ta en god nötig ost och skär skivor med en väldiskad osthyvel. dessa skivor rullar du lustfyllt ihop till önskad diameter och för in i käften strax före och efter att du dricker det äckligt söta vinet. jag garanterar att det dämpar traumat av att dricka detta.
Jag gissar att det är likt Solbacka, vilket är körsbärsvinet du kan köpa på systemet. Det funkar alldeles utmärkt att dricka som det är, med tanke på smaken kanske en påse godis kan vara bra att kombinera med.
Det skall väl helst avnjutas iskallt. Passar dessutom bra till glass och andra sliskiga bakverk. Jag avskyr dock skiten. Inte att undra på att den kostar runt 20kr...
I tonåren gillade jag kirsberry, den med ett litet glas på, ändå tills jag tog en rejäl fylla på det, efter det får jag uppstötningar när jag tänker på att dricka körsbärsvin.. så ta en rejäl fylla på flaskorna du köpt, då kommer du aldrig glömma smaken..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!