2007-09-20, 19:15
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildFever
Nu undrar jag om det har något med saken att göra eller om det är så enkelt att moderatorn Ad Astra gjort verklighet av sina hot och spridit mitt IP till folk som inte tycker som jag gör?
Inte troligt, det är inte direkt vanligt att ISP lämnar ut uppgifter om vem som sitter ed ett visst ip-nummer, på det är det bara ett fåtal moderatorer som kan kolla ip härinne.,
2007-09-20, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Inte alls. Jag önskar bara att folk ger fan i att bete sig som idioter nu. Om Wildfever talar sanning så är sånt beteende högst olämpligt.

Har du övriga saker att diskutera med mig (som inte gäller det här) så skickar du PM.
Jodå, jag är helt överens med dig att det är idiotbeteende, hoppas det klaras upp hur det gått till om trådstarten har substans(visst är jag öppen för att det kan vara påhitt eller en slarvig användare).. det som gav utslag på min radar är att du går i försvarsställning direkt utan att ens blivit nämnd..

Nejdå, jag har ingen som helst önskan att diskutera med dig, gillar inte ens det jag ser av dig i forumet..

edit; som svar på ditt pm, jag ville ju inte ha nån pm-kontakt(hur är det med läsförståelsen?).. du verkar ju ha någon seriös skruv lös.. perv..
2007-09-20, 19:23
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Jodå, jag är helt överens med dig att det är idiotbeteende, hoppas det klaras upp hur det gått till om trådstarten har substans(visst är jag öppen för att det kan vara påhitt eller en slarvig användare).. det som gav utslag på min radar är att du går i försvarsställning direkt utan att ens blivit nämnd..

Vilket inte är så jävla konstigt egentligen. Jag har dagligen diskuterat med Wildfever både i hans tråd och via PM.

Om någon mod skulle be om dessa pm-konversationer så får dom dem direkt. Mina private-talks med Wildfever har varit sansade.

EDIT:
Det enda jag skrev till dig i pm var att du skulle hålla dig på en replängds avstånd. Det skrev jag av skäl som inte ligger till din favör direkt, Äck
2007-09-20, 19:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Någon pajas ringde precis upp mig och skrek att jag skulle dö om inte jag raderade min tråd i religons forumet om judar...

Jag hann inte få en syl i vädret innan personen la på.

Nu undrar jag hur någon kan ha fått tag i mitt telefonnummer eller ens kan veta vem jag är?

Sen kom jag ihåg att jag aktiverade mitt flashback konto över SMS för att slippa vänta 3 dagar.

Nu undrar jag om det har något med saken att göra eller om det är så enkelt att moderatorn Ad Astra gjort verklighet av sina hot och spridit mitt IP till folk som inte tycker som jag gör? Och sedan har dom fixat fram namn och telenummer på något sätt?

Själv så skiter jag i om någon ringer och spelar allan ballan eftersom det kan vara lite roligt ibland, men det dryga är om jag måste sätta telefonen på ljudlös över natten eftersom jag använder larmet som väckarklocka

Sen det löjligaste är väl att jag inte ens kan radera tråden själv utan det måste en moderator göra, vilket jag givetvis motsätter mig.

så två frågor:

1. Har detta hänt någon annan?
2. Hur hanteras sms informationen när man registrerar sig?

Mvh
WildFever

Om det här är sant är det ju helt oacceptabelt!

Vad har Ad Astras 'hot' gått ut på?
2007-09-20, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Om det här är sant är det ju helt oacceptabelt!

Vad har Ad Astras 'hot' gått ut på?
Om det är den nämda moderatorn lär han haft hjälp om det är genom ip han blivit spårad..

Till modsen; hur är det med sms-tjänsten? har mods tillgång till telefonerna som registrerar?
2007-09-20, 19:36
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Till modsen; hur är det med sms-tjänsten? har mods tillgång till telefonerna som registrerar?

Nej. Visste till för ett tag sen inte ens om att nyreggade kunde betala för att skriva direkt. Ingen aning om det sparas, de får admin eller nån som vet svara på, gissar på att det inte gör det. Vad skulle forumet med ett tlfnr till?
2007-09-20, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Nej. Visste till för ett tag sen inte ens om att nyreggade kunde betala för att skriva direkt. Ingen aning om det sparas, de får admin eller nån som vet svara på, gissar på att det inte gör det. Vad skulle forumet med ett tlfnr till?
Mordhota användare?

Någonstans registreras givetvis telefonnumrena men vilka ser dem? Knappast bara admins, supermods kanske?
2007-09-20, 19:41
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Mordhota användare?

Någonstans registreras givetvis telefonnumrena men vilka ser dem? Knappast bara admins, supermods kanske?

Admin svarar säkert om du har lite tålamod.
2007-09-20, 19:42
Medlem
illums avatar
Citat:
Nu undrar jag hur någon kan ha fått tag i mitt telefonnummer eller ens kan veta vem jag är?

Sen kom jag ihåg att jag aktiverade mitt flashback konto över SMS för att slippa vänta 3 dagar.

Nu undrar jag om det har något med saken att göra eller om det är så enkelt att moderatorn Ad Astra gjort verklighet av sina hot och spridit mitt IP till folk som inte tycker som jag gör? Och sedan har dom fixat fram namn och telenummer på något sätt?
Moderatorer har överhuvudtaget ingen som helst tillgång till registrerings-sms.
2007-09-20, 19:52
Medlem
Hoegbergs avatar
Citat:
Text

Du har inte skrivit något i forumet som kan vara till hjälp för att ta reda på vem du är? Till exempel namn?
2007-09-20, 20:11
Inaktiv Administrator
admin3s avatar
Citat:

Nej moderatorerna har inte tillgång till numren.

admin3
2007-09-20, 20:14
Medlem
The Masters avatar
Om nu TS inte har lämnat några ledtrådar ang vem han är IRL så är det ett allvarligt hot mot yttrandefriheten att oliktänkande kan få tag på hans nummer och hota honom. Vederbörande hotare kan ju knappast ha gissat sig till telefonnumret och ringt rätt av en slump...... Nä luktar skumt här.....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in