2007-09-20, 13:59
Medlem
Jänss avatar
I söndags satt jag hemma och märkte att min MS låg på ca. 2000.. Jag startade om routern och efter det så försvann internet.

När jag går in i nätverksplatser ser jag att internet anslutnings ikonen är grå och går varken ansluta eller avbryta.. det står "Det finns ingen internet enhet".

Har ringt och anmält felet hos min Internetoperatör och dom sade internet skulle varit tillbaks igår.. Internet är fortfarande av..

Kan det vara routern det är fel på eller vad är felet med att "Det finns ingen internet enhet"?
Citera
2007-09-20, 14:11
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Enkelt, Testa köra direkt i väggen/modemet för att kolla.
Citera
2007-09-20, 14:23
Medlem
Jänss avatar
det funkade.. vad är problemet?
Citera
2007-09-20, 14:26
Medlem
Pjosks avatar
Kanske låter långsökt men om du använde RESET på routern när du skulle starta om den (det finns säkert idioter som gör det :P) så ställer den automatiskt tillbaka till fabriksinställningarna dvs du kanske har fel inställningar på din router? Måste inte vara såhär på alla routrar men på min är det så...
Citera
2007-09-20, 14:47
Medlem
Jänss avatar
jag är väl en av dom idioterna då.. använder alltid reset när jag startar om routern och brukar alltid funka efteråt :P

det funkade ju i telejacket.. är det routern det är fel på eller?
Citera
2007-09-20, 15:23
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Kan var, Vilken model har du på routern?

Jag hade problem med netgear förut, efter restet så måste jag ändra mac-addresen i routern annars fick jag inte tillgång till internet.
Citera
2007-09-20, 15:27
Medlem
Jänss avatar
ingen aning vilken modell det är på den för jag är inte hemma.. ska prova lite stuffs när jag kommer hem.. tack för svaren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in