• 1
  • 2
2007-09-21, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Martinsson är bra men ställer enbart upp på det han känner för alt om han har ngn "premie" att vänta sig.

Erzengel, kolla runt bland grabbarna vilka de använder, be dem sen att lägga in ett ord så att rätten sen kan förordna denne.

/B
Jag kommer inte ihåg namnet på den jag talar om då det var ett antal år sedan jag hörde talas om killen, men det var inte Martinsson!
Citera
2007-09-21, 21:23
Medlem
%s avatar
Det finns en del nästan lite för bra advokater som hjälper en med vad man ska säga i rätten. Du får fråga runt lite bland busarna för att hitta dom.
Citera
2007-09-21, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzengel
Hur väljer man sin advokat och vilken ska man ha?

Är man inte tidigare straffad brukar man ju inte ha sån koll på detta som de mera garvade och får då en utsedd från staten.

Sen är ju vissa advokater bättre än andra beroende på jobbet de ska utföra.

Så vilka ska man välja och inte välja?

Som jag har fattat det av morsan, som är advokat, så blir personen tillfrågad om vem dom vill ha som advokat. Och kan man då ingen så kommer staten, tingsrätten, att fråga nån av de lokala advokaterna om dom vill ha målet.

Vilka advokat man ska ha och vad dom är speciallicerade på har inte så jättestor betydelse, som jag fattat det, i "mindre" mål utan de flesta som kommer inför tinget är oftast skyldiga och blir dömda. Sen finns det är självklart fall där typ kändis-advokaterna kan göra en del men det är inte direkt så att mördare av som hade advokat 1 skulle ha blivit frikänd om han hade advokat 2 istället.

Vem du ska välja, haffar polisen dig för att du är full, har slagit nån på käften och om frågar efter advokat och du ropar Leif Silbersky så kan du lika gärna skriva på att du gjort allt dom säger.
Citera
2007-09-21, 23:01
Medlem
Bra advokater

I sthlm: Ismo Salmi på Advokatfirman Åberg & Salmi tel: 08-673 51 80, Tomas Rothpfeffer/ Sju Advokater 070-657 09 63
Citera
2007-09-22, 00:56
Medlem
BigMoneys avatar
opm jag inte minns helt fel så hetta min förra advokat , folke dag och natt
ett trevligt namn men riktigt grym, blev friad från alla åtalspunkter.
Citera
2007-09-22, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigMoney
opm jag inte minns helt fel så hetta min förra advokat , folke dag och natt
ett trevligt namn men riktigt grym, blev friad från alla åtalspunkter.
Det är väl ett adelsnamn?
Citera
2007-09-22, 10:49
Medlem
BigMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankCostello
Det är väl ett adelsnamn?
det vet jag inget om , nu har jag googlat efter honom och hittat tel nummer till hans firma.

http://www.uppsala.com/org/org_pres.php3?nr=416613
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in