Citat:
Ursprungligen postat av Ondkvist
Ja, och det har du ju redan fått ett lösningsförslag på, utöver Gmail Notifier:
http://www.flashback.org/showpost.p...90&postcount=6
Ja, men du förstår att ju fler program som föreslås desto bättre. Både för mig och för framtida undrande. Jag kanske inte vill använda PP-applikationen.
oneman: Är du dum på riktigt eller låtsas du bara? Man måste vara mentalt handikappad eller synskadad för att missa vad jag är ute efter. Jag skrev lite fel i första inlägget, men det måste nog till en sådan som du för att inte kunna lägga ihop 1+1.
Men, kan ju förklara för dig så att du hänger med i framtiden:
E-postläsare = Mozilla Thunderbird eller liknande
POP3 = Protokol som möjliggör att man t.ex. kan läsa gmail i en e-postläsare (se ovan)
Avisering = Kan ske på flera sätt, i datorsammanhang innebär det oftast att ett meddelande visas på skärmen eller en signal hörs
Att jag använder gmail, men ändå ville bortse ifrån just GMAIL Notifier, är att jag vill kunna kolla andra eventuella framtida mail-adresser på samma vis.
Och nej, det var inte POP3 specifikt jag var ute efter, utan aviserings-funktionen som möjliggörs genom POP3. Ditt inlägg som jag svarade på indikerade att du missat poängen och trodde jag bara ville kunna koppla gmail till någon e-postläsare.
Förstår du? Någon föreslår Gmail notifier, och jag påpekar att jag vill att det inte bara skall gälla gmail. Någon föreslår POP3 och jag påpekar att det inte är just POP3 jag är ute efter, utan snarare automatiska uppdateringar med tillhörande aviseringar av mailen, som möjliggörs genom POP3.