Citat:
Ursprungligen postat av mrdominik
Jo det förstår man. Men vi säger att jag skapar ett inlägg där jag skriver "jag har inget heroin men jag är så himla sugen på en fix"
Man ser uppenbarligen att det är kranfiske men det är inget som en domstol skulle kunna bevisa eller hur? Varför är sånt förbjudet då att på ett smidigt sätt fiska kranar?
För att det här som sagt är ett diskussionsforum och inte ett kontaktforum för pundare. Bristen på debattunderlag i inlägget gör sig påmind, och slutligen har vi också 1.09:
Citat:
1.09. Narkotikahandel är förbjuden
All form av narkotikahandel (köpes, säljes, bytes, skänkes), även via PM och IRC, resulterar i bannlysning. Gränsfall resulterar i varning. Att diskutera narkotika och narkotikahandel är tillåtet så länge det inte kan betraktas som försök till handel med narkotika.
Det är inte tillåtet att informera om att man saknar narkotika, med undantag för inlägg där det är ställt bortom all rimlig tvivel att användaren inte vill handla de droger som informeras om.
Det är förbjudet att efterfråga vart man kan handla narkotikaklassade droger, med undantag för platser där det är allmänt känt att narkotikahandel förekommer, samt tips om olika webbshoppar. Om man efterfrågar information om var man kan införskaffa narkotika så bör man vara tydlig med att ange vilken av ovanstående alternativ som man avser. Ospecificerad efterfrågan som kan bedömas som försök till narkotikahandel eller gränsfall kan resultera i både varning eller bannlysning.