2007-09-23, 12:57
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Exakt så tycker jag. Tobak är en jävla bluffdrog som är skadligare än andra fina droger!
Men så tycker inte jag! Jag tycker tobaksrökning ger en lugn, behaglig känsla... Inte lika mycket rus som andra droger iofs, men mycket mindre biverkningar jämfört med andra droger också... Visst får man biverkningar av tobak då man hållit på med det i flera decennier, men brukar man någon annan drog konstant får man biverkningarna mycket, mycket tidigare!
Citera
2007-09-23, 14:37
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Men så tycker inte jag! Jag tycker tobaksrökning ger en lugn, behaglig känsla... Inte lika mycket rus som andra droger iofs, men mycket mindre biverkningar jämfört med andra droger också... Visst får man biverkningar av tobak då man hållit på med det i flera decennier, men brukar man någon annan drog konstant får man biverkningarna mycket, mycket tidigare!
Den där lilla lugna behagliga känslan man får av att röka cigaretter är bara löjlig om man jämför med de negativa sakerna rökning för med sig.
Citera
2007-09-23, 14:40
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Den där lilla lugna behagliga känslan man får av att röka cigaretter är bara löjlig om man jämför med de negativa sakerna rökning för med sig.
Om man inte missbrukar så är inte de negativa biverkningarna så farliga. Är man däremot beroende (missbrukare) så håller jag med dig.
Citera
2007-09-23, 14:56
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
Om man inte missbrukar så är inte de negativa biverkningarna så farliga. Är man däremot beroende (missbrukare) så håller jag med dig.
Ett bruk kan övergå till ett missbruk och varför ta den risken? Det är en tramsdrog oavsett om man brukar eller missbrukar den så varför ens bruka den (och då kanske riskera att övergå i ett missbruk? Med mitt förra inlägg så menar jag i första hand om man är beroende)
Citera
2007-09-23, 15:18
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Ett bruk kan övergå till ett missbruk och varför ta den risken? Det är en tramsdrog oavsett om man brukar eller missbrukar den så varför ens bruka den (och då kanske riskera att övergå i ett missbruk? Med mitt förra inlägg så menar jag i första hand om man är beroende)
Du har naturligtvis rätt. Nackdelarna väger över fördelarna med råge. Men, tycker man att man får ut något ut av att röka så är det väl bara att köra på. Sjäv så röker jag endast två cigaretter på morgonen.
Citera
2007-09-24, 19:08
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:

Ja, ja... Hoppas att du tycker likadant när du får diagnosen lungcancer eller kol. Var det verkligen värt den där lilla behagliga känslan...? Vilka andra droger ger en sån plågsam död?
Citera
2007-09-24, 20:50
Medlem
C.A.Tls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markinus.
Det absolut bästa råd jag kan ge dig är väl att aldrig röka så pass mycket att du fastnar i något beroende (vilket jag anser är för svaga människor, hoppas du har självdiciplin till det). Men rök ibland, och njut av det.. det finns inget så underbart på denna jord som att röka och ta en kopp nybryggt kaffe.

Får jag fråga ungefär hur ofta/mycket man måste röka för att bli beroende?
Citera
2007-09-25, 20:43
Medlem
Ares570s avatar
Börja snusa istället... jag röker och snusar men om jag fick välja en av dom så skulle de nog vara snuset
Citera
2007-09-25, 20:55
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ares570
Börja snusa istället... jag röker och snusar men om jag fick välja en av dom så skulle de nog vara snuset
Snusen är gudomlig.
Jag har rökt och snusat i ca 7 år, nu röker jag dock inte på vardagar längre (röker ibland när jag dricker bärs).
Fan vad gött det är att slippa dom jävla ciggen, nu förstår jag ju dom som alltid klagar på röken osv.
Äckligt.
Citera
2007-09-26, 10:56
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Ja, ja... Hoppas att du tycker likadant när du får diagnosen lungcancer eller kol. Var det verkligen värt den där lilla behagliga känslan...? Vilka andra droger ger en sån plågsam död?
Pajad lever av alkohol är väl inte så smärtfritt?? Eller en hjärtattack av kokain elle ramfetamin som gör en lam eller ger en blodpropp så man måste amputera en arm eller ett ben... Eller att bränna sönder sin serotoninproduktion på ecstasy så att man inte kan känna lycka längre... Eller helt enkelt vara nykter, leva plågsamt länge samtidigt som man mot slutet av sitt liv samlar på sig krämpa efter krämpa...
Citera
2007-09-26, 11:25
Medlem
Citat:
Pajad lever av alkohol är väl inte så smärtfritt?? Eller en hjärtattack av kokain elle ramfetamin som gör en lam eller ger en blodpropp så man måste amputera en arm eller ett ben... Eller att bränna sönder sin serotoninproduktion på ecstasy så att man inte kan känna lycka längre... Eller helt enkelt vara nykter, leva plågsamt länge samtidigt som man mot slutet av sitt liv samlar på sig krämpa efter krämpa...
Amen.

Edit: Sen måste man hålla på ett jävla tag med tobak för att något ska hända.
Liksom, kör heroin i några år och du dör. Rök i 20-40 år och du kanske får lungcancer eller nåt.

Kör marijuana varje dag i några år och du blir helt slut i huvudet.
etc etc.
Citera
2007-09-26, 17:16
Medlem
Sunners avatar
Men vad i helvete...
Det här kan ju inte vara en seriös post?
Vem fan är så jävla svagsint att man röker eller snusar för att vara ball istället för att man tycker om det?
För att inte tala om att behöva fråga om skiten på ett forum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in