2007-09-20, 20:37
Medlem
SnuskigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildFever
Någon pajas ringde precis upp mig och skrek att jag skulle dö om inte jag raderade min tråd i religons forumet om judar...

Jag hann inte få en syl i vädret innan personen la på.

Nu undrar jag hur någon kan ha fått tag i mitt telefonnummer eller ens kan veta vem jag är?

Sen kom jag ihåg att jag aktiverade mitt flashback konto över SMS för att slippa vänta 3 dagar.

Nu undrar jag om det har något med saken att göra eller om det är så enkelt att moderatorn Ad Astra gjort verklighet av sina hot och spridit mitt IP till folk som inte tycker som jag gör? Och sedan har dom fixat fram namn och telenummer på något sätt?

Själv så skiter jag i om någon ringer och spelar allan ballan eftersom det kan vara lite roligt ibland, men det dryga är om jag måste sätta telefonen på ljudlös över natten eftersom jag använder larmet som väckarklocka

Sen det löjligaste är väl att jag inte ens kan radera tråden själv utan det måste en moderator göra, vilket jag givetvis motsätter mig.

så två frågor:

1. Har detta hänt någon annan?
2. Hur hanteras sms informationen när man registrerar sig?

Mvh
WildFever
har du tur får du ditt huvud på silverfat som lars viiks snart
2007-09-20, 20:49
Medlem
Fan alltså... Man är inte särskilt anonym på flashback. =(
2007-09-20, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spoq
Fan alltså... Man är inte särskilt anonym på flashback. =(
I rymden kan ingen höra dig skrika, men i cyberrymden arkiveras varenda viskning.. tänker man bara på det så är flashback lika säkert som allt annat..
2007-09-20, 20:57
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildFever
Nu undrar jag om det har något med saken att göra eller om det är så enkelt att moderatorn Ad Astra gjort verklighet av sina hot och spridit mitt IP till folk som inte tycker som jag gör? Och sedan har dom fixat fram namn och telenummer på något sätt?
Bara en liten del av moderatorerna har tillgång till IP-nummer och även om man har ett IP-nummer är det inte särskilt lätt att spåra någon. Du måste vända dig till vederbörandes internetleverantör och chansen att de lämnar ut kunduppgifter är mikroskopisk. Som jag ser det finns två alternativ.

1) Det har hänt och beror på att du själv lämnat ut för mycket information om dig själv, på Flashback eller någon annanstans, vilket räckt för att någon ska kunna spåra dig.

2) Det har inte hänt, du blåljuger och driver ett privat litet korståg mot Ad Astra.
2007-09-20, 20:59
Medlem
galnemannens avatar
Förstår inte hur Ad Astra kom in i bilden. Har han skickat PM till dig pga din tråd or what?

Skrämmande i vilket fall, om det nu stämmer.
2007-09-20, 21:06
Medlem
ischs avatar
Jag lägger min röst på att det bara är skitsnack och ett patetiskt försök att smutskasta Flashback och moderatorn Ad-Astra för att du tycker att dina skittrådar har blivit behandlade fel. Seriöst talat så tror jag inte att någon här tid, ork och intresse att leta upp dig, ditt nummer etc bara för att skrika lite i luren. Överskatta inte din egen roll som provokatör.
2007-09-20, 21:14
Inaktiv Administrator
admin3s avatar
Väljer att låsa denna, det har inget med FB att göra att du har varit oförsiktig med personuppgifter. Ingen moderator kan se ditt mobilnummer, och de få som kan se IP får inte fram något telefonnummer med det.

admin3
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in