2007-09-21, 21:36
Bannlyst
hej..

vilken är enligt er den sämsta bilen som någonsin byggts?
då menar jag inom alla kategorier..

motivera gärna era svar...
Citera
2007-09-21, 22:24
Medlem
Saab 900 , tror jag. Den stank nå så fruktansvärt, när man hade tankat den.
Eller kanske Nissan Micra, inte bra på något vis. Vad tycker du själv?
Citera
2007-09-21, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meetoo
Saab 900 , tror jag. Den stank nå så fruktansvärt, när man hade tankat den.
Eller kanske Nissan Micra, inte bra på något vis. Vad tycker du själv?
hehe har själv haft en nissan micra.. bakrutan sprängdes när jag körde på ett gupp o ratten lossnade under en fickparkering

sämsta bilen jag kört var en Ford focus 1,8 flexifuel... den accelererade från 0-100 på en vecka och hade den fulaste interiör jag nånsin sett på en bil.. obekväm som satan.
de enda positiva va att den gick o köra på etanol... men vette fan om de är nåt +..
Citera
2007-09-21, 22:30
Medlem
NabillionaZs avatar
Nissan Sunny, har ingen motivering, men jag tycker helt enkelt den är den fulaste bilden någonsin blivit byggd.
Citera
2007-09-21, 22:32
Bannlyst
70-talsfordar lär vara några av de sämsta bilarna som någonsin tillverkats.. med tanke på vilka volymer de såldes i och det inte finns några kvar..

sen finns det mer udda märken som rostat bort, Lancia 600, fiatar, reanault, alfa romeo, osv.. de sämsta bilarna är borta helt enkelt..
Citera
2007-09-21, 22:34
Medlem
Eigenfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meetoo
Saab 900 , tror jag. Den stank nå så fruktansvärt, när man hade tankat den.?

Tyder mer på en skada än ett ev. konstruktionsfel (har själv aldrig upplevt någon stank i en 900).

Min röst går till Volvo 260, trots att jag ägt och kärat för ett par 264. Riktigt dålig motorkonstruktion som kokar och slår sig i topparna hejvilt. Det blev väl lite bättre när PRV-sexan i 760:n modifierades och döptes till b280. Vetefan hur den motorn duger i andra bilar. (delorean, peugeot mfl) Någon mer kunnig kann kanske fylla i hur den dög där. Jag har iaf. planat toppar och bytt packningar åt höger och vänster med 264.
Citera
2007-09-21, 22:36
Medlem
Ford Ka är den sämsta bilen som någonsin har byggts.
Finns ingenting som är bra med bilen.
Citera
2007-09-21, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eigenface
Tyder mer på en skada än ett ev. konstruktionsfel (har själv aldrig upplevt någon stank i en 900).

Min röst går till Volvo 260, trots att jag ägt och kärat för ett par 264. Riktigt dålig motorkonstruktion som kokar och slår sig i topparna hejvilt. Det blev väl lite bättre när PRV-sexan i 760:n modifierades och döptes till b280. Vetefan hur den motorn duger i andra bilar. (delorean, peugeot mfl) Någon mer kunnig kann kanske fylla i hur den dög där. Jag har iaf. planat toppar och bytt packningar åt höger och vänster med 264.
visst var det alutoppar på dom? slog sig direkt så fort bilen blev överhettad? men det betyder ju inte att bilen var dålig, bara motorn.. många bytte till glt-motorn vill jag minnas..
Citera
2007-09-21, 22:39
Medlem
Eigenfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av (old)
Ford Ka är den sämsta bilen som någonsin har byggts.
Finns ingenting som är bra med bilen.

Vad är dåligt med den?

Jag kan komma på ett par bra saker.

Billig i både inköp och drift.
Billig i självkänslan. Du känner dig som en skit.
Låg miljöpåverkan, Ka:n har en massa olackad plast.
Trots allt hygglig komfort. En hjulbas som nästan överskrider karosslängden.

Citera
2007-09-21, 22:42
Bannlyst
Nästan allt som egelsmännen byggt förutom några märken som idag är i utländsk ägo.
Citera
2007-09-21, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av överlägsen
Nästan allt som egelsmännen byggt förutom några märken som idag är i utländsk ägo.
Aston Martin, Jaguar, Jensen, Marcos, TWR, osv sämsta bilarna någonsin? nu pratar du i nattmössan..
Citera
2007-09-21, 22:45
Medlem
Eigenfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
visst var det alutoppar på dom? slog sig direkt så fort bilen blev överhettad? men det betyder ju inte att bilen var dålig, bara motorn.. många bytte till glt-motorn vill jag minnas..

Helalumotor. Överhettning var antagligen stort problem, råkade ut för det själv ett par ggr med just resultatet att jag fick plana topparna och byta topplockspackningar. behövde(?) dock aldrig byta foderpackningar nere i blocket. Kanske skulle man gjort det.

Men visst, som du säger, det var bara motorn.

"sämsta bil" jag ägt iallafall, trots att jag har så fina minnen till den modellen. Den är ju så charmig med kromlister och 14" alufälgar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in