• 2
  • 3
2007-09-28, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av __carl
Tja, tobak är väl en hyfsat "mogen" smak, såsom kaffe och whiskey och passar därför inte den omanliga delen av den manliga befolkningen.

Att röka cigaretter är för mig oförståeligt. Jag ser bara cigarettrökaren som stressad, illaluktande och fånig. Cigariller, cigarrer och pipa därempt, det är riktiga grejjer.
Tobaken skall avnjutas, ungefär som ett glas whiskey efter maten eller en kall öl i solen, inte konsumeras som lösviktsgodis.

Nej, måttlighet är regeln.
När jag var 15 rökte jag en fullstoppad pipa och drack whiskey med isbitar i på min veranda. Hur manlig är jag egentligen?

Jag ser f.ö. cigaretter som en belöning efter t.ex. en hård dag på jobbet/i skolan, och jag gillar smaken också.
Fast pipa, cigariller och cigarrer är guld det också.
Citera
2007-10-09, 09:27
Medlem
Sneakss avatar
kan inte låta bli att tycka att det ser väldigt härligt ut när man suger på en cigg sen att det är så otroligt gott gör ju inte saken bättre kort sagt: det är skönt att röka!
Citera
2007-10-09, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneaks
kan inte låta bli att tycka att det ser väldigt härligt ut när man suger på en cigg sen att det är så otroligt gott gör ju inte saken bättre kort sagt: det är skönt att röka!
\o
Citera
2007-10-09, 15:29
Medlem
Mountain Dews avatar
Avkopplande, har dock lagt av för ett tag sen
Citera
2007-10-09, 15:31
Medlem
Schwenkes avatar
Avkoppling, vanesak och nikotinberoende.

Det har både sina för och nackdelar.
Citera
2007-10-09, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oscarericson
Kan inte säga att jag gör det för att det är gott, utan för att det mer är som en social grej.

Sedan bättrar det ju på fyllan också.

Citat:
Ursprungligen postat av oscarericson
Men finns fan inget värre än att vakna upp bakis och lukta rök i munnen.. fyfan vad jag hatar det. Måste sluta..

Ta en halstablett innan du lägger dig?
Citera
2007-10-09, 19:45
Bannlyst
Från början för att det var coolt, numera för att man är beroende. Som för 98% av alla rökare alltså.
Citera
2007-10-09, 20:05
Medlem
Acidiferouss avatar
Jag rökte för att jag var helt jävla dum i huvudet. Men gott var det.... ibland..

20 år tog det för mig att inse hur jävla puckad jag var. Idag är jag rökfri (bortsett från en och annan setback)...

När whiskyn dukas fram är det väldans jobbigt....
Citera
2007-10-09, 20:37
Medlem
fafferss avatar
Jag röker för att få cancer!
Citera
2007-10-09, 22:47
Medlem
Herr Butts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faffers

Det är en bra anledning faktiskt.
Citera
2007-10-10, 18:35
Medlem
ekeloFANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faffers

Funderade me på det, hällst i förhuden?
Citera
2007-10-11, 20:32
Medlem
Sneakss avatar
jag röker för att det är sååå gött! har just sugit i mej en röd right 100's och tänkte hela tiden på hur fantastiskt det verkligen är att röka
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in