Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...för mig att det mest var utomhus, på badstränder o dyl. Det var väl ett mode som kom på 70-talet och i huvudsak dog ut på 90-talet. Sammanhänger måhända med att bruket att bära BH återkom. Dessa hade ju avlagts av många under 70-talet, för att återkomma under slutet av 80-talet och 90-talets början. Kanske är det ett mode, kanske en värderingsförändring. Det är inte helt enkelt att döma i fall det är mest feministiskt att bära bikiniöverdel eller inte, så jag vidhåller nog ovanstående ståndspunkt.
Kanske var det en besvikelse för feministerna på 70-talet att det mest var kvinnor som upprördes, av olika skäl, av det BH-lösa modet. Männen torde främst ha uppskattat det, vilket nog inte var avsikten,... eftersom enligt rådande teori var BHn ett av män uppfunnet tortyrredskap för att behärska kvinnorna.

Visst var det mest utomhus dock så blev det ju aldrig panik om bikiniöverdelen åkte av (läs gled av vid uppklivandet ur/snabb upstigning efter dyk, om man hade axelbandslös topp) i simbasängerna på innomhusbaden.
Förstår männen med måste ha varit en orgie på den tiden.. Man såg ju gott om män som gick med sina badhandukar som saronger på badstränderna. (ialf i början av badsäsongerna innan de vande sig)
Jo det var nog många feminister som blev besvikna när det komm tillbaka med top igen. Men samtidigt så förstår jag det för många kvinnor är det skönt med det stödet som det ger även om det inte är mycket på en bikini... Något kvinnor har stött på ett eller annat sätt under hur många tusen år...
Feministerna är väl roliga ibland med sina myter om män och kvinnnor...
Synd att "snoppless"-modet inte fick fart...