2007-09-21, 23:01
Medlem
CashBlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasch
Nämen ser man på! Inte bara mig tanken har slagit då med andra ord..

Här har du ett bättre begagnat slott, enda jag hittat på annons hittills:

http://beskrivning.bovision.se/description.aspx?guid=75127053&banner=1

Jag tycker också det skulle vara trevligt att äga ett slott, men det verkar inte finnas alltför många till salu..

Man fick visst vissa biutrymmen på köpet... i form av 70 hus! Yes!

Citat:
Trots slottets anor fungerar det utmärkt som modern bostad. Idag bedriver Wenngarn AB omfattande uthyrningsverksamhet på fastigheten. Totalt uthyres 70 hus med ca 22 000 kvm yta under tak. Marken består av ca 37 ha...
Citera
2007-09-21, 23:06
Medlem
Raschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CashBlow
Man fick visst vissa biutrymmen på köpet... i form av 70 hus! Yes!

Citera
2007-09-22, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasch
Nämen ser man på! Inte bara mig tanken har slagit då med andra ord..

Här har du ett bättre begagnat slott, enda jag hittat på annons hittills:

http://beskrivning.bovision.se/description.aspx?guid=75127053&banner=1

Jag tycker också det skulle vara trevligt att äga ett slott, men det verkar inte finnas alltför många till salu..

Vilket jäkla jobb att bara möblera 375'748kvm
Citera
2007-09-22, 01:48
Medlem
CashBlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Vilket jäkla jobb att bara möblera 375'748kvm

Eh. Det är arealen, 37 hektar.
Citera
2007-09-22, 01:50
Medlem
Inte undra på att det verka knas. Står boyta iof 2 gånger
Citera
2007-09-22, 01:56
Medlem
Du börjar jobba som restauratör, vaktmästare eller dyl och ser till att bli arbetsinkvarterad i bostadsdelen av ett slott, lämpligen en egen flygel eller något. Har en polare som är uppvuxen på slott av liknande anledningar. Men det verkar nog softare än det är, oftast rätt isolerat, fett läskigt och ödsligt nattetid, plus att du inte får röja runt hur som helst..
Citera
2007-09-22, 05:59
Medlem
Min lillasyster har precis kommit hem till sverige igen efter att ha bott 1,5år i skottland. Hon påstog att det inte är särskillt dyrt med gamla slott där eftersom ingen vill ha dem. Dragit och kallt och dyra att underhålla. Hon nämnde dock inte exakt vad de kostade.
Citera
2007-09-22, 07:44
Bannlyst
Stora ägor med skogs och jordbruk brukar var en förutsättning för att få någorlunda rimlig ekonomi i ett slott, då dom kostar i uppvärmning och underhåll. Ofta är dom kulturminnesmärkt och man får inte ändra och renovera som man själv vill och mycket måste göras på gammalt (dyrt) sätt för att slottet inte ska ta skada av renoveringen.
Svenska herrgårdar i trä har fördelen att det är mycket enklare att underhålla och ganska enkelt att tillläggsissolera så man får lite mer rimliga uppvämnings kostnader.
Citera
2009-10-26, 23:18
Medlem
Wakkabakkawoos avatar
Sliter upp en över 2 år gammal tråd här... Men det är möjligtvis ingen som sitter på info om nybyggda slott eller någon som tar sig på sådana uppdrag? Verkar också ha ploppat upp en himla massa slott till salu i Sverige sen tråden var lite mer aktuell.. Mäklarfirman Areal hade ett par stycken i sverige till salu...
Citera
2009-10-26, 23:45
Medlem
Tror kanske inte de har varit fler men det har väl varit några uppmärksammade för skrämmande höga priser där de iof ingått mycket mark. Vad gällande att bygga slott går de säkert att ordna det med en byggfirma modell lite större. Idag byggs byggnader som inte ser ut som något annat så att få ihop ett slott borde inte vara några problem. Ett modernt slott skulle väl troligen byggas som ett hus för att sedan lägga sten som fasad så det borde väl inte vara omöjligt

edit: www.skanegardar.se har också några herrgårdar och slott till salu
Senast redigerad av freddan_89 2009-10-26 kl. 23:47.
Citera
2011-02-16, 17:57
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Det här är ärkeslottet i mina ögon: http://www.hjularod.se/
Byggdes så sent som 1894-1897. Vad hade det kostat att bygga idag?
Alltså vi bygger ett slott och köper det inte!

Min gissning: 30 miljoner
Citera
2011-02-16, 22:41
Medlem
ariers avatar
Är du helt slut?

min gissning är på 110 miljoner...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto