• 1
  • 2
2007-09-19, 19:42
Medlem
jokers avatar
tänkte precis starta en tråd om detta.. till och med tråden om toplessbad i Uppsala har fått en muslimvinkel... helvete... Det verkar altså inte spela någon roll om man startar trådar i andra ämnen.
http://www.flashback.org/showthread...=547480&page=3

Om jag skulle starta en tråd om bananens krökningsvinkel kan jag ge mig fan på att inlägg nummer fyra skulle handla om bananens likhet med den muslimska halvmånen, eller vilka typer av däggdjur som inmundigar bananer som födoämne och vilken religion dessa primater håller på. Eller vilka som säljer bananer i våra förorter.

På FB kan precis vilket ämne som helst förvandlas till en muslimtråd.
Citera
2007-09-19, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joker
tänkte precis starta en tråd om detta.. till och med tråden om toplessbad i Uppsala har fått en muslimvinkel... helvete... Det verkar altså inte spela någon roll om man startar trådar i andra ämnen.
http://www.flashback.org/showthread...=547480&page=3

Om jag skulle starta en tråd om bananens krökningsvinkel kan jag ge mig fan på att inlägg nummer fyra skulle handla om bananens likhet med den muslimska halvmånen, eller vilka typer av däggdjur som inmundigar bananer som födoämne och vilken religion dessa primater håller på. Eller vilka som säljer bananer i våra förorter.

På FB kan precis vilket ämne som helst förvandlas till en muslimtråd.

Börjar bli rejält tjatigt.
Admins räcker det inte nu ?
Citera
2007-09-19, 21:11
Medlem
Quid pro quos avatar
Hehe, ja det är kanske lite väl många islamtrådar men varav hjärtat är fullt talar munnen, som bekant.
Att regelvägen begränsa muslimdiskussionerna vore väl lite användarovänligt om nu folk vill diskutera detta ämne som ju dessutom har ganska många aspekter.
Risken är då att de invandrings- och muslimkritiker som inte försvann vid I&I-restaurationen skulle banna ut sig i ren desperation över det man kan uppfatta som censur.
När sedan flashback bara bestod i stort sett av nyliberaler och kommunister som kunde sitta och tala förbi varandra med beskrivningar av sina respektive utopier, hur kul skulle det vara?

Man skulle ju kunna skapa ett subforum men risken är väl att ett sådant bara skulle attrahera de närmast sörjande och bidra till ett fragmenterat forum.

Är det därför inte vettigare att tills vidare rp:a och OT-varna enligt befintligt praxis och i övrigt avvakta tills läget normaliseras, såvida inte detta tillstånd är det normala.
Islam och islamisering utgör en av de viktigaste nutida samhällsfrågorna och inkräktar även på det sekulära samhället.
Citera
2007-09-19, 21:34
Medlem
jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
...
Är det därför inte vettigare att tills vidare rp:a och OT-varna enligt befintligt praxis och i övrigt avvakta tills läget normaliseras, såvida inte detta tillstånd är det normala.
Islam och islamisering utgör en av de viktigaste nutida samhällsfrågorna och inkräktar även på det sekulära samhället.

Låt oss starta en RP-kampanj mot OT-musselmanian! RP-a varenda liten glidning bort från huvudämnet och in på muslimspåret!

Edit: jag är helt för att man diskuterar muslimer och islamism. men man behöver ju inte göra det överallt och hela tiden och försöka få en muslimvinkel på precis allt.
Citera
2007-09-19, 21:50
Medlem
Trädpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
Vad är det som är så aktuellt med det? Det har funnits i ett par tusen år. Är du född igår?

Att folk inte tycker om islam är noterat. Att islamister är ett par kinkiga fjollor som spränger allt de inte tycker om är noterat. Att folk gör rondellhundar av Muhammed är också noterat. Varenda tråd handlar ju i stot sätt om samma sak så varför starta nya trådar var femte minut? Ska jag starta en tråd för varje tangent om jag har problem med mitt tangentbord?

Så, vad är det som är så fruktansvärt aktuellt att det behövs 1 miljon trådar?
Ok jag erkänner att pannslagsmileyn var ett försök att idiotförklara dig, som var onödigt trams. Det är inte bara "Islam" trådarna handlar om, som om att säga varför görs många trådar om "Cannabis", inte för att jag är mycket inne på religionsforumet, men antagligen har erfarna trådskapare en innerlig mening med sina trådar.
De vill inte fortsätta på trådar som tagits över av anti/pro-muslimer där topic är i skymundan.

Läste precis en bra om en viss skribent som vägrade demonstrera med andra muslimer i gatan. Detta är ett bra exempel på en tråd som inte behövts startas, utan kunde lika gära vara ett inlägg i en annan tråd.
Men inte faan hade jag läst den då, väl?! Guldkorn som just den länken kunde lika gärna drunknat i ett hav av "dissar", eller dylikt, och jag hade varit en upplevelse fattigare.

Tänk på det och återkom med svar.

PS jag tror vi kommit över förolämpningsfasen iom att jag erkände att mitt inlägg var nedsättande, vilken även din "född igår?" kommentar var. Nu kan vi börja diskustera som vuxna, no?
Citera
2007-09-19, 23:16
Bannlyst
Citat:
Låt oss starta en RP-kampanj mot OT-musselmanian! RP-a varenda liten glidning bort från huvudämnet och in på muslimspåret!

Edit: jag är helt för att man diskuterar muslimer och islamism. men man behöver ju inte göra det överallt och hela tiden och försöka få en muslimvinkel på precis allt.

Tack.
Citera
2007-09-19, 23:35
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:

Tja, varför inte OT:a om man blir väldigt störd av ovidkommande glidningar åt muselmanihållet.
Har du själv något bättre förslag som inte innebär stora ingrepp i yttrandefriheten? Skall man kvotera in trådar med annan karaktär så att proportionen blir väl balanserad enligt en av någon jämkningskommission formulerad lagomnorm och hur skulle en dylik reform genomföras?
Erkänn att det finns ett problem här som påminner om alkoholistens och som handlar om vad är måttligt intag och hur uppnår man det? Alkoholisten löser det genom att avstå helt. I vilka fora skall man då bannlysa debatt om islam?
Ingen lysande idé enligt mig, nej RP:a OT och tramstrådar enligt beprövad praxis och avstå från andra större ingrepp.
Citera
2007-09-20, 02:34
Medlem
snapcases avatar
Vänta tills nobelpriset i litteratur annonseras. Då brukar FBs dummaste rasister lalla ut från I&I och irra runt utan att fatta ett skvatt
Citera
2007-09-20, 08:14
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Vänta tills nobelpriset i litteratur annonseras. Då brukar FBs dummaste rasister lalla ut från I&I och irra runt utan att fatta ett skvatt

Det beror nog på att vinnaren i 9 fall av 10 är TOTALT okänd för medelsvensson. Sen springer alla till boklådorna/biblioteken för att införskaffa sig ett exemplar av årets vinnare, läser en handfull sidor och ställer in boken i hyllan så man kan verka lite "intellektuell" som har Nobelpristagare i bokhyllan när folk kommer på besök.

Tillägg: läser hellre 500 sidor I&I-tjafs än 5 sidor av Elfriede Jelinek, den i mina ögon sämsta av alla äckel-Horace & Co valt ut.
Citera
2007-09-20, 18:43
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Man vet vad man får på I&I. Författare kan man inte lita på. De kan ju skriva precis vad som helst!

Jag är också jävligt trött på allt muslim- och mohammedtjat. Men det ingår inte i modern retorik att göra folkgrupper till fiender, så det är väl skiten som blir kvar i "yttrandefrihetens högborg". Allt annat får ju sägas på vilket internet-forum som helst.

FB år 2007 handlar i stort bara om två saker; hata muslimer och få läkaren att skriva ut benzo. Heder till de skribenter som skriver om annat också.

Redan när forumet "Det sekulära samhället" öppnade sade jag att det bara kommer bli ett "muslim-bashing"-forum. Och det blev det ju också. Säg ordet "sekulär" till FB:arna och de hör "icke-muslimskt".

Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Tillägg: läser hellre 500 sidor I&I-tjafs än 5 sidor av Elfriede Jelinek, den i mina ögon sämsta av alla äckel-Horace & Co valt ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in