2007-09-21, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Kan ju också ha att göra med att det är ett diskussionsforum och inte något köp-/säljforum...
Jo det är ju sant förståss..
Citera
2007-09-21, 14:36
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Jo det är ju sant förståss.. skrota rys då..
RYS är absolut INTE ett köp&säljforum, där ger man bort saker, och endast det. Det är dessutom ett forum som faller under "alternativa avdelningar" men speciella regelverk.

Såg nu att du editerade bort det, då var det ingenting.
Citera
2007-09-21, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
RYS är absolut INTE ett köp&säljforum, där ger man bort saker, och endast det. Det är dessutom ett forum som faller under "alternativa avdelningar" men speciella regelverk.

Såg nu att du editerade bort det, då var det ingenting.
det var argumentet mot diskussionsforum.. hur mycket diskuteras i rys?

Jag vill inte att rys ska tas bort, skrev det av oaktsamhet, därför jag editerade bort det..
Citera
2007-09-21, 14:50
Medlem
Resistances avatar
Att outa en kran kan också leda till stora problem för kranen i fråga. Någon kanske har en kran och outar honom utan dennes vetskap i tron om att han/hon gör en god gärning men i själva verket ger han/hon kranen en snabb biljett till kåken.

Min åsikt är då alltså att kranfiske bör vara förbjudet för att skydda kranarna i första hand.
Citera
2009-10-26, 02:30
Medlem
mrdominiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Narkotika försäljning/köpär olagligt och skulle vi tillåta det på fb skulle forumet inte bli långlivat

Jo det förstår man. Men vi säger att jag skapar ett inlägg där jag skriver "jag har inget heroin men jag är så himla sugen på en fix"
Man ser uppenbarligen att det är kranfiske men det är inget som en domstol skulle kunna bevisa eller hur? Varför är sånt förbjudet då att på ett smidigt sätt fiska kranar?
Citera
2009-10-26, 10:54
Medlem
Davy.Joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrdominik
Jo det förstår man. Men vi säger att jag skapar ett inlägg där jag skriver "jag har inget heroin men jag är så himla sugen på en fix"
Man ser uppenbarligen att det är kranfiske men det är inget som en domstol skulle kunna bevisa eller hur? Varför är sånt förbjudet då att på ett smidigt sätt fiska kranar?

För att det här som sagt är ett diskussionsforum och inte ett kontaktforum för pundare. Bristen på debattunderlag i inlägget gör sig påmind, och slutligen har vi också 1.09:

Citat:
1.09. Narkotikahandel är förbjuden

All form av narkotikahandel (köpes, säljes, bytes, skänkes), även via PM och IRC, resulterar i bannlysning. Gränsfall resulterar i varning. Att diskutera narkotika och narkotikahandel är tillåtet så länge det inte kan betraktas som försök till handel med narkotika.

Det är inte tillåtet att informera om att man saknar narkotika, med undantag för inlägg där det är ställt bortom all rimlig tvivel att användaren inte vill handla de droger som informeras om.

Det är förbjudet att efterfråga vart man kan handla narkotikaklassade droger, med undantag för platser där det är allmänt känt att narkotikahandel förekommer, samt tips om olika webbshoppar. Om man efterfrågar information om var man kan införskaffa narkotika så bör man vara tydlig med att ange vilken av ovanstående alternativ som man avser. Ospecificerad efterfrågan som kan bedömas som försök till narkotikahandel eller gränsfall kan resultera i både varning eller bannlysning.
Citera
2009-10-26, 12:02
Medlem
chajusongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrdominik

Då skulle man ju kunna lägga till "hur brukar ni andra göra vid såna här tillfällen? Har ni några tipps och trix på hur man gör detta enklare för en inbiten heroinist?" Då är det ju klart ett diskussionsinlägg
Citera
2009-10-26, 12:11
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chajusong
Då skulle man ju kunna lägga till "hur brukar ni andra göra vid såna här tillfällen? Har ni några tipps och trix på hur man gör detta enklare för en inbiten heroinist?" Då är det ju klart ett diskussionsinlägg
Det är en balansgång som man nog ska vara försiktig med. En enda felbedömning räcker för att bli bannlyst.
Citera
2009-10-26, 12:21
Medlem
chajusongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Det är en balansgång som man nog ska vara försiktig med. En enda felbedömning räcker för att bli bannlyst.

Ja, det är problematiskt. Jag antar att ett PS. Kranerbjudanden undanbedes DS. inte hjälper heller
Citera
2009-10-26, 12:48
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chajusong

Tråden får bara handla om "kända" platser där man kan få tag i droger, som t.ex. plattan.

Modsen röstar ju, så om majoriteten av dom anser att det är kranfiske så är det bye bye.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in