag tog denna alt. eftersom de andra var för trådlöst internet] > Skapa en ny anslutning till internet > Bredbandsanslutning (PPPoE). Sedan knappar jag in det anv. och lösenordet jag använder på min stationära dator (och som jag fick från Telia). Sedan står det ”Ansluter genom WAN Miniport (PPOE)” därefter står det att det misslyckades!! Vad gör jag för fel, jag kanske gör allt fel, det här är inte alls som XP…

Tacksam för hjälp... och ber om ursäkt om frågan ställts tidigare i forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in