2007-09-19, 23:31
Medlem
lirat hur fint som helst tidigare men idag nr jag loggar in s sger den att dom uppdaterat nnting och att jag mste byta ut mitt live id fr att det ska fungera i fortsttningen (domnen jag har nu r mac.com). tydligen mste man skaffa nn jvla hotmail fr att fortstta.

nn mer som drabbats? nn som lyckats g runt det?
Citera
2007-09-20, 04:22
Medlem
Inlines avatar
Du fr nog ge oss lite mer info n s om du vill att folk skall lgga ned tid p att hjlpa dig. Hur jobbigt r det att skriva ned EXAKT vad meddelandet sger?

Och nej, du behver inte en hotmailadress fr att MSN messenger skall fungera. Har du bytt anvndar-ID p ditt konto nyligen? Microsuck hvdar att de inkluderat en funktion fr att anvndarna skall kunna byta ID (=epostadress) och att alla kompislistor mm skall verfras automatiskt. Som jag och en massa andra anvndare upptckt s fungerade det inte s som MS hvdade. Efter byte s kom ingen av mina kompisar upp som "online" lngre, utan jag var tvungen att lgga till var-och-en manuellt igen.
Citera
2007-09-20, 04:49
Medlem
Subb[a]s avatar
Frstr vad han menar eftersom jag sjlv rkat ut fr det. Kan stta det i lsbar skrift. Nr jag kom hem hromdagen upptckte jag att jag var utloggad frn MSN Messenger. Trycker "logga in" och fr upp en meddelande om en uppdatering (eller ngot) fr att programmet skall fungera, sagt och gjort, klickar ok ok nsta ok nsta avsluta, och vips har jag Windows Messenger. Eftersom jag egentligen inte r s brydd har jag fortsatt kra med denna lite annorlunda version, och inte forskat ytterligare i saken. Men lite nyfiken p vad som frsigr r jag allt.

Edit; Jag frstod inte alls. Han verkade ha ett annat problem. Har ngot ett svar till mig nd?
Citera
2007-09-20, 12:23
Medlem
Akademikerns avatar
Msn-messenger till win har ju blivit ogiltigt nu de senaste dagarna och nu mste man kra Windows Live Messenger istllet.

Kan det ha ngot med det att gra?
Citera
2007-09-21, 19:22
Medlem
Boffens avatar
http://www.idg.se/2.1085/1.122165
Citera
2008-09-18, 15:03
Medlem
Nujabezs avatar
Fix!

jag vet att det r sent ptnkt att skriva hr men jag kom hit av en slump och jag har en lsning p problemet fr de som hittar hit efter detta inlgg.

Om ni har kvar eller vill anvnda MSN Messenger (7.5 r bst) kan ni hmta hem och installera det (frutsatt att du tagit bort Windows Live Messenger skiten som suger stampad hund pung och som alltid hnger sig vad man rn gr) Iaf, s stng ner MSN (helt och hllet) efter installation. G till den mappen du installerade i.
Och hgerklicka p Messenger.exe och vlj egenskaper.
Du gr sedan till kompatiblitet och kryssar i att du vill kra lge fr Windows 2000.
Tryck OK.
Starta sedan MSN Messenger och du kommer se en ruta som jobbar lite frst.
Nu kan du logga in utan ngra som helst felmeddelanden.
GRATTIS! Hoppas det blir till nn nytta om ngon vill ha en fix.
Citera
2008-09-18, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nujabez
jag vet att det r sent ptnkt att skriva hr men jag kom hit av en slump och jag har en lsning p problemet fr de som hittar hit efter detta inlgg.

Om ni har kvar eller vill anvnda MSN Messenger (7.5 r bst) kan ni hmta hem och installera det (frutsatt att du tagit bort Windows Live Messenger skiten som suger stampad hund pung och som alltid hnger sig vad man rn gr) Iaf, s stng ner MSN (helt och hllet) efter installation. G till den mappen du installerade i.
Och hgerklicka p Messenger.exe och vlj egenskaper.
Du gr sedan till kompatiblitet och kryssar i att du vill kra lge fr Windows 2000.
Tryck OK.
Starta sedan MSN Messenger och du kommer se en ruta som jobbar lite frst.
Nu kan du logga in utan ngra som helst felmeddelanden.
GRATTIS! Hoppas det blir till nn nytta om ngon vill ha en fix.

Grattis sjlv, du har just bumpat en ett r gammal trd fr en lsning som i s fall ska ligga i Windows-forumet?
Citera
2008-09-18, 15:43
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blamer
Grattis sjlv, du har just bumpat en ett r gammal trd fr en lsning som i s fall ska ligga i Windows-forumet?

Haha, classic!
Citera
2008-09-19, 10:40
Medlem
Jag vill ha webcam p msn. Fattar inte varfr de inte fixat till det n iom att alla nya macs har kamera...
Citera
2008-09-19, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missterious
Jag vill ha webcam p msn. Fattar inte varfr de inte fixat till det n iom att alla nya macs har kamera...

Finns (vad jag vet, har ingen anledning att ha det sjlv) program som stdjer webcam ver msn.
Citera
2008-09-19, 13:31
Medlem
Funkar med webcam men utan ljud i aMSN
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här