Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Det där är ju bara lingvistik, det innebär ju samma sak i praktiken.
Nej, det är jag inte överens om.. som att jämföra 'jag vill köpa en bil' med 'var finns det bilfirmor som säljer bilar?'..
För att man får kontakt med en kran innebär inte det att ett brott har begåtts, först när affären genomförs begås brottet.. att fråga efter en kran kan knappast vara förberedelse(även om det i praktiken är meningen att ett brott ska begås).. tror inte ens att man åker dit i usa om man frågar en undercoverpolis om han vet nån som säljer, först när man är redo att genomföra transaktionen som det blir ett brott..
visst är det lite hårklyverier men inte mycket.. tycker det är onödigt hårt med direktban för kamoflerat kranfiske(eller på skämtnivå, men vem kan avgöra det..), iaf när det gäller etablerade medlemmar, nyskapade konton kan man utvisa med kfk.. givetvis menar jag inte att rena köp/säljannonser ska tillåtas men reglerna är rätt hårda..
Nu håller ju hela fb på och stramas upp till familjelivsnivå så inte ens jag tror eller försöker få er att ändra på reglerna.. vill bara hävda min åsikt..