2007-09-19, 17:16
Medlem
piratkaptens avatar
Jag sitter här och har väldiga problem med min LCd-skärm.

Porblemet upptäcktes nu idag och jag har aldrig haft det tidigare.

Min skärm är helt svart. När jag trycker på On/off-kappen fungerar den några sekunder, men blir sedan helt svart igen.
DEt blir även ljus någon halv sekund om jag trycker på "source-knappen.
HVad är det egentligen som är fel? Någon som har en aning?

Mvh.

PS. Jag ber om ursäkt ifall detta problem redan har en tråd, men jag har minst sagt stora problem med att söka, nu när jag inte har en fungerande skärm.

Jag ber er även ha överseende vad det gäller stavning oc interpunktion, efterosm jag just nu skriver helt på kelt utan skärm. .
Citera
2007-09-20, 13:07
Medlem
Kolla så kortet är på plats i burken, den kan rubbas när man trycker in den kabeln. Gäller oftast då man har AGp. Annars kan du testa "last good configuration". [F8]
Annars kan du kolla om de fungerar att gå in i VGA mode och sedan fiffla med rollback driver om du nyligen installerat ny drivrutin.
Citera
2007-09-21, 22:08
Medlem
piratkaptens avatar
En Ldcskärm är ju uppbyggd av två lager, ett lager med pixlar, och bakom det finns det ju en sorts lysande platta.
Jag har kommit fram till att det är denna platta som progresserar bakgrundljus som slår av efter att skärmen varit igång någon bråkdels sekund.
Jag kan alltså orientera mig på säkrmen så länge jag har en stark lampa riktad rakt in i den.

Så nu är alltså felet lokaliserat..

Men hur fasen bör jag gå till väga för att laga detta?

Mvh
Citera
2007-09-22, 10:43
Medlem
Tror inte att du kan laga detta själv, men om den är någorlunda halvny har du garanti kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in