2007-09-20, 13:59
Medlem
Jnss avatar
I sndags satt jag hemma och mrkte att min MS lg p ca. 2000.. Jag startade om routern och efter det s frsvann internet.

Nr jag gr in i ntverksplatser ser jag att internet anslutnings ikonen r gr och gr varken ansluta eller avbryta.. det str "Det finns ingen internet enhet".

Har ringt och anmlt felet hos min Internetoperatr och dom sade internet skulle varit tillbaks igr.. Internet r fortfarande av..

Kan det vara routern det r fel p eller vad r felet med att "Det finns ingen internet enhet"?
Citera
2007-09-20, 14:11
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Enkelt, Testa kra direkt i vggen/modemet fr att kolla.
Citera
2007-09-20, 14:23
Medlem
Jnss avatar
det funkade.. vad r problemet?
Citera
2007-09-20, 14:26
Medlem
Pjosks avatar
Kanske lter lngskt men om du anvnde RESET p routern nr du skulle starta om den (det finns skert idioter som gr det :P) s stller den automatiskt tillbaka till fabriksinstllningarna dvs du kanske har fel instllningar p din router? Mste inte vara shr p alla routrar men p min r det s...
Citera
2007-09-20, 14:47
Medlem
Jnss avatar
jag r vl en av dom idioterna d.. anvnder alltid reset nr jag startar om routern och brukar alltid funka eftert :P

det funkade ju i telejacket.. r det routern det r fel p eller?
Citera
2007-09-20, 15:23
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Kan var, Vilken model har du p routern?

Jag hade problem med netgear frut, efter restet s mste jag ndra mac-addresen i routern annars fick jag inte tillgng till internet.
Citera
2007-09-20, 15:27
Medlem
Jnss avatar
ingen aning vilken modell det r p den fr jag r inte hemma.. ska prova lite stuffs nr jag kommer hem.. tack fr svaren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in