Flashback bygger pepparkakshus!
2002-07-10, 21:14
äldre konto (old)
Ej medlem
Första frågan: Hur gör man om man vill surfa på en falsk proxy? Nu surfar jag på adsl från telia...

Andra frågan: När jag söker på folk i icq så är alla blommor blå!! Varför då?? Jag vill kunna se vilka som är online o offline...

Hoppas nån kan hjälpa en förvirrad tjej som mig

Hej svejs
Citera
2002-07-10, 22:35
Medlem
Liquid_Xs avatar
1. www.google.com

2. för att de har valt att inte visa det
Citera
2002-07-10, 22:54
äldre konto (old)
Ej medlem
Tack

men jag vet hur man hittar adresserna till att fixa en fals proxy men sen vet jag inte hur jag ställer in osv...

Jag vet att man inte behöver visa om man är online eller offline! Men alla är blå vem jag än söker på....

Ka nån förstå varför det är så?
Citera
2002-07-10, 23:12
Medlem
extatics avatar
Tools -> Internet Options -> LAN Settings -> Proxy server.
Om du använder en hyfsat ny IE. Är det svenska så får du lista ut menyerna själv..

Spelar det någon roll vilken färg blommorna är? Jag menar, vad är skillnaden mellan att vara online eller offline om du ändå söker på en person som du vet vem det är? .. . :roll:
Citera
2002-07-10, 23:18
äldre konto (old)
Ej medlem
Tack!
Så där i proxy server kryssar jag bara i proxyserver o sen skriver iadress o sen port? Stämmer det? Kan jag ta vilket som då när jag hittat adress o port på en sida för falsk proxy?

Jag vill veta om de är just online när jag letar efter dem... Varför syns inte det på min dator, det har det gjort förut
Citera
2002-07-11, 00:21
Medlem
Raazs avatar
lite utanför frågan men inom ämnet..

Man kan surfa utan att använda telias proxy, men då bör man ha ett "auto-login"-program installerat, som tex LF Connection Keeper eller IC Login(heter det så?). (Jag rekomenderar LF).
Utan det blir man utloggad från Telia ADSL snabbt...
Citera
2002-07-11, 10:06
äldre konto (old)
Ej medlem
Hallå!

Jag har ic login själv...
Citera
2002-07-11, 16:03
äldre konto (old)
Ej medlem
Man blir INTE utkastad från Telia... Jag har ingen connection-keeper och surfar inte genom deras proxy... Och jag kanske loggar in varannan vecka eller mer sällan...
Det kan dock bero på att jag har ICQ igång så gott som hela tiden... Men har kört flera timmar utan ICQ så jag vet inte hur ni definerar snabbt...
Citera
2002-07-11, 16:31
Medlem
Raazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dex
Man blir INTE utkastad från Telia... Jag har ingen connection-keeper och surfar inte genom deras proxy... Och jag kanske loggar in varannan vecka eller mer sällan...
Det kan dock bero på att jag har ICQ igång så gott som hela tiden... Men har kört flera timmar utan ICQ så jag vet inte hur ni definerar snabbt...

Jag blev utkastad efter 3-4 timmar.. men möjligt att dem ändrat på det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in