Ang 1 så kan jag absolut rekommendera att åka ner till nürburgring och köra några varv på nordslingan. Gjorde det i somras och det är en enorm upplevelse.
Jag skulle rekomendera en karting klass som heter Sport 2000. 125cc 2takt. Inga unga småkillar som kör den klassen, Men för att bli bäst i sverige får du ändå kämpa så in i H******, för motstånd finns det.
Om du vill ha riktig racing så är detta den ultimata klassen, Att ens börja tänka på formel renault eller formel 3 är nog inget för dig. Om jag säger att serierna går i europa nivå och kostar allt från 2mille till 10 . En karting säsong kostar allt eftersom hur du vill köra, Det finns tävlingar någorlunda nära dig och så finns det tävlingar som kostar mer (SM, Nordiska), Om du ska börja köra bil så finns det långlopp som går att köra , men då har vi pengarna där igen... och då behöver du mekaniker som hjälper dig att mecka. Men inom karting så är det alltid folk som hjälper till och visar hur du ska göra för att få fram rätt inställningar. (jag finns alltid på racen och kan nog hjälpa dig). Om du har tid över så kom till SM och kolla när jag och alla andra tävlar
Att ligga på ringen ett par varv skulle jag inte se som väldigt lärorikt, visst att jag skulle piska dom flesta där nere men vad ger det igentligen? Det är sjukt häftigt att få dra riktigt, men det är lite väl mycket pengar för så lite.
Juli
5 – 6 Jönköping SM
Aug
15 – 17 Helsingborg SM
Annars finns det alltid mindre tävlingar ifall du inte bor i närheten av dom här banorna.
Senast redigerad av dinga 2008-03-22 kl. 14:30.
Anledning: Edit.