2007-09-19, 12:38
Medlem
Då och då när det startas trådar i AS så låses dem med hänvisning till att det redan finns en tråd om pedofili/hebefili/etc.

Varför görs inte samma sak i alla andra forum? Nästa gång någon startar en tråd om att regeringen gjort något så bör tråden låsas, och istället hänvisas debattörerna till "Den stora tråden om regeringen" med 26800 inlägg, där det på grund av att sökfunktionen inte fungerar är helt omöjligt att ha någon koll på vad som diskuterats tidigare, och där sju-åtta olika frågor diskuteras samtidigt, vilket gör det omöjligt att få någon som helst överblick.

Varför bara en tråd om pedofili etc., när det finns så mycket med anknytning till ämnet man kan diskutera? Jämförbart är som sagt att till exempel bara ha en tråd om borgerlig politik, där man diskuterar allt från centerpartiets jorbrukspolitik till Liberala partiets libertarianska ståndpunkter.
Citera
2007-09-19, 12:56
Medlem
jrosens avatar
Vad sa modsen när du frågade dom om varför dom gör så här?
Citera
2007-09-19, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jrosen
Vad sa modsen när du frågade dom om varför dom gör så här?
Jag har inte frågat dem. Om du tittar på vad jag skriver först så frågar jag varför man inte gör så i alla andra forum också - och det kan väl knappast moderatorerna i AS svara på? Menar du att jag skall sitta och skicka pm till alla andra moderatorer i alla andra fora och vänta på svar från var och en av dem istället för att ställa frågan här?
Citera
2007-09-19, 13:35
Bannlyst
Ta en titt i drogodling och se om det inte är vad du menar. Där håller forumet på att självdö pga av just sånt beteende och en användare tillåts bestämma vad moderatorn gör för åtgärder. Så fort en tråd skapas är användaren(som dessutom är ett minderårigt troll) framme och hänvisar till sitt index och pekar med länkar.. ett effektivt sätt att döda ett delforum på..
Citera
2007-09-19, 13:49
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Jag har inte frågat dem. Om du tittar på vad jag skriver först så frågar jag varför man inte gör så i alla andra forum också - och det kan väl knappast moderatorerna i AS svara på? Menar du att jag skall sitta och skicka pm till alla andra moderatorer i alla andra fora och vänta på svar från var och en av dem istället för att ställa frågan här?

Men va i helvete! Du vet ju mycket väl att man tar sådant här med berörda moderatorer i PM innan man startar trådar om det.
Citera
2007-09-19, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Men va i helvete! Du vet ju mycket väl att man tar sådant här med berörda moderatorer i PM innan man startar trådar om det.
Så jag ska alltså skicka pm till alla moderatorer och fråga varför de inte gör så här? Det tycker jag känns som en väldigt dålig idé.

Dessutom vet både du och jag att den skitregeln bara är till för att tysta kritik, inget annat. Syns det inte så finns det inte, det har alltid varit Flashbacks motto.
Citera
2007-09-19, 19:21
Medlem
Davids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Dessutom vet både du och jag att den skitregeln bara är till för att tysta kritik, inget annat. Syns det inte så finns det inte, det har alltid varit Flashbacks motto.

Tackar, då fick vi äntligen detta bekräftat!

Nåja, till topic: Jag har funderat på precis samma sak, och tycker att de där samlingstrådarna börjar bli riktigt tråkiga. Varför inte skapa ett underforum för hebefili, ett för pedofili o.s.v. under Alternativa sexualiteter istället, om man nu måste strukturera upp allting så noggrant?
Citera
2007-09-19, 20:50
Medlem
StefanHeterJags avatar
Eftersom det finns en del trådar som är av karaktären "samlingstråd", dvs, "fråga hebefilen", "stora pedofiltråden" osv så blir det ju lätt så att många trådar passar bättre där än att de tas upp i egna trådar. Det har ju dessutom varit dessa trådskapares syften med att skapa sådana samlingstrådar så vitt jag kan se.

Om det är nya frågeställningar, som inte passar in där, så tycker jag att det kan ligga kvar och leva sitt eget liv. Nu har jag inte varit mod i alt-sex så länge så jag har inte sett så himla många trådar förflyttas in i evigheten av den anledningen.. Kunde se tre stycken när jag bläddrade ett par sidor bakåt.

Men som sagt, samlingstrådar kan ju suga upp en hel del frågeställningar...
Citera
2007-09-19, 23:34
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Eftersom det finns en del trådar som är av karaktären "samlingstråd", dvs, "fråga hebefilen", "stora pedofiltråden" osv så blir det ju lätt så att många trådar passar bättre där än att de tas upp i egna trådar. Det har ju dessutom varit dessa trådskapares syften med att skapa sådana samlingstrådar så vitt jag kan se.

Om det är nya frågeställningar, som inte passar in där, så tycker jag att det kan ligga kvar och leva sitt eget liv. Nu har jag inte varit mod i alt-sex så länge så jag har inte sett så himla många trådar förflyttas in i evigheten av den anledningen.. Kunde se tre stycken när jag bläddrade ett par sidor bakåt.

Men som sagt, samlingstrådar kan ju suga upp en hel del frågeställningar...
Kan inte göra annat än att hålla med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in